Alla kommentarer avryderup

The Martian2015-10-05
Mycket på spel. Men inget drama.

No Escape2015-09-07
90-tals action.

Thor: The Dark World2015-08-11
Bättre än första gången. Och, överraskande nog, bra mycket bättre och snyggare än första filmen.

Silent House2015-08-02
Sevärd. Upplösningen var inget vidare. Originalet är kanske bättre.

Iron Man2015-07-30
Fortfarande det bästa Marvel lyckats med.

Familjetrippen2015-07-12
Skrattade.

Total Recall2015-07-04
Bra casting. Vågar ta sig själv seriöst. Känns påkostad vilket överraskade mig.

They Came Together2015-06-29
Verkligen inte bra.

Shame2015-06-28
Obehaglig och tryckande.

Terminator: Genisys2015-06-25
Hade det varit en 10 minuter lång fanfilm på youtube så hade jag varit imponerad. Men den här fanfilmen för 190 miljoner är bara pinsam.

The Squid and the Whale2015-06-22
Såg den igen. Fortfarande guld.

Terminator 3: Rise of the Machines2015-06-22
Ibland känns det lite Terminator. Oftast gör det, det inte dock.

She's Funny That Way2015-06-21
Som en av Woody Allens senare filmer. Jennifer Aniston är det enda som är värt att se filmen för.

The Hunger Games: Mockingjay - Part 12015-06-20
Det känns väldigt mycket som en snygg amatörfilmsproduktion av joppar som är duktiga på After Effects och att skapa Sci-Fi i garaget.

Släpp deckarna loss, det är mord2015-06-14
Minns den från min barndom, men aldrig lyckats klura ut titeln. Nu lyckades jag. Minns den som skräck. Den är komedi. Älskar hur medvetet meningslös och slumpartad den är. Men lite också som en sketch som tagits några varv för mycket.

Still Life2015-06-14
Fin.

Avgrunden2015-06-14
Förstår inte riktigt vad utomjordingarna har med något att göra.

Humpday2015-06-07
Gillade den. Mer än vad jag trodde.

Oculus2015-06-07
Standardskräckis. Trött. Påminner lite om DTV-delarna i Hellraiser-seriern. Tråkig.

Top Gun2015-05-31
Två timmar av Tom Cruise osympatiska flin och porrparodi-scener.

Maggie2015-05-28
Posörs-pretto. Känns inte som det fanns en unik eller kreativt egen bild, musiksnutt, replik eller idé i den här filmen. Men Arnold är fin i hur han försöker.

Nattskiftet2015-05-24
Bukfylla. Kul att se händelseförloppet, men inte mycket till film.

Mad Max: Fury Road2015-05-15
Hur ofta får man chansen att se action på bio som både är högbudget och R-rated? Tycker man ska ta den chansen nu när Mad Max finns. Den må vara (medvetet) enkelspårig men det den gör, gör den både med sjuk energi och visuell förträfflighet. Det är en upplevelse som heter duga

RoboCop2015-05-03
Med lite ändringar och justeringar här och där så hade detta kunnat göras bättre och mer intressant. Nu är det väldigt "meh".

Me and You and Everyone We Know2015-05-01
Kändes lite för stum och lite för låt-oss-vara-ännu-en-indiefilm-med-småknasiga-men-sympatiska-karaktärer.

Kurt Cobain: Montage of Heck2015-04-29
Ikonen med rockhistoriens snyggaste profil, från grungevågens andra eller tredje bästa band i ett överväldigande porträtt. Förstör en totalt och med en voyeuristisk skam efteråt.

Juno2015-04-20
En sån supercharmig liten film där det mesta sitter så som det ska.

Boyhood2015-04-19
Finns inte en scen i den här filmen som känns äkta eller ärlig. Häftig idé till projekt som det verkligen borde ha gjorts något häftigare av.

Lego-filmen2015-04-19
Knarkig. Absurd. Många legobitar och karaktärer man minns från sin uppväxt. Allt som behövs.

The Ring2015-04-12
Lovade mig själv då jag såg den 1998 att aldrig se den igen då den var så överjävligt läskig. Nu såg jag den igen. Och kanske att det hade varit bättre att hållit det som ett "aldrig nånsin se igen film"-minne. Men såg ioförsig till att blunda i de läskiga partierna denna gång, kanske förtog lite.

Nästa sida »