RecensionCaptain America: The First Avenger

Kapten Amerika - låter som en löjlig action/patriotism stake för amerikaner, hur skall det fungera i övriga i världen. Konstig nog gör den det. Steve Rogers försöker på alla sät och viss att gå med i armén, men han blir nekad pga sina fysiska förhinder. Dock ser en tysk läkare gott i Steve och gör honom medlem i ett hemligt experiment för att skapa supersoldater som skall föra Hitler till helvetet.

Captain America: The Fist Avenger - är den sista delen i pusslet för den kommand 'smash of superheroes' i \"The Avengers\". Den givmilda förkortade krigs-äventyr som osar av \"Jakten på den försvunna skatten\" och \"Örnnästet\". Den har en grym design och häftiga effekter. Hjälten själv är mer attraktivt intressant då han inte har några hyper-superkrafter utan bara förhöjda mänskliga förmåner som styrka, reflexer och kondition.

Skurken Johann Schmidt aka Red Skull leder sitt underjordiska team av övernaturliga vapen och krigsmaskiner. Hans agenda är att bevisa sitt ursprung som en levande gud. Han spelas av den enda riktiga Hugo Weaving som gör rollen rättvisa och inte gör honom för crazy och inte överglänsa Chris Evans Captain America.

Först var det \"Iron Man\" som klockrent kom igång med hela serien på ett seriös sätt. \"Thor\" kom som en positivist överraskning och man ser fram emot mer från Marvels Asgård. Captain America binder hela säcken och ger en skön blandning av humor och action som ger en skön balans och rättvisa åt serien av Marvel-filmer. Joe Johnston kommer tillbaka i registolen med heder och stått och ger filmen ett unikt och coolt tema rakt igenom, något svag på närstriderna men behåller samma tempo rakt igenom.

Se fram emot ett stört skönt sommar-action-äventyr med grym humor och effekter, plus att 3D, även om den är konverterad så är den det bästa i år. Nyp dig själv i armen och ducka när han kastar skölden för detta är sommaren stora hit som känns kort efter bara två timmar. Jag kommer att se den igen och igen och igen