RecensionDe hänsynslösa

1992 samlades sex män. De bar coola kläder. De levererade coola repliker. Och de hade coola namn som Mr. White, Mr. Orange, Mr. Blonde, Mr. Pink, Mr. Blue och Mr. Brown. De skulle genomföra den perfekta kuppen, men allt gick snett. Folk sköts. Folk dog. Folk glömde sina coola repliker. Och när gänget sen samlades för att reda ut misstagen var det inte för en stilla supé. Förutom att många fick äta stora doser bly.

Legenden och en av mina personliga favoriter när det gäller filmskapande, Quentin Tarantino, är en regissör som har det där lilla extra, coolhet, fräckhet och en hel drös av bad ass. Det är hur jag skulle förklara Tarantino. Reservoir Dogs är hans första film och man ser redan här hur fantastisk denna briljanta man är. Han har tagit med en drös av Hollywoods skådespelarelit, Harvey Keitel, Tim Roth, Michael Madsen, Chris Penn, Steve Buscemi och även Tarantino själv har en roll som männen i kostym. Den är cool, fräck, har snygga one - liners och är helt enkelt så jävla bra.

Öppningsscenen älskade jag, man ser alla männen runt ett bord inne på ett fik och dem pratar om vad Madonnas \" Like a Virgin \" betyder. Något med den scenen fastnade för mig och då visste jag att detta skulle vara en upplevelse. Även om dem i stort sätt bara är på en plats i hela filmen så är den intensiv, rolig och cool så man bara flyter med i Tarantinos historia och kan lugnt luta sig tillbaka och veta att han kan sitt och du kommer inte bli besviken. Jag älskade den, inte lika mycket som hans andra film \"Pulp Fiction\" men den var riktigt grym. Jag rekommenderar att man ska kolla in den och älskar man Tarantino lika mycket som jag gör så kommer du inte bli besviken.