Alla kommentarer avquicer

Kalle och chokladfabriken2013-08-25
Råkade se om denna. Tror det är en film man ska se endast en gång. Första gången en fyra, andra gången en tvåa. Får väl bli en trea som slutbetyg eftersom jag inbillar mig att den är sevärd en gång =)

The Talented Mr. Ripley2013-08-21
Efter ett tag kände jag att filmen måste snart vara slut, men icke. En timme och fyrtio minuter kvar...

Karate Kid - Sanningens ögonblick2013-08-12
Det här är inte bra grejer, men jag måste ta hänsyn till lilla jag för x antal år sedan. En tvåa är den värd.

The Grey2013-07-30
Lite kul med vargar, men mer är det inte. Jag känner mig lurad på två timmar. Skulle kunna sammanfatta filmen med att manusförfattaren/regissören försöker mer än han förmår.

The Avengers2013-07-30
Är man svag för sånt här så är man.

Vicky Cristina Barcelona2013-07-27
Stereotyper, javisst. Underhållande, ja. Räcker till en trea. En svag för min del.

Beasts of the Southern Wild2013-07-01
Bra trailer! Den lura mig allt =)

Looper2013-06-23
Förutsägbart skräp.

Memories of Murder2013-06-05
Svag trea. Inte helt stormförtjust i jakten på en mördare med rakt igenom osmarta poliser med ett undantag, som till slut också blir en idiot. Filmen har en del komiska inslag, men många misslyckade. Tar lite udden av den allvarliga och spännande delen av filmen.

Midnight Express2013-06-01
Daft Punk tog mig hit. Inget jag tackar dem för.

Django Unchained2013-05-04
Sämsta han gjort dessvärre. Fanns inget nytt i denna. Lite småroliga scener räddar trean.

Open Your Eyes2013-02-23
En riktig tabbe att jag såg denna. Gäsp.

Hanna2013-02-23
Det som drog ned filmen var storyn. I övrigt riktigt underhållande film. Kanske lite använt tema, men vad tusan. En svag fyra.

Parfymen: Berättelsen om en mördare2012-11-23
Gäsp. Trodde aldrig den skulle ta slut.

The Expendables2012-11-09
Riktigt kass, men vad tusan vilka fina minnen man har från dessa hjältar. En tvåa för det. :D

En oväntad vänskap2012-10-07
Svag för filmer om vänskap. Fin, men inget superduper så att säga. Inget större djup. En enkel film.

Kvarteret Skatan reser till Laholm2012-09-15
Vet inte varför jag tänker på filmen "Badliv".

Ghost in the Shell2012-09-07
Efter att ha sett den en tredje gång så blir det en femma

Adaptation2012-08-11
Skådespelarinsatserna räddar tvåan. Manuset... Hur kan man komma undan med detta manus. Känn dig lurad som satte 4:an eller 5:an. Hade det varit en helt okänd som skrivit detta...

Himlen är oskyldigt blå2012-07-20
Känns som att man sett allt i filmen tidigare. Förutsägbar.

The Hunter2012-02-02
Visst snygg miljö, men så är det ett stort men. Fy f*n vad kasst manus. Logiken försvann redan efter ett par minuter in i filmen och det blev tyvärr bara värre och värre. Om filmen vore ett vin skulle det vara "Lat 42".

Drive2012-01-21
Första 20-30 min. Verkar lovande. Kändes finessrikt. Sedan fortsätter filmen på ett töntigt sätt och med den biopubliken kändes det kört från början. Fnittrande tonåringar som skrattar på fel ställen rakt igenom och som inte förstår att de ska skärpa till sig. Filmen i sig en stark trea.

Harry Potter och dödsrelikerna - Del II2012-01-16
Sista filmen var faktiskt ganska tråkig. Detta är inte bra grejer. Kul i alla fall att många andra kan gotta sig i denna röra.

Harry Potter och fången från Azkaban2012-01-10
Mycket mindre störande moment i denna filmen än de två tidigare. Filmen är klart bättre i sin helhet. Fortfarande för barn vilket den skall vara, men inte alls på det extremt störande sett som det är framför allt i den andra filmen lyckas med. Ganska spännande och mindre förutsägbart än tidigare. Får hoppas det blir bättre och bättre i serien. En ganska svag trea kan tilläggas.

Harry Potter och de vises sten2012-01-07
Underhållande, men samtidigt kryper det i kroppen vissa stunder pga riktigt uselt manus.

Winter's Bone2012-01-07
Bra film, men kanske inte filmen man tittar på när man ska ha en mysig filmkväll med tjejen.

Blood Diamond2011-12-28
Tyckte trovärdigheten saknades i första halvan vilket drog ned filmupplevelsen. En stark trea som helhet.

Den röda lyktan2011-12-28
Manuset drar ner hela fadderullan.

Watchmen2011-12-28
Ganska skön rulle första halvan, men den är för lång tyvärr och jag var väl inte överförtjust i storyn. En svag trea.

Rocky II2011-12-20
Stark tvåa. En del sköna ögonblick i filmen, men som helhet håller det inte för högre betyg. Känns som att mr Stallone hade tur när han gjorde första filmen. Kan ändå rekommendera att se hela rocky-serien. Perfa för en tio-tolvårig pojk att se denna typ av film(det var väl då jag såg denna). Kommer ihåg att det var i samma ålder som MacGyver var riktigt sjyrre på teven när man kom hem efter skolan.

Nästa sida »