Alla kommentarer avnev

Snow White2012-11-16
Jag ville resa mig och gå efter halva filmen för att den var så klysché/stereotyp, men fotot och musiken höll mig kvar. Tvisten på slutet höjer den från en etta till en tvåa. Olé!

The Woman in Black2012-07-16
Det här är så sanslöst dåligt och ändå är jag rätt förlåtande när det gäller den här typen av filmer. Bara en massa lösryckta skräckklyschor som är helt frikopplade från handlingen. Ett besök på gröna lunds spökhus kommer berika dig med en betydligt mer fängslande handling.

Hunger2012-06-15
Hade man förstått vad de bråkar om så hade jag kanske fått ut lite mer av filmen. Men om man ser på filmen som småbarn bläddrar i serietidningar; bara tittar på bilderna, så tycker jag den var stark!

The Hunger Games2012-03-29
Överraskande bra! Fick mig att tänka på running man lite, fast på ett bra sätt :) Bra skådisar och grymt rimligt tempo, det blev aldrig trist.

Mary & Max2010-11-14
Väldigt snyggt gjord, men ganska seg och så.

Saw 3D2010-11-14
3D??? Det var ju för bövelen ingen tre de öht. Jävla skitelände.

In Bruges2008-09-14
Jag tycker det är så skönt att de är så uppriktiga mot alla de möter. Väldigt sällan de ljuger i filmen, vilket ger lite mer crisp i dialogerna.

The Forbidden Kingdom2008-07-13
usch blä och fy.. denna film får utan tvekan en kalkonstämpel.

2012: Doomsday2008-02-29
Jag har svårt för att sätta ettor, men det här var så långt bortom en etta man kan komma. Eventuellt den sämsta film jag sett i hela mitt liv.

30 Days of Night2008-02-07
rätt skön stämning måste jag säga.. visst slaskar den till sig lite mot slutet, men håller ändå en hygglig nivå. Lite synd att vissa skådisar inte känns sådär jätteförtroendeingivande.. men annars helt okej.

Aliens vs. Predator: Requiem2008-01-31
Gillade faktiskt ettan, men detta var det vedervärdigaste jag sett på väldigt länge.

Juno2008-01-20
ojoj.. inte ofta filmtipset har såhär otroligt fel... en fyra blev istället en tvåa. Fruktansvärt tråkiga insatser av vissa skådisar som drar ner betyget, en del repliker var också hemska.

Citronträd & motorolja2008-01-03
feelgoodrulle på en riktigt fin nivå..

Underbara älskade2008-01-01
Hade tokigt låga förväntningar - blev positivt överasskad.

Jackass 22007-12-21
passé

The Prestige2007-12-09
visst var den bra, men inte alls så bra som jag hade hoppats. Stark trea.

Edward Scissorhands2007-12-08
bra grejer helt klart. burton är rätt duktig.

Resident Evil: Extinction2007-12-08
är ju väldigt förtjust i såna här nobrainer-action-slafsarfilmer, men denna gav mig extremt lite. Väldigt sunkig handling även för att vara denna genre. Ettan tycker jag var rätt bra, tvåan var mycket sämre men detta var den absolut sämsta av dem alla.

Sunshine2007-12-02
rörigt foto, hyfsade effekter, förvirrat konstigt slut...

28 dagar senare2007-11-06
Jag är ju väldigt förtjust den här typen av skräck, men det gjorde sig inte riktigt för mig. Lite besviken, men helt ok ändå. Rekommenderar istället Planet Terror om man vill ha lite mer av det goda.

Return2007-11-03
Hade grymt svårt att hänga med i och med att jag tyckte många såg likadana ut. Filmen i sig är nog kanske en fyra, men i och med att jag var så trög får det bli en trea.

Planet Terror2007-10-09
Haha.. splatter och stor humor. Bättre än remaken på dawn of the dead, som jag ändå tyckte var riktigt festlig.

3002007-07-14
helt okej.. speciellt foto, men inte vet jag om det är sådär kanonsnyggt. Visst, har man hötorgskonst hemma på väggarna också, ja då förstår jag att man tycker det. Men men.. helt okej action.

Transformers2007-07-09
Man drar inte o ser den här filmen för att bli berörd av en fantastisk och djup handling.. det är förmodligen istället av nostalgi eller för dess effekter, charm man faller för denna rulle. Med självdistans, humor och finfina effekter är det en klockren fyra.

The Fountain2007-06-09
Kan tänka mig att många har svårt för den här, men jag föll faktiskt rätt rejält för berättelsen, fotot och miljöerna. Riktigt vacker.

The Hills Have Eyes 22007-06-08
shit.. når den inte förra remakens nivå så är det väl kanske inte toppklass på denna rulle. Men men.. är väl värt att kika på till en pizza eller nått.

Haunted Forest2007-06-07
Måste ju vara bra om de påminner om the ring! Det är ju högklassig hoppatillskräck!

Proof of Life2007-06-06
Betydligt bättre än jag befarade.

The Science of Sleep2007-03-17
nä, får sänka från en fyra till en trea nu när den fått smälta lite. Visst är den fin, men det där lilla extra saknas nog ändå.

The Science of Sleep2007-03-16
står och väger mellan 3:a o 4:a, men tycker den är speciell och charmig.

Nästa sida »