Alla kommentarer avshady_slim

Jedins återkomst2018-01-28
Jag avskyr de där j-a björnarna

Star Wars: The Force Awakens2016-04-27
Riktigt bra även för en som inte är så Starwarsnerdig.

Du gör mig galen!2015-09-01
Stark trea, lite annorlunda plot men ändå så vet man väl vad som kommer att hända när man sitter och tittar. Helt okej rulle.

Korpen flyger2015-02-25
Härlig klassiker som man såg när man växte upp. Ser att den är taggad som "Western" - ta bort.

Min stora kärlek2014-01-05
Kass och töntig

Kon-Tiki2013-12-31
Halvseg - roligt att höra norrmän prata engelska dock.

Tre mil norr om Molkom2013-06-19
Sevärd film - man blir ju rätt mörkrädd ibland över New-age-stilen och ibland blir det lite lyteskomik. Men all in all en kul och sevärd film.

Nader och Simin - en separation2012-08-12
Absolut, lite trevligt och intressant med en Iransk film men det gör den inte till en fantastisk film, helt okej, sevärd.

Moonrise Kingdom2012-07-30
Otroligt bra - stämningarna, dialogen, rollbesättningen. Wes Anderson levererar som vanligt.

Gränsen2012-02-25
Fiasko - sättet på vilket händelserna i filmen vävs i hop är så uselt och krystat. Dessutom värdelöst med filmer där karaktärerna i filmen envist måste bete sig som idioter, det blir ju en lättnad när de äntligen dör så man slipper irritera sig.

Midnatt i Paris2012-02-10
Rätt okej - men man förväntar sig mer.

Shortbus2012-01-08
Kalla mig gammal men jag kände mig lite besvärad under vissa scener. Kan helt klart se att den här filmen skulle ställa till en del jobbiga situationer för andra som ser den i fel sällskap, haha. Om man ska se till filmen så tyckte jag att budskapet ibland hamnade i skym undan, det är en ok film, fast som sagt inget jag hade velat se med mamma.

Mr. Nobody2011-08-30
Jag gillar normalt sett den här typen av filmer men den här når inte fram, jag såg inte ens klart den. Den blir för hoppig och det känns som dom kokar soppa på en spik med en massa handling som inte riktigt har något syfte i själva framförandet av historien.

Grabben i graven bredvid2011-08-26
Jag avskyr den här filmen, speciellt för att Michael Nykvists skådespel är så sjukt dåligt, för att inte säga irriterande, varför ska han hela tiden stå och skela och vara så efterbliven. Det är ju dessutom enda rollen han kan göra - i alla filmer skelar han och är efterbliven.

Arn - Tempelriddaren2011-08-26
Den här filmen får en tvåa för att Michael Nykvist står och skelar och ser utvecklingsstörd ut.

The American2011-08-07
Provocerande seg.

Blue Valentine2011-08-05
Jag rekommenderar filmen, den berörde mig - ena stunden ler man ena stunden ler man inte alls.

Persona2010-11-19
Helt ok film, men vägrar hylla den för att den hyllas bör.

Dead Man2010-11-19
Vilken smörja, vet inte var jag ska börja, den är kass, det får räcka.

Tombstone2010-09-24
-93, då gick man på gymnasiet och den här filmen regerade. :)

The Book of Eli2010-09-24
Jag kände mig lurad när jag hade sett klart filmen, den börjar bra - jag gillar postapokalyptiska filmer. Men sen börjar olika kristna budskap föras in här och var i filmen och jag höjer på ögonbrynen för att sedermera helt tappa koncentrationen på handlingen och filmens trovärdighet är som bortblåst i slutet.

New York, I Love You2010-09-02
Sevärd, men väldigt snuttifierad och bitvis känns hop-passningen av snuttarna lite krystad, fast jag gillar den.

Farsan2010-09-01
Sopigt manus, men Jan Fares är lite kul ett par gånger. Torkel Pettersson är dock rätt kass, det brukar han inte vara.

Snabba cash2010-09-01
Värdelös - vilket är en bedrift med tanke på att boken är riktigt bra. Dom hade kunnat börja med att följa bokens handling och inte hittat på något skräp som inte kändes trovärdigt för fem öre. Skådespelarinsatserna är också skit.

Den fantastiska räven2010-09-01
Sjukt bra film, ett måste om man gillar Wes Andersons filmer.

Vägen2009-09-21
Mm, det man blir orolig för är att filmmakarna frångår boken för mycket och förklarar saker som inte har sin förklaring i boken. Magin i boken baseras ju till stor del på att man själv får fylla i det man inte får reda på. Jag tycker castingen ser skaplig ut i alla fall.

Whatever Works2009-08-19
På förhand såg det här ut som min drömfilm - både Woody och Larry David - och filmen är skön, jag skrattar när David hånler och dissar men det är helt klart en hel del som fattas för en femma, jag tycker inte dialogen känns helt klockren och inte manuset heller. Det är egentligen inte filmen som helhet som jag gillar utan mer upplägget och det faktumet att David är väldigt rolig oavsett manuset.

Baksmällan2009-08-19
Kul film, hade kanske förväntat mig lite mer efter allt jag hade hört innan om den men visst den är rolig och galen.

Sicko2009-08-19
Jäkligt engagerande, men man undrar ju hur nära sanningen allt är och i hur stor utsträckning allt är vinklat och förstorat för att Moore ska få fram sina poänger.

Gran Torino2009-08-19
Helt okej film, Clintan levererar.

Nästa sida »