RecensionX-Men 2

Jag gjorde misstaget att döma den första X-men filmen på förhand. Jag svor att aldrig se den, eftersom jag var övetygad om att den skulle vara så usel att jag skulle må illa. Jag avskydde mig själv länge för att jag var så hård på förhand och när jag till slut såg den första filmen insåg jag att jag hade haft lika mycket fel som när jag på färhand trodde att hela Sagan Om Ringen - projektet skulle bli en stor flopp. Nåväl, man kan inte ha rätt jämt. Men den första X - men var en underhållande Actionfilm som dessutom var otroligt välgjord. Därför började jag längta efter dess uppföljare och var ganska övertygad om att jag denna gången skulle bli besviken.
Jag hade fel. Igen.

Förutom att fokusera på Action handlar X - men också om utanförskap. Efter ett mordattentat på presidenten blir mänskligheten mer övertygad om att dessa farliga mutanter måste utrotas. Galningen Stryker finner ett sätt att göra detta på och kidnappar Proffesor Xavier för att använda honom till detta.
Historien får sig några vändningar, nya karaktärer introduceras men främst bjuds vi på Action i fantastiska scener.

Bryan Singer är definitivt en regissör som tar och förvaltar superhjältsarvet väl och jag kan inte låta bli att tycka otroligt mycket om denna uppföljaren. Mystiken, karaktärsutveckling och en helt okej historia finns där samtidigt som några Actionsékvenser är så fartfyllda och explosiva att jag omgiven av mina fem högtalare fullkomligt njuter i Hemmabio - soffan.
Coolast är fortfarande Wolverine, men NightCrawler är också en i raden av nya Mutanter vi kommer att älska.

Kontrasten mellan de dramatiska och actionfyllda sekvenserna balanseras bra mycket bättre än i exempelvis \"Daredevil.\" och jag tycker faktiskt att dessa två filmer också slår filmatiseringen av \"Spiderman.\