3 casinospel som gjorts populära av filmvärlden

2021-04-22
Filmvärlden är full av casinoromantik. I alla tider har fått bevittna flertalet klassiska, och mindre klassiska, karaktärer sätta sig vid spelbordet – och det innebär nästintill alltid stor underhållning och dramatik.

Vi är många som utvecklat ett sug för casinospel efter att ha sett James Bond i någon av de klassiska filmerna eller Danny Ocean i Ocean’s-filmerna. I och med den växande marknaden för nätcasino är det i dag lätt att få utlopp för detta spelsug. Numera finns flertalet nätcasinon där vi snabbt och enkelt kan få tillgång till den dramatik och spänning som casinospel kan innebära. Läs mer hos snabbastcasino för att hitta casinon med snabbast och bäst villkor.

Casinospelen som är bäst att spela online
De flesta casinospelen fungerar minst lika bra online som på fysiska casinon, vare sig det gäller slotmaskiner eller kortspel. Nedan följer tre casinospel som gjorts populära av filmvärlden och som är perfekta att spela online.

Blackjack
Blackjack är ett av de mest klassiska och populära casinospelen, både online och på traditionella casinon. Vi har sett karaktärer spela detta i massvis med filmer, två av de mest kända exemplen kommer från filmen ”21” från 2008 och från Martin Scorseses film ”Casino” från 1995. I en klassisk scen i Casino ska Nicky Santoro (spelad av Joe Pesci) spela en omgång Blackjack – utan större framgång.

Men faktum är att den stora fördelen med blackjack, och vad som gör det så populärt, är dess enkelhet. Blackjack är ett bra alternativ oavsett om man tänkt spela en längre tid eller om man bara har några minuter över. I spelet har du endast en motståndare – dealern. Ni båda har som mål att plocka på er rätt antal kort i syfte att komma närmre summan 21 än den andre.

Baccarat
Baccarat är ett spel där det inte är särskilt svårt att förstå den främsta anledningen till dess popularitet. Kortspelet kallas för James Bonds favoritspel och förekommer i många av filmerna om Agent 007.

Även detta spel kan spelas av nästan vem som helst då det inte kräver några större förkunskaper. Spelet går helt enkelt ut på att avgöra vilken av två händer, spelarens eller dealerns, som kommer närmast siffran 9 och därmed vinner. Det går enkelt och snabbt då du under spelets gång endast står inför tre val: spelarens hand, dealerns hand eller oavgjort.

Poker
Poker är utan tvekan det casinospel som förkommit mest frekvent i filmhistorien. Vi har sett mängder med klassiska karaktärer sätta sig vid pokerbordet, däribland Mike McDermott (Matt Damon) i ”Rounders” (2003) och på senare dagar Molly Bloom (Jessica Chastain) i Aaron Sorkins Golden globes-belönade regidebut ”Mollys Game” (2017).

Poker finns i flertalet former på nästintill varje nätcasino du besöker, den mest populära varianten är Texas Hold’em. Här samlas flertalet spelare runt det virtuella bordet i syfte att tillskansa sig en bättre hand än motståndarna och därmed ta hem det som ligger i potten. Spelet går inte lika snabbt som blackjack och baccarat, vilket gör att spelarnas nerver sätts på prov.