Alla kommentarer avmonsterpop

Mordet på Matthew Shepard2022-11-29
tyckte den andades väldigt mycket tv-film i nån slags pejorativ bemärkelse. ytterst besynnerligt meta-upplägg som inte ter sig mindre gåtfullt i sken av information att filmen tydligen bygger på en pjäs. (försöker förgäves föreställa mig tankeprocessen som kulminerar i tanken att "jag borde skriva nån slags fiktiv dokumentär om en fiktiv dokumentär om en verklig ohygglighet, för det är nog bra att presentera densamma på ett så distanserat sätt som möjligt".) många i övrigt bra skådespelare som på något sätt ofta framstår som halvt amatörmässiga eller konstlade, såsom andra påpekat. får känslan av att dom medverkande "brinner" för ämnet, varför det är både synd och märkligt att resultatet inte blev mer lyckat. pappans (oz-farbrorn! jag vet inte vad han heter!) känslosamma tal på slutet hade jag dock svårt att värja mig emot.

Fridolfs farliga ålder2022-09-22
steamed hams, but it's lilla fridolf

They Were 112019-12-02
10½ angry men?

Sjuende far i huset2019-09-18
skojig saga, men kanske lite dålig pay-off (finn komfusenfej har åtminstone den där fasligt långa märren). animationen, om än lite skandinaviskt lofi-mysig, är kanske inget att skriva alltför många rader hem om.

1001 Nights2019-08-15
maffig musik för full rulle förtar upplevelsen.

Din stund på jorden2019-06-07
märklig blandning av perspektiven "livet är kort/dystert", eller, som ryssen plägar säga, "zjit' budem plozjo, no nedol'go". emellan allt suckande riktigt fin.

The Creeping Garden2018-05-09
slemsvampar, för i helvete. mögel kan du vara själv!

Deep Web2018-03-01
nu tycker jag ulbricht borde spärras in enbart för att han - tydligen - är så odrägligt renhjärtad och ädelmodig.

Urban Science: To Demonstrate How Spiders Fly2018-02-03
så vackert!

Black Mirror - Metalhead2018-01-26
kanske det bästa avsnittet i hittills bästa säsongen. påminner en del om the invaders (twilight zone).

Black Mirror - Arkangel2018-01-17
BRENNA :D hur jag saknat dig!

Himlen kan vänta2017-12-22
gene tierneys näst finaste technicolorhimmel.

Ängel på prov2017-12-06
"an angel? too bad, he's such a nice fellow."

A Piece of Eden2017-09-23
läste "fruktarm" och blev intresserad.

Gascoigne2017-09-14
en av den bästa!

Birds at Sunrise2017-09-13
oh, värsta betygsymmetrin

Alae2017-09-11
går lite på tomgång andra halvan, men man kan ju se om första (baklänges?) istället.

Le Squelette joyeux2017-09-04
skelett är så himla fina. vad skulle vi ta oss till utan dom?!

Variations on a Cellophane Wrapper2017-09-03
fuck

Filter Beds2017-09-02
onödigt med flygplan

A Chess Dispute2017-08-27
bara en smocka som skickar motståndaren på flygtur till månen från en fyra

Hennessy - Hänsynslös hämnare2017-08-18
visa lite hänsyn, hämnarjävel!

Spioner - finns dom2017-08-17
the spion's greatest trick was to pretend he doesn't exist.

Smart flicka tiger2017-08-16
ergo: en svensk är en smart flicka

It Follows2017-07-20
föreställer mig ett tiosidigt manus med filmens titel i gigantiska bokstäver, en på varje sida, och en suggestiv pondus som jag inte riktigt tycker den färdiga filmen lyckats fånga.

The Flesh Eaters2017-07-20
"well, think about this: the professor and i found the beach covered with fish skeletons.. skeletons!"

Lapis2017-07-03
en typisk film som får en att undra om en släng av trypofobi skulle tillföra något.

42 Up2017-06-24
bruce & neil, together at last!

På stranden2017-02-03
-would you like to have a glass of sherry with an old man? -no, sir, but i'd very much like to have one with you.. sir.

Moms on Fire2017-01-30
eldmoms! nä nu får det vara nog!

Nästa sida »