Alla kommentarer avzzaga

Dragon Hunters2008-09-30
Så grymt snygg. Vackra miljöer och snygga animationer. CGI när den är som bäst. Storyn... bra i början tråkig i slutet. Helt rätt med lite steampunk inspirerade saker:) Känns mer som om skaparna haft en vision om en vacker miljö än en spännande historia. Karaktärerna är inte spännande alls. Varför , varför kan det aldrig finnas en flicka som är åtminstånde lite hjälte i en film? Är Pippi Långstrump den enda vi nånsin kommer att få? Flickor måste tydligen vara väldig små bladdriga och okapabla till handling.

WALL-E2008-08-24
Bra film:) Tycker om kängorna mot snabbmat och läsk. Att det skulle vara för mycket politik och miljöfrågor som smoking bianco skriver håller jag inte alls med om. Vem har sagt att man blir ett lyckligare barn bara för att man bara glor på bambi idyller? Snyggt animerat och renderat som vanligt. Pixar är bra fortfarander:)

Starship Troopers 3: Marauder2008-08-08
Urk! Manus skrivet av en 10åring , skådisar med utstrålning lika bländande som den tandblekningsreklam de jobbade med innan de fick jobb i den här filmen.

Sex and the City2008-08-03
Verkligen inte min typ av film. Ytligt så det förslår.

Kung Fu Panda2008-08-03
Helt ok:) Lite smårolig men nådde inte riktigt hela vägen fram.

Pathfinder2008-07-28
Finns inte många rätt i den här filmen. Väldigt tråkigt när de försöker göra om folkslag till något annat än var de var.

Marie Antoinette2008-05-26
Och poängen är? Jag brukar gilla kostymfilmer, men det är är bara tråkigt. Mycket av musiken är bara störande. Jag tycker de lyckades bättre med rocktemat ihop med äldre tider i filmen En riddares historia.

Den andra systern Boleyn2008-05-25
Håller med alla andra. The Tudors är mycket bättre. Mer välspelad och snyggare förpackad.

The Forbidden Kingdom2008-05-22
Helt ok. Men som sagts är effekterna inte 100, mig gör det ifs inte så mycket. Tycker nog det är värre när man ser extremt fult smink, som lösögonfransar och fransk manikyr :( En annan sak som jag inte heller gillade är de magra hästarna som är med i filmen. Känns beklämmande att se hästar som ser ut som skelett med skinn på.

Strange Wilderness2008-05-19
Nej inte rolig. Känns som om hela manuset kommit till när de rökt på. Kul för om men inte för oss.

Aliens vs. Predator: Requiem2008-05-14
skittråkigt att de inte gjorde den här filmen bättre:/

2012: Doomsday2008-05-12
Den i särklass sämsta filmen jag någonsin sett. Ytlig, schablon artad, sunkiga skådisar, sunkiga effekter, sunkiga dialoger, sunkigt ljus, ologisk, missionärsproppaganda, osmaklig. Att i en tid när det råder extrem spänning mellan usa och den muslimska världen visa hur klippmosken förgörs av "guds vrede" i den yttersta dommen kan inte klassas som annat än osmakligt och otaktiskt. Jag kan inte mer än undra hur många milioner av den här filmen som spontsrats av Usas högerkristna. En i sanningen fördummande film. Måtte den förgöra sig själv längst ner i de osålda högarna av reafilmer.

Legender från övärlden2008-04-25
Jag gillade den här filmen:) Evigt tacksam för allt som inte är Disney! Snyggt tecknad. Helt ok story , men det känns på något vis lite märkligt med en japansk film som utspelar sig i en miljö som ser helt västeneuropeisk ut. Men annars bra!

Huset vid sjön2008-04-14
Alltså inte så himla bra som jag trodde. Bullock är ju vanligtsvis himla bra, här också... men filmen lyfter aldrig riktigt.

American Dreamz2008-04-07
Svag trea ... kunde blivit bra men jag saknar någon form av mening med den här filmen. Känns blase och tråkig.

Horton2008-04-06
Helt ok film, men förväntade mig mer av Blue sky efter Ice age. Sen kan det ju vara bra att veta att det inte är Disney som gjort den här filmen, det är Blue Sky Studios.

Kärlekens slöja2008-04-06
Jag gillade den här, hade kanske önskat lite vackrare foto (omslaget typ). Välspelad:)

Coraline och spegelns hemlighet2008-03-19
Älskar den här boken!!! Ett måste att se filmen också:D

Bluffen2008-03-18
Helt ok, men lite seg emellanåt.

Spiderwick2008-03-12
Betydligt bättre än Narnia i viket fall som.

Den magiska leksaksaffären2008-03-09
Som mamma blir man lite smått äcklad av alla leksakerna. Det känns väldigt amerikanskt där det som gör barn lyckliga är milijoner leksaker. Hoffman är i alla fall bra.

The Reaping2008-03-08
Blir lite trist när det känns som om filmen sponsrats av nån amerakansk högerkristen rörelse:/

28 veckor senare2008-02-17
Jaha, ännu en film där zombies biter folk och de springer om kring och skriker. Hur många filmer med percis samma tema kan man göra?

Alvin och gänget2008-02-16
Helt ok barnfilm.

Cloverfield2008-02-16
Tanken är god , men man blir fasen trött på alla jobbiga kamera rörelser efter ett tag. Bra skådespeleri (det man nu ser av dom vill säga, vilket inte är så mycket alls med tanke på att man för de mesta bara ser nåns fötter, del av en armbåge eller något liknande i bild).

Bee Movie2008-01-24
Inte så rolig som jag trodde att den skulle vara. Jag saknar kännslan jag fått när jag sett de andra animerade filmerna i samma stil.

Kikis expressbud2008-01-14
Stort fan av Miyazaki:) Tycker nog ändå att de andra filmerna är bättre, det händer liksom inget här. Men snygg är den:)

I Am Legend2008-01-14
Bra början, spännande story.. men slutet känns väldigt rumphugget.

Planet Terror2007-12-07
Suck, blod + brudar + zombies = skitfilm Märkligt att filmer får bra betyg och blir "kult" för att man lägger på ett super 8 filter.

Stardust2007-11-27
Jag älskade boken, gillade filmen... jag är en sucker för Gaimans böcker:) Ska bli roligt att se Coraline när den kommer

Nästa sida »