Alla kommentarer avspielberg

Star Wars: The Force Awakens2015-12-30
Jag kan bara förklara min 5a med att det är en känsla jag har. En känsla som JJ Abrams & co har fångat in i minsta detalj. En film som genomsyras av allt som, i mitt tycke, är star wars. Det finns en respekt för karaktärer som hängt med länge och de behandlas med värdighet. Samtidigt känner jag att början på den nya generationen filmer är mognare och levererar ett emotionellt djup de tidigare filmerna inte når. Bakom tjocka 3D-glas fuktades glada ögon och jag blev som barn igen.

Interstellar2015-03-11
Den enda anledningen att den inte får lägre än 3 är det maffiga ljudet och stabila effekter. Rent filmtekniskt är ju inte Nolan något spån men vilket sumpmanus.

The Amazing Spider-Man 22014-08-06
Jag gillar en hel del visuella aspekter i filmen men vuxna personer kommer inte finna mycket som håller uppe intresset här. Allt går lite för lätt och ingen spänning byggs upp. Vad Paul Giamattis scener i filmen tillför vet jag inte. De känns meningslösa.

Blade II2012-11-05
Helt okej uppföljare men snälla sluta göra långa CGI-fighter som bryter stämningen totalt.

Blade2012-11-05
Mycket underskattad. Sylvass klippning tillsammans med den hårdaste vampyrjägaren någonsin. Trilogin beskrivs som många andra; Tripp, trapp, trull (med Trinity som tappat i princip allt som var bra med originalet).

The Cabin in the Woods2012-09-02
Loved it

Maktens män2012-01-23
Oscar hallå...

Irreversible2010-11-06
Det var det mest omskakande jag sett på länge.... helt otrolig.. nu ska jag lägga mig i fosterställning och gråta.

The Losers2010-07-12
usch

The Punisher2010-06-09
Såg den första gången, somnade, gav den en 2a. Såg om den nyligen (efter att först sett om Dolphs Punisher) och tyckte den var tillräckligt mysig för en 3a.

Unthinkable2010-06-09
Tekniskt välgjord film, bra manus och bra skådespelare. Vilken fråga som ställs till publiken är tydligt; Går det att rättfärdiga tortyr? Stark film om en viktig fråga. Jag hoppas bara att de som ser filmen är tillräckligt intelligenta för att inse det rätta svaret.

Avatar2010-05-27
Förutom pocahontas kan jag nämna en till film cameron inspirerats av , nämligen Ferngully - The Last Rainforest. Vissa scener är näst intill identiska. Cameron är en av mina favoritregissörer och visst lyckas han fortfarande beröra mig, men denna gången tappade han bort både story och originalitet i jakten på en häftig film. Glöm dock inte att ordet episkt fortfarande stavas C-A-M-E-R-O-N.

Shutter Island2010-05-27
Bra skit.

I taket lyser stjärnorna2009-07-18
Tyckte den var jäkligt bra, kul som fan att se bra svensk film! Skådespeleriet var knappast dåligt och inget fel på manuset heller. Om jag nu missade "det kassa skådespeleriet och dåliga manuset" var det nog för att jag tappade bort mig i det snygga fotot. Nej, detta var välspelat och välskrivet. Jag har ingen aning om huruvida boken är bättre eller inte men det har faktiskt ingen betydelse.. detta var bra!

Nattbuss 8072009-06-26
Coolt, eftersynkningen föll rätt hårt och ljudläggningen... eller bristen på ljudläggning rättare sagt var skrämmande. Hade svårt att komma in i filmen pga det. Helt okej foto dock.

Changeling2009-06-05
Man undrar vad det är för tölpar som hänger på den här sidan när man ser 2or och 3or på en film som denna. En extremt välgjord film med enastående skådespeleri förtjänar mer än så. Folk som säger att den är utdragen och seg borde hålla sig till Blockbusters och avsluta sitt medlemskap på sidor där man diskuterar riktig film. Jag sätter gärna en 5a på denna film. Mästerligt! Over and Out.

The Machinist2009-03-06
Vore ju bra om ni tog bort era kommentarer Azrak, Shenlong och regie, så ni inte förstör filmupplevelsen för fler personer...

Twilight2009-03-06
Hahahaha de glittrar i solljus, why oh why? Denna var ingen höjdare, kassa effekter och ologiskt manus, dock har man väl sett sämre i genren.

The Strangers2008-10-11
Tekniskt sätt väl genomförd, men sjunker totalt när man märker att de inte lagt någon tid på storyn...

Battle In Seattle2008-09-30
Oerhört stark,

Huset vid sjön2008-09-29
Haha, den går på TV just nu och även om jag tycker att keanu gör ett mycket bättre jobb än vad han brukar så agerar han fortfarande som en android.. dock en android med känslor. Varför har keanu aldrig spelat robot på film? Han är ju strålande!

Torkel i knipa2008-09-19
Skönt vrickad film som med hjälp av Felix Herngrens dubbning av samtliga karaktärer lyfts till en kultfilm i min hylla. Unika repliker som man bara inte kan sluta garva åt: "Kolla handtaget! Liknar en fucking slickepinne!", "Man vet aldrig när man kan behöva ett schysst järnrör!"

Cannibal Holocaust2008-09-18
En väldigt brutal film men också tankeväckande. Vilka är egentligen de riktiga monstrena? Kannibalstammarna eller dokumentärfilmarna? Vi får följa med på en resa in i den mörka delen av människans psyke.

The Foot Fist Way2008-09-18
Godbit.

The Incredible Hulk2008-09-17
Filmen började väldigt lovande men gick sedan över till ren smörja i slutet.. tyckte inte alls att slutstriden mellan hulk och abomination var underhållande, det blev bara för mycket.

Skicka vidare2008-09-08
Kommer ihåg den som en fyra, dock var det ett bra tag sen jag såg den.

Jumper2008-07-28
Medelmåttig sci-fi action.

Wanted2008-07-28
Efter att ha sett trailern tyckte jag den hade potential att bli underhållande, om än larvigt överdriven. Men alla pinsamma oneliners och de våldsamma överanvändandet av slowmo-CGI-bullet-time-super-friggin-awesome konceptet fick mig att nicka till några ggr...

The Dark Knight2008-07-25
whtnek.. (Jag vet, man ska inte kommentera andras kommentarer, men) Om du tycker att konceptet biljakt borde skrotas från actionfilmer bör du dömas till stolen... btw, filmen toppade det mesta.... hejs

Cubic2008-07-20
Kan fortfarande inte komma över att de använder Cubic istället för originaltiteln, var den för svår att stava? Equilibrium, se där ja, på första försöket och allt! Detta är en riktigt fräck framtidsvision med ännu fräckare och framförallt unika actionscener, ett måste att se för den som anser sig tycka om actionfilmer. Christian Bale levererar som alltid, iskall.

Nästa sida »