RecensionThe Hamiltons

Det första man tänker när man står där i butiken med filmfodralet i handen och läser om alla vunna priser filmen stoltserar med på omslaget är att detta måste vara en bra film! Sen när man läser de där ”lockelse texterna” som går i stil med; Smartaste independetfilmen sedan Saw är man helt låst. Hjärnan börjar skicka ut impulsiva signaler och innan man ens vet ordet av det sitter man redan hemma och har just stoppat i skivan i DVD spelaren.

Det är först efteråt man förstår hur korkad man varit som gått på allting, för är det inte ett skämt så är det mycket tragiskt. Alla dessa ”citat” man finner på filmomslagen borde ju egentligen skrivas upp och ges ut som en skämtbok! Patetiskt är vad det är!

Filmen handlar i alla fall om familjen Hamilton, som ser ut att vara en helt vanlig amerikansk familj. Men under ytan döljer de sina mörkaste hemligheter. Mer vill jag faktiskt inte säga om själva storyn för att inte förstöra det enda som skulle göra denna film värd att lägga ner tid på, nämligen upplägget och själva vinklingen.

Jag trodde först att detta skulle vara en sorts blandning av Saw och Hostel. Den första scenen, som antydde mycket på det, såg även riktigt lovande ut. Men det är rätt fantastiskt hur otroligt fel man kan ha!

Storyn må vara nytänkande men filmen är egentligen 90 minuter av långtråkigt trams. Independentfilmer med skräcktema brukar oftast fungera om de inte försöker vara alltför seriösa och inte sparar för mycket på blodet. I The Hamiltons gör man istället helt tvärtemot! Man försöker få det seriöst med dåliga amatörskådespelare och slänger in lite folk i blodiga kläder och några styva bröstvårtor som syns genom tröjan. Den enda personen som gör relativt bra ifrån sig är han som spelar polisen, resten är bara skrattretande.

Egentligen en etta, men det blir en mycket svag tvåa för att man i alla fall försökt vara lite kreativa gällande storyn. Om The Butcherbrothers försöker göra ett namn för sig inom skräckfilms-genren så är de i långt ifrån nära att lyckas!