RecensionSavages

Oliver Stone (regissören till \"Alexander\") har gjort många olika sorters filmer i sina dagar. Den här gången så tar han sig an droger, sex och våld. Det handlar om 3 personer, tre personer som är kära. O, en flicka som kommer från en rik familj men bor hos två killar. Dessa två killar är väldigt olika varandra, Chon och Ben. Chon är en hård ex - soldat som inte är rädd för något och slår först frågar sen. Ben är en mer känslig kille som hjälper barn i andra länder med skola och hus. Ben och Chon är också knarklangare men även bästa vänner sedan skoltiden. O älskar dem båda och dem älskar O så dem delar henne. Som O säger i filmen:
- \"Chon, he fucks and Ben, he makes love\".
Redan där säger det rätt mycket. Killarna kommer i kontakt med en kartell som självklart vill ha deras produkter i tre år bara för att deras är topp kvalitet. Chon och Ben säger nej till deras deal och det slutar med att kartellen kidnappar O och håller henne fången tills deal är slut. Det är då det blir action för självklart tänker dem inte låta sin flickvän vara kidnappad.

Jag tycker att \"Savages\" är Stone's bästa film på många år. Den är sexig, brutal, härliga skådespelare, underhållande handling och helt enkelt bad - ass. På rolllistan får vi se många stora namn som till exempel Blake Lively (The Town), Taylor Kitsch (Battleship), Aaron Taylor-Johnson (Kick-Ass), John Travolta (Grease), Salma Hayek (Desperado), Emile Hirsch (Into the Wild), Benicio Del Toro (Che). Det är fullspäckad med stora namn och deras samarbete är underbart att titta på. Denna film var i precis i min smak och jag gillade den verkligen därför får \"Savages\" en stark trepoängare i betyg.