Alla kommentarer avsuperjudgen

Funeral siniestro2017-12-18
det här var ju inte vad jag hade förväntat mig av "colombias ed wood". snudd på kompetent, men jag tror och hoppas att pinilla har betydligt värre alster i rockärmen.

Armero2017-09-25
verkligen på tiden att armero får en "egen" film (har sett en colombiansk film där det berörs, men inte direkt är det huvudsakliga temat). att den kommer nu kanske är ett tecken på att landet äntligen börjar ta itu med sitt förflutna, och därför var det också kul att se en närmast fullsatt salong (var lite orolig att de ringlande köerna skulle ha att göra med det-remaken, som visades i en angränsande salong). själva filmen då? tja, en märklig och ibland rakt av patetisk mix av telenovela och katastroffilm. men några plustecken finns, som att man åtminstone snuddar vid de politiska implikationerna, samt att man är hyfsat sparsmakad med cgi, då det uppenbarligen inte har funnits pengar till att göra det bra. och att det blir väldigt sentimentalt känns för en gångs skull ganska befogat, eftersom armero är en tragedi av så ogreppbara proportioner.

International Gorillay2016-05-06
är väl underhållningsmässigt nära en trea, men med tanke på att filmen är ett 167 minuter långt mordhot känns det lite för generöst.

Den grymma jakten2016-03-08
presentationen av kinski är fantastisk: en oidentifierbar gestalt rider in i stan - klipp till närbild på kinski, som långsamt skrider fram och alldeles uppenbart inte sitter på någon hästrygg - klipp tillbaka till den ridande statisten. men det är klart, ingen jävel tvingar upp klaus kinski på en hästrygg om han inte känner för det, det förstår man ju.

Santo vs the Vampire Women 2015-09-05
ft tror jag ska sätta etta på en santorulle? ¡hostia, que tontería!

Armour of God2015-08-25
måste ändå digga megalomanin i att fixa inspelningstillstånd vid schönbrunn bara för att göra en dialogväxling. inte så mycket predjama som jag hade hoppats, men betydligt mer biljakt i centrala zagreb än jag hade räknat med. på det stora hela skulle en tripp i filmens spår bli en trevlig semester.

Strange Hostel of Naked Pleasures2015-04-06
på plussidan verkade receptionen vara bemannad 24/7, men att ett gäng stenade hippies kunde ta sig in i garderober för att dricka sprit tyder på att säkerheten inte var på topp. dessutom framgick det aldrig om frukost ingick, och någon städning såg jag inte röken av. så det blir tyvärr bara två av fem incheckningar till detta hostel.

James Batman2015-01-12
måste säga att james bond klär sig misstänkt likt sherlock holmes.

Nathalie Granger2014-06-10
ranking av skådisprestationerna: 1. den svarta katten 2. den svartvita katten 3. jeanne moreau

La commune2012-01-06
tyvärr en riktigt tradig film, men visst värmer det i hjärtat att på slutet få se livs levande kommunarder 40 år efteråt.

Mullvaden och kolet2009-05-27
krtek a kolkraftspropaganda? jag säger då det: då det.

Pauvre John ou Les aventures d'un buveur de whiskey2009-05-09
vackra kvinnor i vitt? det där är fan ingen whiskydröm.

Fatal Contact: Bird Flu in America2009-03-22
nordkorea lär ju klarat sig.

Anything for You2008-10-23
ooh, tanten som skoter biljettluckan pa dom na kinoto fyller pa vatten i scenen som utspelas vid kallorna precis utanfor bion. meta pa hog niva!

Savage2008-10-15
mr. bean goes moskva...ni fattar.

A escolha2008-10-10
fyfan, jag spyr om jag ser en till kortfilm som handlar om en bilolycka. vad ar det for fel pa en brodrost i badkaret?

The Mole Whisperer2008-09-30
det hander ju att man klagar pa att animerade filmer ser ut som dataspel, men den har ser faktiskt ut precis som ett tv-spel. tyvarr blir det inte ett dugg battre for det.

L'homme de la lune2008-07-02
ost!

En enda natt2008-06-02
film om andra varldskriget gjord -33? snacka om att vara fore sin tid! antar att chamberlain inte sag den har...

Twenty-Four Hours Raining2008-03-24
och ja, att ha med en skäggig bolsjevik med runda glasögon är förstås också alltid ett plus.

Twenty-Four Hours Raining2008-03-22
några snabba tips om man vill få högt betyg av superjudgen: 1. citera filosofer. 2. dissa militärer. 3. drick en massa sprit.

Heilige Konflikte2008-03-18
första gången jag är med om att biopubliken applåderar ironiskt åt en film.

Sensin... You're the One!2008-03-16
nog märks det att fatih diggar jarmusch, men det här känns ganska stressat.

Fino alla morte2007-12-10
"This is the film that ended the partnership between Lucio Fulci and Dardano Sacchetti. Fulci claims he came up with the story, Sacchetti wrote a treatment and they were to make it together, but it continually fell through. Eventually Sacchetti copyrighted the story himself and made the film with Lamberto Bava. Sacchetti claims that the story had been his all along and Fulci was just upset because the project never took off with him as director."

Rendezvous2007-11-28
det enda roliga med gta är att ga runt och skjuta random folk. jag hade kanske haft lite moraliska betänkligheter mot ett högt betyg om lelouch hade gjort det, men det hade ivf varit en mer spännande film.

TV Lies2007-11-27
revolutionen är inget pojkstreck.

The River2007-11-25
när floden stiger star armén beredd att bekämpa vattnet vid new orleans stränder. det känns nästan surrealistiskt idag.

Der Neue Schreibtisch2007-11-24
filmen som inspirerade kamprad att grunda ikea.

Ten Minutes Older2007-11-24
filmen inspirerade, som titeln antyder, till tmo trumpet och cello.

Soft and Hard2007-11-14
jean-luc spelar lufttennis!