Alla kommentarer avrebellsten

Perkins' 14 2013-07-17
Jag hade inga förväntningar alls bortsett från att den skulle vara jättedålig (bl a med tanke på att de är en After Dark-produktion), vilket också var anledningen till att jag köpte den på dvd-rea. Men så himla illa var den ju inte. Mycket blod och ett slut som piggade upp det hela. Lite långsam på sina ställen, men, som sagt, jag hade ju inga höga förväntningar så den får godkänt.

Rose of Iron2013-07-17
Den får en 1:a trots att jag inte såg klart den. Orkade inte. Början gav mig hopp om något liknande en Fulci-film, men jag blev besviken. Rollins vill för mycket och det når inte fram. Överspel på hög nivå. Ett pretto-verk, kort och gott.

Garden of Love2013-07-15
Ja, vad säger man egentligen? Anledningen till det höga betyget 2 är det stora underhållningsvärdet i all dumhet som visades upp. Jag var stum av förundran (och beundran) över det usla skådespeleriet, den dumma storyn och de fantastiskt roliga splatterscenerna. Ja, det är svårt att sätta betyg på något som är så dåligt att det blir bra. (Dessutom så har Cartmans "die hippie, die" mött sin överman.)

Ondskans Hus2013-05-17
Nääee! Den här var så dålig att jag blev arg. Och jag brukar tycka om dåliga skräckfilmer. Om de som kommer efter får en 1:a och denna har fått en 2:a så vet jag inte om jag ska titta på efterföljande.... Fat slutet borde ge Nobelpriset i dumhet.

Huset som Gud glömde 32013-05-17
Nä, det här var ju inget vidare. De väldigt ologiska reaktionerna från personerna i filmen var i och för sig ganska underhållande, men det jag lade mest energi på var att fundera över hur den skulle vara i 3D (för mina TV-piraterna är tyvärr slängda sen länge). Det bör också påpekas att Baxter inte flyttar in med sin fru, som det står i infotexten på sidan. Även om det kanske är en fånig petitess....

Huset som Gud glömde 22013-05-17
Kanske är den en djuplodad kommentar till dysfunktionella familjer, sexuell frustration och religion. Eller så är det bara en riktigt dålig rulle med värdelösa skådisar och ologiska reaktioner och repliker. Eller kanske en kombo. Nåja, ett visst underhållningsvärde har den så den får faktiskt en 2:a!

The Woman2013-04-23
Jag visste inte alls vad jag hade att vänta mig men blev positivt överraskad. Obehaglig historia, bitvis väldigt stressande och bra soundtrack. I början tänkte jag att den var gjord med en viss svart humor, men den känslan avtog. Och maken till imponerande osympatisk familjefar får man ju leta efter!

I Spit on Your Grave2013-04-23
Nja... Se originalet istället, den är mycket mer suggestiv och obehaglig.

Victim2013-04-22
Svårt att betygsätta den här. Fantastiskt dålig (framförallt skådespeleriet) och just därför otroligt underhållande. Och man kan ju inte anklaga kirurgen för att inte go all in när det väl gäller.

Vacancy 2: The First Cut2013-04-22
1:an var ingen hit. Den här är sämre. En riktig gäspare.

Bänken2013-04-22
Jag har sett den ett antal gånger och tröttnar aldrig. Jesper Christensen är helt fantastisk. Kan inte säga mer än så. Ett mästerverk, helt enkelt!

Rovdjur2013-04-22
Absolut sevärd. Framför allt om man tycker att det är läskigt med hillbillys med alldeles för mycket fritid som de måste göra någonting av. Än en gång har Norge visat att de kan göra underhållande skräck,

Kallt byte2013-04-22
Gillar tanken på en Jason i norsk fjäll-miljö. Norrmännen förvånar mig ofta med okej skräckfilmer.

The Helpers2013-04-22
Påhittiga skurkar, det får man ju allt erkänna. Men förklaringen till allt dödande, som trycks in i slutet av filmen, känns väldigt krystad. VÄLDIGT krystad. Lite underhållande i all sin dum- och fånighet, dock.

Silent House2013-04-21
Det här var ju alldeles förskräckligt tråkigt!

Slumber Party Massacre III2013-04-19
En omfattande studie i mänsklig dumhet och logiska luckor. Vilket jag älskar!

Slumber Party Massacre 22013-04-19
WTF? Jag förstår absolut ingenting... Så många frågor, så få svar! Den får en 1:a, men med mycket kärlek.

The Slumber Party Massacre2013-04-19
Ja, vad säger man? Kanske att den var charmig i all sin dålighet! Och att man efter att ha sett 2:an och 3:an faktiskt får ge den här en 3:a i betyg. Men så brukar jag ju också slänga mig med "ju sämre, desto bättre!".

Repo! The Genetic Opera2012-12-30
Förväntade mig skit och så fick jag det här! Snygga miljöer, bra musik, och så, det som höjde den till en 4:a, min förvåning och lycka när Anthony Head dök upp!

The Revenge of the Living Dead Girls2012-12-30
Försöker komma på sensmoralen här. För en sådan borde väl finnas? Eller....? Typ, dumpa inte farligt avfall. Eller, drick inte mjölk? Och jag sitter även och försöker komma på hur det där funkar, med att vara rutten i hela ansiktet men i övrigt vara helt oförstörd. Speciellt på tuttarna. Ja, det är mycket man måste fundera över, ex om den var tillräckligt dålig för att få en 5:a.

Dead Meat2012-12-30
Bra skulle jag väl inte vilja kalla den, men en del ganska underhållande dialoger och alla skräckfilmsklyschor vägde upp den, måste jag erkänna!

Penetration Angst2012-10-29
Ja, det här var... intressant. Nåja, den har sina ljusa stunder, men jag vet inte om de ljusa stunderna är medvetna; svårt att avgöra vad som ska vara seriöst och vad som ska vara humor...

Feed2012-09-29
De försöker verkligen för mycket.... Utan bra resultat. Ingen av karaktärerna är trovärdiga, dialogen är riktigt dum och de logiska luckorna är för många. Det enda plusset är att ämnet är intressant, men tom det lyckas de förstöra.

De ensamma2012-06-14
Nästa som ser filmen, kan den förklara vad filmen handlar om? Bortsett från miljöperspektivet. Och varför har de bandage runt huvvet när såren är på halsen?

Phil Ochs: There But for Fortune2012-01-06
Fantastisk film om en fantastisk sångare! Att den inte har gjorts tidigare är förvånande. Mest vill jag passa på att rekommendera alla att söka upp denna man och lyssna på hans sånger.

Paranormal Activity 32011-11-01
Nä, men nu får det vara nog med det här! Hade det inte varit så att jag satt på ett tåg med tentaplugg som enda alternativa sysselsättning så hade jag stängt av snabbt. Filmen kändes som en nödlösning för att försöka förklara var som hände innan de andra filmerna, och det blev precis så nödigt. Slutet var under all kritik.

Paranormal Activity2011-10-28
Har sett den med två olika slut. Vill någon berätta vilket som är det "officiella" slutet. Och inte i det här forumet såklart! Men skicka gärna ett meddelande.

Paranormal Activity 22011-10-28
Kändes ganska upprepande och jag blev en aning uttråkad. Samtidigt uppskattar jag hur det håller ihop med ettan; de frågetecken jag hade under i stort sett hela filmen, och som gjorde att jag tyckte att handlingen var ologisk, rätades tack och lov ut.

Träfracken2011-08-31
Jag kommer nog aldrig riktigt att orka se klart den, men Edwall är fantastisk i det jag har sett. Som vanligt.... Så titta på den, för att se honom!

Blame2011-07-22
Ja. Budskapet gick ju inte att ta fel på, men bihandlingarna gjorde mig bara förvirrad. Till skillnad från It´s alive med ungefär samma tema. Se den i stället.

Nästa sida »