Alla kommentarer avthedude90

The Amazing Spider-Man2012-12-16
Ärligt talat är den här filmen ganska betrayal om den skulle vara mer som serien. Gwen Stacey visste aldrig att Peter Parker var Spider-Man. En klon av Gwen Stacey fick reda på det mycket senare. Jag har inget minne av att Dr. Connors har haft samma mentalitet som The Lizard, som jag kommer ihåg det så var de alltid två helt skilda individer fast i samma kropp. Det vill säga när han var mänsklig gjorde han allt för att inte bli The Lizard igen. Spider-Man skapade sin dräkt medan han höll på med wrestling inte för att han blev inspirerad av det. Dessutom så är hans motiv genom hela filmen fram tills det att han får reda på att The Lizard finns hämnd, vilket inte är spider-mans normala motivation eftersom han redan har fått sin hämnd. Scenen med byggkranarna är oerhört korkad. Tycker dock att filmen är helt okej för vad den är.

Dagon2012-11-22
Cgi:n är hemsk och tar en lite ur filmen men utöver det helt okej.

Batman: The Dark Knight Returns, Part 12012-11-14
Tyckte ärligt talat att den var ganska löjlig, visst den hade element som var bra, men något som störde mig var att Batman var ungefär ett huvud längre än alla andra och bred som en motorväg. Det finns inte någon som inte skulle misstänka att Bruce Wayne är Batman med tanke på att han är den enda man ser som är så gigantisk, vilket jag anser förstör karaktären. Inte nog med det så är själva grejen med Batman att han bara är en vanlig människa i bra form, hans huvudsakliga vapen är hans intelligens, i den här filmen känns han bara som en bulldozer.

Ligg med mig2012-11-12
Hur kan någon tycka det här var bra? Allt som händer är att hon fantiserar om ca 90%av alla hon möter, ingen karaktär tilltalande, man vet aldrig om hon fantiserar eller inte förrän ca fem minuter senare, det går fem minuter sen fantiserar hon igen, inget budskap går att uttyda, den känns trots sin korta speltid oerhört lång och antingen är alla skådespelare värdelösa eller så är norrmän oerhört ointressanta.

Prometheus2012-10-08
Jag tror seriöst den här filmen innehåller den sämsta "old man" sminkningen jag sett.

MacGruber2012-08-13
Macgyver skämt har varit gamla sen jag var ungefär 7. Jag var 20 när den här filmen släpptes. Jag förstår inte poängen av att göra en långfilm av en SNL sketch som enbart bygger på det konceptet. (För övrigt är inte sketcherna särskilt roliga heller)

The Life of David Gale2012-07-29
Slutet förstörde hela filmen,

Silent Hill2012-06-28
Plus för bra effekter, men åt helvete med den här filmen. Den ska vara baserad på första spelet och har inte många rätt, och nej att den skulle vara baserad på hela spelserien är bullshit. Det märks oerhört tydligt (om än misslyckat) att den är baserad på första. Cybil Bennet är en karaktär från ettan som enligt cannon dör i ettan. Och hur fan kan de skriva om Dahlia till en sympatisk karaktär? Hon utförde satanistiska ritualer på sin egen dotter för att hon skulle bli gravid med en demon. Fuck this movie! Dessutom är varken Pyramid Head eller Straight Jackets från första Silent Hill.

Children of the Corn: Genesis2012-06-24
Billy Drago var underbar som oftast, men det räcker inte. Filmen äter

Rubber2012-06-14
Sheriffen var rolig. Utöver det: den här filmen äter.

Five Across the Eyes2012-06-11
Inte sedan någon påstod att "Highlander 2 är den bästa sci-fi thrillern sedan Bladerunner!", har jag läst en större lögn på omslaget... "Det här är vad skräck handlar om!" Five across the eyes åt. Fem oidentifierbara tjejer varav ingen kan agera, åker bil och skriker i en timme och 34 minuter, medan de jagas av en mentalt depraverad kvinna som åker bil och skriker i en timme och 34 minuter. Kameran skakar så mycket att jag blir åksjuk. För att inte nämna att den marknadsförs som en slasher, on-screen dödsfall? Ett. Precis i slutet.

Night of the Living Dead 3D: Re-Animation2012-05-30
2a enbart för Jeffrey Combs.

Final Destination 52012-05-21
Tyckte den var mycket bättre än de andra uppföljarna och tyckte om tvisten i slutet. Den är oerhört välgjord.

The Midnight Meat Train2012-05-04
Större delen av filmen är ungefär "här kommer en ny karaktär men vänj er inte den dör om 30 sekunder".

Hellraiser: Revelations2012-04-25
... Hur kom han tillbaks från hennes blod? Visst i ettan och tvåan så hände samma sak, men då var det iaf på de ställen där de dött. Här var de i hennes lägenhet. Hur?

Resident Evil: Apocalypse2012-04-03
De lyckades iaf fånga nemesis karaktär hyfsat bra...

Resident Evil: Afterlife2012-04-03
Tycker som fan av spelen att det är lite lustigt att Paul W.S. Anderson verkligen måste ha sett någon spela Resident Evil 5. Dock är det plagas som har egenskaperna zombiesarna har i denna film inte t-virus. Alla karaktärer från spelserien är som vanligt hejarklack åt Alice och sällan till aldrig till någon nytta. Fortsätter hoppas på en re-boot som utspelar sig i samma verklighet som spelen. Och vad hände med att jorden hade blivit en enda stor öken?

A Serbian Film2012-04-03
Snyggt filmad, oerhört välgjord och mediokert till oerhört bra skådespel. Dock är det ren "tortyrporr" och jag vet att budskapet skall vara ett förakt mot Serbiens regering enligt regissören, men det ursäktar fan inte "newborn porn" sekunden den tanken kom in i författarens tankeomlopp borde han ha övergett idén. Budskapet går förlorat, vill man protestera mot en regering så gör en film om regeringen inte om en avdankad porrskådis som bor i ett svindyrt hus men tydligen har problem med sin ekonomi...

The Dark Lurking2012-03-31
Bra vet jag inte om jag håller med om, men iaf underhållande.

Pumpkinhead: Ashes to Ashes2012-03-27
Jag gillade den bättre än 2an. Dålig cgi för att vara 2006, dock är det ganska förstårligt med tanke på att det är en tv-film. Handlingen känns dock lite överdriven och skådespeleriet från merparten av rollerna är hyfsad till hemsk.

The Hunger Games2012-03-26
Första halvan är riktigt bra, andra halvan inte så mycket. Kunde ha haft lite mer välutvecklade sidokaraktärer, för att inte glömma den manlige huvudrollen som borde varit lika viktig som den kvinnliga. Känns som att filmen borde haft högre åldersgräns så man hade sluppit alla "skakiga kameror" scener där man knappt kan hålla koll på vad som händer. I övrigt helt okej film.

Psalm 212012-03-22
Jag har aldrig varit särskilt häpnad över hur bra svensk film är, den här filmen har inte ändrat min uppfattning. Allt är bara en röra av osammanhängande smörja, är allt något huvudkaraktären ser i sitt sinne eller händer det på riktigt? Vem vet. Filmen verkar vilja påpeka att båda förslag är rätt. Effekterna är dåliga och förutsägbara jumpscares.

Jurassic Park: Prime Survival2012-01-15
Välgjord med tanke på budgeten, men karaktärerna är inte fängslande, skådespeleriet är dåligt och allt känns snabbt ihopslängt trots att den tagit ca 3 år att göra. I någon scen kan man till och med se lite folk i bakgrunden.

Birdemic: Shock and Terror2011-10-18
Alltså aj... Jag kände vid flera tillfällen hur min intelligens antagligen sjönk under filmens gång. Mikrobudget är en sak, men man kan ändå få det att se representabelt ut. Dock är uppenbarligen inte detta ett sådant fall. Känner inte direkt för att bli uppläxad om Nguyen's teorier om växthuseffekten, speciellt med tanke på att han verkar fått för sig att örnar spontant självantänder när de kraschar in i allt möjligt. Vad värre är att de exploderar vid bensinmackar, vilket i sin tur väl borde skapa en större smäll? Plus det faktum att vissa örnar tydligen har samma kemikaliska uppbyggnad som aliens...

Dödens tentakler2011-08-03
Tyckte faktiskt den var helt okej, till er som klagar på att den är långsam: sluta vara sån jävla mtv generation. Det kallas att bygga upp till något.

Men Behind the Sun2011-08-03
Dåligt berättad, men specialeffekterna är väldigt bra för sin tid och filmen ger en väldigt grafisk skildring av vad människor är kapabla till i desperata tider. Känns dock som en 100 minuter lång gag-reel.

Zombie 32011-07-21
Den här borde väl ändå ligga som Burial ground nights of terror då den riktiga zombi 3 heter zombi flesheater 2?

The Jedi Hunter2011-07-21
Hyfsat välgjord för en fanfilm men ack så tråkig.

Antropophagus2011-07-21
Zombie? En zombie känner ingen fysisk smärta. George Eastman's karaktär skriker när han får en ishacka i benet och han har uppenbarligen en hjärna som säger åt honom att göra mer än bara äta. Så jag skulle snarare påstå att det är något mer i stil med de återuppståndna från Pet Sematary. Helt klart sevärd film dock.

Bikini Girls on Ice2011-07-21
De flesta verkar lite väl hårda mot den här filmen, visst den är jävligt dålig. Den är dåligt spelad, författaren verkar ibland ha fått slut på dialog och den har plotholes stora som min penis men den funkar om man ser den med några vänner och riffar den.

Nästa sida »