Recension4444444444

Den här filmen och In a Corner är de ursprungliga
Ju-Onfilmerna av Takashi Shimizu. De två kortfilmerna spelades in år 1998 för lite pengar men de ledde tillslut till två långfilmer, Ju-On och Ju-On 2, som spelades in år 2000. Tre år senare med en ännu högre budget gjorde Takashi Shimizu filmerna Ju-On: The Grudge och Ju-On: The Grudge 2, vilket ledde till att Amerikanarna gjorde två remaker, The Grudge och The Grudge 2, där även Takashi Shimizu var regissör.

4444444444 är en väldigt underhållande film som nästan är på gränsen till komedi, om jag ska vara ärlig. trots att den bara är 3 minuter lång så känns den ändå utragen och nästan lite långtråkig. Den har inte heller någon speciell handling, utan är mer som en aptitretare till Ju-On.

En kille hör en mobil ringa och hittar en mobiltelefon ligga bland soporna. När han svarar hör han en massa jam och killen tror att någon skämtar med honom och lägger på. Då ringer mobilen igen och han svarar igen. Han hör en massa jam i luren igen. Med tiden när han sitter där ute med mobilen så börjar han känna sig iakttagen och tillslut dyker det upp en stor överaskning.

Takashi lyckades bra med den här filmen, trots att det bara var med två skådespelare. Det är inte lätt att bedöma skådespeleriet efterssom killen mest bara sitter ner med mobilen och röker under filmen. Filmen är väldigt cool men jag föredrar ändå den andra kortfilmen In a Corner.