Alla kommentarer avrandomlyaware

Förföljaren2013-10-20
En hel del reklamblad jag har fått i brevlådan är mer engagerande en den här filmen. Till exempel en liten broschyr där man några sidor in fick ett erbjudande om att lära sig spela gitarr för en hyggligt billig penning, det är ju ändå något man vill ibland. Ett annat blad var från Lidl och inte jättekul men ändå helt ok.

Argo2013-01-17
Av och med Ben Affleck.

Glädjens hus2009-12-23
Miss Bart i envig med en societet vars spelregler hon inte kan förlika sig med men inte heller lyckas frigöra sig från. Jag tycker den tydliga intrigen buren av formell överklasstil funkar bra.

4 månader, 3 veckor och 2 dagar2008-07-09
T.R.I.S.T

Latcho Drom2007-12-14
bra musik! fotot blir väl mycket national geographic ibland, men många vackra får man se.

Hata Göteborg2007-10-08
gott snack!

Babel2007-01-04
Den får tre tack vare den japanska delen. Välgjord, men detta med separata historier som berör varandra via några knytpunkter har vi sett förut, och här kändes de dessutom rätt meningslösa. En bra historia kan berättas utan den typen av stilistiska knep, men eftersom denna film saknar 2/3 av vad som krävs för en bra historia antar jag att de kände sig tvungna att maskera det på något vis. Mexico och Marocko-delarna tyckte jag var exempel på något som var ihopkrafsat enbart för att väcka känslor. Det ena mänskliga misstaget efter det andra med katastrof, fara och död som följd blir till nån slags dangerous encounters i bioformat. Men tada tada!!! Geväret kom minsann från en japan, vars dotter råkar vara med i en annan historia i denna filmen. Trist så man dör!