Alla kommentarer avmatildatiger

Den fantastiska räven2010-07-13
Jag hade kanske kunnat tycka att den här filmen var bra om jag inte hade älskat boken som barn. Förstår inte varför man baserar en film på en bok om man ända gör om hela handlingen.

Chasing Liberty2009-12-05
Det låter väldigt mycket som "prinsessa på vift".

Herrar föredrar blondiner2008-07-21
Jag älskar gamla 50-talsfilmer.

Northanger Abbey2008-01-11
Underbar bok och mycket söt film. Faktiskt bättre än väntat.

Övertalning2008-01-07
Tempot är lite för högt viket gör filmen aningens ytlig. Sally Hawkins är oxå något färglös i sin rollgestaltning.

Förtrollad2007-12-10
Som vanligt är början bättre än slutet.

Kikis expressbud2007-11-27
Tråkigt nog en besvikelse.

När Harry träffade Sally...2007-10-15
En film som var mycket bättre än jag mindes. Dialogen är underbar, men man kanske behöver en viss mognad för att uppskatta den. =)

Disturbia2007-08-10
Bra tanke, sämre utförande. Synd att tjejens karaktär var så otroligt plastig och stereotypisk och att filmen spårar ur totalt.

Min granne Totoro2007-06-18
Jag vill ha en kattbuss!

Happy Feet2007-06-07
Snyggt gjord, synd bara att de glömde manuset hemma.

Spider-Man 32007-05-14
Klart förutsägbart, men kul att Parker får lugg och kajal när han blir ond. =)

För evigt2007-03-01
Hade varit bättre med nån annan än Drew. Anjelica Huston är klart bäst.

Pans labyrint2007-02-26
Otroligt obehaglig och välgjord. Fantasybitarna får en 4, men eftersom resten var så otäckt blir det bara en 3 totalt.

Superman Returns2007-01-17
För lång, aningen fånig och orealistisk, men kul att analysera sönder.

Valiant och de fjäderlätta hjältarna2007-01-08
Inget djup och en pang-på-intrig, men lite söt ändå.

Snapphanar2006-12-26
Har bara sett första delen än, men jag gillar det.

Casino Royale2006-12-02
Inte i samma klass som de "riktiga" filmerna. För mycket plutande överläpp på Craig för att passa som Bond. Dessutom aningens för lång, men annars hyffsad. Känns dock en aning skumt med en "första" film som utspelar sig efter de andra.

Marie Antoinette2006-11-28
Väldigt fint kostymfilm, bra gjord och man bara satt och njöt i början. Dock aningens seg ett tag i mitten/slutet. Och något abrupt slut. trots det klart sevärd.

Det levande slottet2006-09-22
Jag förstog inte riktigt allt, men ändå en söt film. Måste läsa om boken igen oxå.

8 kvinnor2006-09-21
Underhållande, men mest för att musikalinslagen var så underbart fåniga.

Tristan & Isolde2006-08-08
Vilken fånig film. Varje gång de visade en närbild på Tristans "lidande" min så höll jag på att skratta ihjäl mig. Vilken usel skådespelare. Och varför ansåg alla att han betydde så mycket för england? Det enda han gjorde var att gå runt och försöka se djup ut (vilket misslyckades). Antar att de valde honom för att han är "snygg" (vilket han defernitivt inte är, ser ut som en typisk amerikansk såpaskådis, vilket inte är positivt).

V för Vendetta2006-04-09
Mycket bra film, men måste de stoppa in en fånig romans på slutet? Bortser man från det blir det dock en 4:a.

Den oändliga historien2006-03-30
Söt, men man ska nog se den när man är liten. Och varför skrikar Atreyu hela tiden?

Girls Just Want to Have Fun2006-02-10
Älskade den när jag var yngre. Nu är det härlig nostalgi.

Fun with Dick and Jane2006-02-10
Riktigt kul för stunden med en ovanlig sansad Jim Carrey. Kanske inget jag vill se igen dock.

Stolthet och fördom2006-01-30
Usch vad jag är besviken! Älskar boken och BBc:s film (vilket kan vara en del av problemet), men den här var verkligen inge vidare. Även bortsett från att han har gjort hackmat av boken, klippt bort hälften, ändrat resten och förstört Austens fina stämning så var det oengagerade skådisar som inte gjorde filmen trovärdigt. Pga den hårda klippningen verkade mycket hända väldigt snabbt (skådisarna han knappt med själva) och allt var liksom hopklämt. Usch igen!