Fantastiska casinofilmer alla måste se

2022-04-21
Det finns många riktigt bra filmer om just casinon. Med både drama samt spänning runt spelindustrin blir det en utmärkt underhållning i filmvärlden.

Det har länge varit underhållande för oss att spela om pengar. Casinobranchen växer hela tiden och har från att bara funnits fysiska casinon kommit mer och mer casinon till nätet där du kan spela på casino utan konto precis när du vill. Dock ligger filmindustrin inte i fas med framfarten av nätcasinon så i casinofilmer utspelar sig handlingen oftast på fysiska casinon.

Spännande underhållning
Att vara åskådare kan vara precis lika spännande som att själv spela. Så vi har listat några av de mest fantastiska casinofilmer du bara måste se här nedanför.

Skulle du efter allt filmtittande om casinospel själv vara sugen att prova dina chanser så finns det bland annat Svenska jämförelsesajten casinoutankonto24 där alla BankID casinon och casino utan konto listas, alla casinon de listar har svensk licens och erbjuder snabba uttag samt BankID-verifiering.

The Last Casino
Handlingen är rätt enkel i The Last Casino. En lärare upptäcker att tre av hans studenter är matteexperter och rekryterar dem till att lära sig korträkning. Att räkna kort är något som inte uppskattas av de som har och driver spelverksamheter. Det blir en orättvis fördel för de som kan räkna kort när det gäller Blackjackborden.

Kan man räkna korten försvinner en del av chansfaktorn som casinon förlitar sig på. När läraren samt hans studenter börjar att spela så regnar vinsterna in ganska snart. Mycket spänning samt rabalder är att vänta när casinona försöker få stopp på studenterna.

Croupier
I filmen Croupier finns det en hoppfull skribent som söker efter ett nytt tema att skriva om. Hans val faller på casinons värld och han tar en anställning på ett casino. Där får han rollen som croupier som innebär att han har ansvar för alla olika spelbord. Genom sin resa bland spinnande rouletter samt enarmade banditer får man följa honom och hans upptäckter i den världen.

Glada vinnare, ledsna förlorare samt fyllda bankvalv, två olika historier berättas. En av historierna är den ytliga som fokuserar på händelserna runtom skribenten. Den andra historien är en mer djup analys av den ständiga jakten på framgång och spänning och vad girighet kan komma att leda till.

Hard Eight
Handlingen i Hard Eight följer två spelare som är professionella. Sydney som är lite äldre tar den yngre John under sina vingar när de tar sig fram mot de stora vinsterna i casinovärlden. Allt går i början bra för radarparet och de kan försörja sig bra på framgångarna vid pokerborden.

Däremot uppstår det ett hinder, en förälskelse. En servitris dyker upp och John blir snabbt kär i henne. Inte långt där efter börjar hans fokus brista och kärlekens närvaro börjar sakta men säkert försämra hans förmåga att spela hem de stora vinsterna.

Ocean’s Eleven
Ett kriminellt gäng ska bli rika genom att råna i Las Vegas på casinon. Huvudpersonen Ocean har precis kommit ur fängelset med en plan, han vill stjäla massor med pengar från tre olika casinon på en och samma kväll. För att få jobbet gjort ordentligt behöver han 10 män till som alla har olika specialiteter.

Efter rekryteringen börjar den minutiösa planeringen för att lätt kunna bryta sig in i det högteknologiska, underjordiska valvet som den kvällen bör innehålla minst 160 miljoner dollar.

Rain Man
I filmen Rain Man kommer Charlie från ett liv av kvinnor, festande samt märkeskläder. Plötsligt blir han tvingad att ta hand om sin bror Raymond, som har svår autism. De två reser ut i USA, där Charlie försöker ta hand om Raymonds excentriska sätt att se på livet. När en burk med tandpetare ramlar ner på golvet och alla tandpetare ramlar ur kommer Raymond snabbt fram till att det var 246 tandpetare där i, vilket visar sig vara rätt.

Med den vetskapen om Raymond tar sig Charlie till ett casino med Raymond som är förvirrad. De börjar räkna kort vid Blackjackbordet och det blir en liten tur mot kriminalitet som följd.