Alla kommentarer avpaycheck

Små skandaler2009-12-11
Ben Barnes är fullkomligt värdelös, medan Colin Firth är helt jävla underbar och Scott Thomas riktigt bra. Rolig film och skickligt filmad.

Hairspray2009-10-30
Riktigt bra för att vara en musikalfilm, som jag vanligtvis hatar. I Hairspray har man med musik som svänger och man rycks med. Att James Marsden inte får mer speltid är en skandal, då han är en utmärkt sångare och underskattad skådis.

The Box2009-09-18
Hade potential, men när Richard Kelly är inblandad vet man att det kan flippa ur. Bra början, men det blir alldeles för överdrivet och dåligt mot slutet. Det är långt ifrån en bra film. Kelly skulle ha hållit sig till den krypande och mystiska stämningen från första halvan, men filmen ballar ur totalt. För dåligt manus. Marsden diggar jag alltid och han gör rollen mycket bra och Diaz är bättre än vanligt.

Inglourious Basterds2009-08-23
Tarantino är ett geni. Originell film och makalöst välskriven dialog. Inledningen är ruggigt bra. Waltz är skrämmande bra som Landa och står för filmens bästa insats. Pitt är klockren som Aldo Raine och scenen där de ska vara italienare är så bra att jag inte vet var jag ska ta vägen. Enda nackdelen är att den är lite för lång, men annars grymt bra. Slutscenen är oförglömlig.

Transformers: De besegrades hämnd2009-06-25
Långt ifrån ettans klass. Bay har inriktat sig på att göra allting större och häftigare än den första, vilket i det här fallet är negativt. Den saknar samma sköna balans som första filmen hade. Skämten är otroligt billiga och ofta vrider man på sig i stolen. Shia Labeouf får inte lika mycket utrymme som i ettan, utan actionscenerna är helt i fokus, vilket är helt okej när det är en sådan här typ av film. Dock gör det så att resten av filmen tappar. Man balanserade det på ett mycket bättre sätt i föregångaren, där man hade lagom med humor och action. Här blir slutstriden utdragen och filmen är onödigt lång, eftersom den inte har någon handling att tala om. En besvikelse.

Yes Man2009-03-27
Några riktigt roliga scener, men helheten håller inte.

Mysterious Skin2009-03-25
Gordon-Levitt är mycket bra, men filmen går inte hem hos mig. Känns som att Araki slänger in alldeles för många snuskscener för att verka provocerande och uppseendeväckande. Det blir för mycket helt enkelt. Synd, för storyn har verkligen potential.

Role Models2009-02-21
Skrattade högt många gånger. Riktigt roligt, men det gräsliga slutet förstör ganska mycket.

Black Hawk Down2009-02-20
Efter att ha sett om den efter väldans många år (då var man ung) så har jag ändrat uppfattning. Black Hawk Down är en ruggigt intensiv och välgjord krigsfilm. Fantastiskt regisserad av Ridley Scott och ett gäng riktigt bra skådespelare. Höjer betyget två snäpp.

Transsiberian2008-11-08
Brad Anderson är en lysande regissör. Återigen levererar han en mycket bra film. Obehaglig.

Burn After Reading2008-10-26
Underbart skruvad på ett sätt som bara bröderna Coen kan göra det. Man kan inte jämföra den med No Country For Old Men, eftersom det är två olika genrer och Burn After Reading är givetvis inte lika bra, men det är en fruktansvärt underhållande och rolig film. Pitt lyser i sin roll och Malkovich är härligt galen.

The Strangers2008-10-11
Överraskande bra. Riktigt spännande och obehaglig film.

The Promotion2008-08-30
Riktigt bra. Conrad levererar ett bra manus och filmen är ibland enormt rolig. Både Seann William Scott och John C. Reilly är mycket bra. Inte den typiska komedin, utan mer smart och lågmäld.

Recount2008-08-17
Grymt bra. Riktigt intressant film där skådespelarna håller hög klass.

John Adams2008-08-15
Såg den för några månader sedan. Mycket bra miniserie. Grymt välgjort och välspelat. Giamatti imponerar stort.

Landshark Inc.2008-08-12
Hartnett gör en utmärkt insats i en film som hade kunnat bli bättre. Störande musik.

Felon2008-08-11
Oerhört stark film med suveräna insatser av Stephen Dorff och Val Kilmer.

The Dark Knight2008-07-28
Stark fyra. Sanslöst bra film av geniet Christopher Nolan. En djup, intressant och även den bästa serietidningsfilmen som gjorts. Christian Bale är, som vanligt, lysande och Heath Ledger briljerar som Jokern. Makalös prestation av Ledger och får han inte en Oscarnominering är det banne mig skandal. Aaron Eckhart imponerar och är grymt bra som Harvey Dent/Two-Face. The Dark Knight är hittills årets bästa film och jag tror inte att det kommer att komma någon bättre i år. En fantastisk upplevelse.

Sleepwalking2008-07-21
Riktigt bra. Nick Stahl är lysande. Rörande film.

Stop-Loss2008-07-18
Mycket bra och hemsk film. Peirce levererar en intressant film som man inte kommer att glömma i första taget. Ryan Phillippe är suverän.

Indiana Jones och kristalldödskallens rike2008-07-05
Spielberg är en konung. Indy har inte tappat känslan.

Off the Black2008-06-21
Nolte är suverän. Off The Black är en underbar independentfilm med en härlig känsla. Debutanten James Ponsoldt imponerar med ett välskrivet manus.

In Bruges2008-06-15
Mycket bra och originell film. McDonagh har skapat något alldeles eget och många gånger brister man ut i skratt. Colin Farrell och Brendan Gleeson är lysande.

Music Within2008-03-29
Mycket bra film. Ron Livingston och Michael Sheen är lysande. En film man verkligen blir glad av och musiken är alldeles utmärkt. Något som också är bra med filmen är att den inte blir för amerikansk och sentimental.

First Snow2008-03-17
Mycket bra och speciell film. Guy Pearce är suverän i huvudrollen.

Things We Lost in the Fire2008-03-02
Del Toro är fantastisk. Susanne Bier imponerar med sin Hollywooddebut och undviker klichéer. Filmen känns väldigt äkta och nära.

Förtrollad2008-02-29
Amy Adams och James Marsden är riktigt bra i en härligt underhållande film.

The Air I Breathe2008-02-23
Besvikelse. Man har försökt sig på att göra en ny film i stil med Crash, men resultatet blir långt ifrån lika bra. De bästa skådespelarna i filmen, Forest Whitaker och Kevin Bacon, har minst speltid konstigt nog. Bacon är alltid suverän, men här var han kanske med 4 minuter. Emile Hirsch kommer in och äger några scener direkt, men är heller inte med särskilt mycket. The Air I Breathe hade kunnat bli så mycket bättre, men den känns krystad och ansträngd. Tyvärr.

Charlie Wilson's War2008-02-17
Philip Seymour Hoffman alltså... Denne man slutar aldrig att imponera. En av världens bästa skådespelare. Charlie Wilson's War är en i övrigt riktigt bra film med en intressant story och även fint skådespel från Hanks sida.

Half Nelson2008-02-15
Ryan Gosling är fullkomligt lysande.

Nästa sida »