Alla kommentarer avvalenca

Utvandrarna2008-08-18
monica zetterlund är helt jävla fantastisk.

Arkiv X: I Want to Believe2008-08-03
blev förvånad över att den är skriven av carter/spotnitz eftersom karaktärerna är helt misshandlade. både mulder och scully kläcker ur sig saker som de aldrig skulle diskuterat under seriens gång, scully är mesig och brudig, mulder har inget av sin forna vitsighet. vad har hänt? inget att se om man inte är ett troget fan av serien.

Dockpojken2008-07-30
den enda sevärda novellfilmen årgång -07. bra!

Adaptation2008-07-26
fantastisk fram till de sista 20 minuterna, då det hela tog en rätt lökig och förutsägbar vändning.

Borta bra2008-06-25
deprimerande skitdålig... vad är det för FEL på novellfilmssatsningen? det mesta får mig att gnissla tänder över eländigt förutsägbara manus utan budskap, obefintlig regi osv. suck.

Ett öga rött2008-06-25
mycket (snygg) form men rätt lite innehåll... finns dock vissa scener som är lysande. tror att crewet kan bli svinbra om de får växa till sig.

Bride of the Monster2008-06-23
spexig kalkon.

Synd att klaga2008-06-14
riktigt risig... vad är det för fel på novellfilmssatsningen?

Du, jag och Dupree2008-06-04
det är inte ofta jag stänger av en film men den här klarade jag faktiskt inte av att se färdigt. under all kritik!

Persepolis2008-05-25
extremt snygg och rörande men lite hackigt berättad. de kunde också ha dragit ner tempot något.

Borta bra2008-05-03
vad var poängen? "synd om kidsen i förorten"? och vilken jävla risig dialog!

Romeo + Julia2008-04-20
helt jävla fantastisk. vilken klippning! och vilket soundtrack!

Arkiv X - Fight the Future2008-04-20
njäää, jag är galen i x-files men filmen var ju ingen höjdare... känns som att manusförfattarna fick ett hårt jobb med att tillfredsställa både hard core-fans och en publik som inte har någon koll på seriens mytologi. resultatet blir ett övertydligt dialogburet berättande som skriver tittaren på näsan. men visst, fräsig action om man nu gillar det.

Into the Wild2008-04-20
njäää, lite tramsig moral och överdos på episka naturbilder. bitvis väldigt seg.

Juno2008-02-08
eländig anti abort-moral, men annars ok.

Genom eld och vatten2007-12-06
njaej. man har försökt skyla över ett taskigt manus med snygga brudar och storbandsjazz (som i och för sig aldrig är en dålig idé!). men lite småtråkig. skelton är inte heller buster keaton, även fast han tror det.

Festival2007-12-05
jag tror faktiskt aldrig jag har sett något så dåligt.

Tjenare kungen2007-11-28
komprimerad lycka, som en godisklubba. något att kolla på när man är lite låg.

Spider-Man 32007-11-27
men herregud, med en budget på 1,6 miljarder SEK hade man väl faan kunnat kräva någon form av manus i alla fall!

Spider-Man 22007-11-26
rätt pinsamt manus men det är så välgjort så jag kan (tyvärr) inte ge mindre än tre.

Pi2007-11-25
fattar inte hypen? förutsägbar och lite småtråkig.

Allt om min buske2007-11-25
helt ok fram till mitten ungefär, sen studsar det hej vilt mellan kalkon och småkul. god idé men (bitvis jävligt) dåligt utförande.

Tiger licking girl's butt2007-11-21
motbjudande och vacker samtidigt, bra jobbat!

Glenn, the Great Runner2007-11-21
klipsk idé, kanke något övertydlig. dock mycket ful!

Slå tillbaka2007-11-21
eländigt förutsägbar, vidrig moral, katastrofalt manus. om det inte varit för några sköna repliker tonårsgänget emellan hade detta definitivt blivit en etta.

Elephant2007-11-08
men åh! nu måste jag ju tanka den istället, skyll er själva svt!

En alldeles särskild dag2007-10-16
helt ogreppbart jävla snygg scenografi. själva filmen är dock lite tunn på något vis.

En Smörgås2007-10-15
snygg. fast tråkig.

Sjuk-huset2007-10-15
ful, tråkig och billig. nej nej.

Bunny2007-10-15
lite pårökt i slutet sådär, rätt kul.

Nästa sida »