Alla kommentarer avsparriskrigarn

Hellraiser2022-11-04
Medioker film. Den börjar hyfsat men får en del obegripliga inslag mot slutet som gör att jag bara satt och skakade på huvudet och ifrågasatte. Ingenting med denna film är bättre än originalet, den saknar stämningen och cenobiterna ser töntiga ut. Inget minnesvärt.

Triangle of Sadness2022-10-29
En av Östlunds sämre.. eller mindre bra, i min mening. Den är helt okej men till skillnad från de andra filmerna så fick jag inte mycket av en känsla. I den mån det finns någon form av samhällsanalys så är den mycket platt och banal, men det kanske är meningen. Oavsett så var det ganska glest mellan de underhållande och tänkvärda delarna för mig.

Candyman2022-08-08
En orgie i BLM-wokeness. Som väntat mycket, mycket sämre än originalet. Överflödig.

Prey2022-08-08
Förutsägbar och inte särskilt trovärdig. Väldigt störande och tafflig dubbning samt många CGI-djur. Påtagligt sämre effekter än 1987, helt otroligt.

De feta åren är förbi2022-07-27
Oklar sensmoral och hyfsat underhållande, men jag har svårt att släppa hur dessa vidriga terrorister rättfärdigar sina handlingar. Om syftet var att provocera så lyckades man, för all del.

The Model2022-07-18
Välgjord och välspelad misär. Mycket bra.

Fresh2022-07-17
Obehaglig, hyfsat originell, välgjord, välspelad.

Fresh2022-07-17
Obehaglig, hyfsat originell, välgjord, välspelad.

Uncharted2022-06-18
Någonstans mellan 2 och 3, inte lika bedrövlig som jag hade förväntat mig. Förutsägbar och tam, men inte utan charm och hjärta faktiskt. Några roliga påskägg om man har spelat spelen. Låtsas man att man spelar ett spel blir den betydligt enklare att smälta, i alla överdrifter!

Piff och Puff: Räddningspatrullen2022-06-06
Tja, filmen påminner om 90-talets parodier - handlingen är bara en ursäkt för att klämma in en oavbruten ström av referenser och olika nostalgiska ögonblick som ska tilltala 80-talsbarn. Med det sagt så är många av referenserna ganska fyndiga och välgjorda, och oväntat vågade för att vara Disney. Har man rätt förväntningar på upplägget är den helt okej.

Stolen Dreams2022-01-26
Oerhört bra skådespeleri genomgående, men för att ha ett så pass tungt tema tycker jag ändå inte att filmen berör mig tillräckligt starkt. Helt okej, men ändå ganska tam i slutändan.

Locke2022-01-15
Nja. Intressant format som funkar ganska bra, men helheten blir för ointressant tycker jag. Filmen gav mig inte så mycket, och vissa delar kunde man ha varit utan.

Girl Next2022-01-14
Nästan ofattbart tafflig, B och usel på alla sätt.

The Many Saints of Newark2022-01-13
Mycket bättre än hade väntat mig! Kunde gärna få bli en hel tv-serie, men kul och lite oväntat med en rulle om Dickie. Ganska lugn film med bra karaktärsutveckling som tar tid på sig att berätta historien. Mycket bra skådespeleri från samtliga och fantastiskt bra casting.

The Guest2022-01-08
Börjar helt okej men ballar ur och blir fruktansvärt fjantig. Riktigt pinsamt som helhet.

Gremlins 2 - Det nya gänget2022-01-08
Det är uppenbart att huvudrollerna i den här filmen utgörs av monstren och inte av Billy och Kate. Manuset och handlingen saknar själ och det är uppenbart att all fokus har lagts på spektakulära specialeffekter - och på den punkten levereras det verkligen. Det är som att man tänkte "OK, vad var det som var det ballaste med första rullen? Ös på med det, skruva upp till 11 och skit i resten!" Men det är samtidigt svårt att inte älska många av monsterkaraktärerna, och det finns ett gäng fantastiska och oförglömliga scener. Med ett bättre manus hade den kunnat bli nästan lika bra som ettan, nu är det mer en komedi för småbarn än skräck för lite äldre barn.

Ghoulies2022-01-08
Väldigt B och ofattbart osammanhängande, men med charmiga monster. Allt i filmen är dock väldigt oklart, som t ex vad monstren gör där och vad de ska tillföra? Med ett bättre manus hade det här kunnat bli en toppenrulle!

Goddess of Love2022-01-08
Helt okej. Filmen har definitivt potential men faller på vissa klyschor.

Titane2022-01-08
Annorlunda, antar jag. För mig var filmen för knarkig och abstrakt, och jag lämnades med funderingar på om det var något jag borde ha förstått som jag inte förstod. Väldigt märklig mix av olika genrer - det var som tre filmer i en vilket för mig bara blir osammanhängande och hafsigt. Skräck, thriller, emotionellt familjedrama och body horror i ett? För mig fungerar det synnerligen dåligt. Dessutom en hel del franska känsloyttringar som jag absolut inte kan relatera till. Nä.

Night of the Demons2021-12-26
Den var verkligen ofattbart dålig, och jag älskar det mesta från 80-talet och brukar ha mycket överseende, men det finns inget i den här filmen som väger upp för dan obefintliga handlingen, det gräsliga skådespeleriet och den taffliga regin. Några hyfsade specialeffekter, men ett riktigt bottenskrap.

Pleasure2021-12-11
Mycket välgjord, och Sofia Kappel spelar makalöst bra. Intressant, tänkvärd och ganska annorlunda film med många lager. Överlag trovärdig och känns stundtals dokumentär, med förvånansvärt få moralkakor även om det finns några grova scener. Jag tycker att filmen är nyanserad och ifrågasätter ansvaret både hos industrin och de unga tjejer som kan råka illa ut pga naivitet utan att direkt peka finger eller döma. Bra uppbyggnad och utveckling i huvudkaraktärens resa utan att berätta exakt vad tittaren ska känna eller tycka. Överlag öppet för en hel del tolkning vilket jag uppskattar.

Honey Boy2021-11-22
Jag tänker inte skriva ett eget ord utan hänvisar till StureStenhög nedan. Detta är exakt på pricken vad jag tycker om filmen, kom hit för att skriva något identiskt.

Suntan2021-09-11
Otroligt intressant, välgjord, gripande och trovärdig historia. Nattsvart ångest, smärtsamt, stundtals obehagligt och mycket mänskligt.

Gräns2021-09-05
Intressant historia med en del mycket spännande inslag, men genomförandet är för amatörmässigt. Halvtaskig dialog och ganska dåligt skådespeleri samt regi drar ner något som hade kunnat bli mycket bra.

En runda till2021-09-05
En helt okej film. Både tänkvärd och tragisk på sina sätt (jag har svårt att se något komiskt överhuvudtaget?), välspelad och välgjord. Däremot är den även ganska slätstruken och hade behövt mycket mer mörker för att göra något större intryck på mig. Oväntat lagom och tillrättalagd.

The Square2021-09-03
Makalöst bra! Säger bland annat mycket om konst, och det mest obekväma som finns för svenskar - att det blir dålig stämning. Filmen har flera intressanta teman som går som en röd tråd. Fotot är också väldigt snyggt. Mycket bra skådespeleri också. Överhuvudtaget mycket befriande för att vara svensk film. En rolig och träffsäker satir över kultureliten.

Irina Palm2021-08-27
Intressant och gripande handling, men genomförandet är inte helt trovärdigt eller realistiskt tycker jag. Faithfull gör en mycket bra roll, sevärd film.

Love2021-08-27
Gripande, annorlunda och intressant. Extremt mycket ångest, blandat med explicit sex och kärlek. Jag tycker att skådespelet är otroligt bra, och fotot är grymt snyggt.

En ovanlig flicka2021-08-22
Långsam, ointressant och oerhört fransk.

24-timmarsjakten2021-06-25
Riktigt stabil och välgjord 80-talskomedi! Jag såg filmen för första gången igår, så det finns inga nostalgiska känslor bakom orden heller. Spännande, kul, bra idé och riktigt fina specialeffekter. Martin Short är rätt töntig och lite för mycket för mig, men det kan jag leva med. Rekommenderas varmt!

Nästa sida »