RecensionEragon

Vad händer om man tar en bok som är skit och gör det till en film? Läs och ni får svaret.

En dag hittar den fattige bondpojken Eragon en vacker blå sten i skogen. Men han upptäcker snart att den vackra stenen i själva verket är ett drakägg. När den gnistrande blå draken Saphira kläcks ur ägget förstår Eragon att de två nu för evigt delar varandras öde och att han har blivit en Drakryttare - en sorts krigare som Eragon tidigare bara har hört talas om i sagorna. Han sveps in i en värld av magi och upptäcker snart att han har makten att rädda - eller förstöra - ett helt rike.

Vad är det som händer sedan?

Det som gör den här filmen dålig är för att det är för mycket likt Harry Potter i en film som inte ska likna Harry Potter, utan mera likna Sagan Om Ringen.

Mellan Eragon eller vad han nu kallas och Sphirot kan dom kommunicera med varandra tankar, enklare sagt ESP. Det betyder att man kan ungefär höra vad den andra personen tänker och känner. Men ESP finns ju inte. Det är ju bara en fake. Hur ska dom kunna prata överhuvudtaget i sådant fall.

Dessutom så händer det inget i hela filmen ungefär. Ni ser trailern, ni ser allt.

Efter att ägget har knäckts i början av filmen så händer det inget mer. Inget.

Låt mig se om checklistan är fullständig.

B-Film som blev populär. Svar: Ja. Massor av karaktärer i filmen. Svar: Ja. Dåliga animationer i filmen. Svar: Ja. Skräp film. Svar: Ja.