Alla kommentarer avtamousha

(Sökarna)2013-04-04
hahahahahaha

Breaking Dawn - Part 22013-01-14
Twilightserien- skräp från början till slut....

Ritualen2012-11-06
Anthony Hopkins är det enda som är bra med denna film. Klicheer från början till slut.

Katarina den Stora2012-08-13
Julia Ormond porträtterar Katharina som en stark,intelligent och beundrandsvärd kvinna,detta kombinerar hon med makalöst skådespeleri genom hela filmen.Vanessa Redgrave är också underbar,hon kombinerar mjukheten och kompromisslösheten i sin karaktär mästerligt.Den bästa filmen hittills när det gäller Katarina den storas liv.

Katarina den stora2012-08-13
Catherine Zeta Jones är vacker som vanligt men hennes porträttering av Katarina den stora är bara rent slampig och billig.Omar Sharif,Brian Blessed och John Rys-Davies skapar solida och intressanta karaktärer med ett visst djup även i en platt trist film som denna.Var tvungen att tvinga mig själv att se färdigt.Om ni är intresserade av Katarina den stora-se Young Catherine från 1991 istället.

Above the Rim2012-05-27
Tupac gör filmen sevärd,annars rent skräp.

Irreversible2012-03-17
Mkt obehaglig och hänsynslös,känner mig som en förskrämd liten kanin inklämd i ett hörn utan att kunna fly.Tiden förstör verkligen allt....

Ubåten2012-02-29
Den 293 minuter långa oklippta versionen....den som inte sett den än bör ladda ner den nu.....

Enemy at the Gates2012-01-22
Stundtals stelt och dåligt skådespeleri,speciellt från Law,irriterande accenter och en hel del uttjatade klicheer.Trots detta en av mina favoriter.

Mumien2012-01-22
HAHAHA mkt underhållande skräp! : P

Shame2012-01-06
Tragisk film om två trasiga människor som uppenbarligen blivit skadade av sin uppväxt.Fassbender ska ju vara huvupersonen men jag tycker Carey Mulligan ger ett starkare intryck.Vissa scener är lite väl kliche men jag tycker det är en bra skildring av tomheten och självdestruktiviteten i dessa personers liv.Sevärd men inte direkt en film som kommer bli en av mina favoriter.

Behind Enemy Lines2012-01-05
Owen Wilson är fel....bara fel..Osannolik och rasistisk film.

Shaun of the Dead2011-12-31
Haha driver friskt med zombiegenren.Vissa scener är extremt roliga,unika och sjuka.Min absoluta favorit är när dom måste ta till cd och lp-skivorna som vapen.

Allt eller inget2011-12-31
Det är skitigt,det är hopplöst,men den innehåller även massor av härlig brittisk humor.Många av scenerna får mig att skratta hysteriskt och jag kan se den om och om igen.Robert Carlyle är en underbar skådis.

The Commitments2011-12-31
Härlig film som man får ta som den är.Fångar mkt bra den irländska arbetarklassen under tidigt 90-tal.Musiken är härligt svängig också.En feel good film med mycket charm och glädje i en vardag som är långt ifrån perfekt-typiskt irländskt!

Che - Argentinaren2011-12-31
Välgjord och verklighetstrogen,men allt för långrandig,jag tappade intresset flera gånger under filmen....

Heat2011-12-26
Underbar 90 tals action!Kvaliten på skådespeleriet är väl inte genomgående det bästa från alla andra utom Pacino och De Niro.Scenen med Pacino och De Niro på kafeet kan jag se om och om igen.

Poltergeist2011-12-26
Ännu en skräckklassiker :) Mediumet och hennes assistenter är det bästa inslaget i filmen.

Drag Me to Hell2011-12-26
Visst,några äckliga scener fanns ju,men för mig förstörde den besatta geten allting.Såg ut som något från den senaste Disney-Pixar filmen,höll på att garva ihjäl mig.

Exorcisten2011-12-25
En klassiker.Max von Sydow rockar.Älskar den slemmiga förvandlingen som flickan genomgår,som gjort för bra parodi.Måste ses.

Besatt2011-12-25
Uäää...riktigt obehaglig i vissa scener.Annars snygg men medioker.

Insidious2011-12-25
Redan i inledningen är det klart att filmen ska vara inspirerad av old school skräckfilmer.Ser snyggt ut men sen inser man att även skrämselteknikerna är gamla och fantasilösa med plötsliga ljud och smällar och obehagliga ansikten och dyl. som flashar förbi.Känns billigt.Ingen höjdare.

På farlig mark2011-12-25
Usel.

3002011-12-21
Blodig,grym,våldsam och förlösande.Visst är den överdriven,men det är ju hela grejen.Mycket snygg dessutom.Om filmen hade haft något känslomässigt djup hade det förstört alltihop.Detta är ingen romantisk tjejfilm,detta är en testosteronstinn splatterfilm.

Den siste samurajen2011-12-21
Trots dom att filmen är vacker blir det lite av en kalkon,och allt är Tom Cruise fel.

Braveheart2011-12-21
Ahhh,,,underbart.Visst är den löjlig stundtals och påminns om att Mel nog har peruk samt att man då och då hör hans illa dolda amerikanska accent etc. etc.Men den är väl regisserad med trovärdiga miljöer.Övriga skådespelare är relativt okända men mycket interessanta karaktärer. Patrick McGoohan som spelar Longshanks är underbart ond.

Robin Hood - Prince of Thieves2011-12-21
Nostalgi för mig!Morgan Freeman och alla bad guys gör hela filmen.

Ivanhoe2011-12-21
Bakfylleklassiker med en otroligt vacker Olivia Hussey.

The Duchess2011-12-21
Keira är ovanligt bra för en gångs skull.Mycket vackra kläder och miljöer...a feast for my eyes! :P

R-Point2011-12-21
Löjlig och dålig korean.