Alla kommentarer avmagwo001

Blood and Bone2010-06-16
Såhär nån månad senare känns detta fortfarande som den sämsta film jag sett.

Apan2010-06-04
Om du gillade den här - se Irreversible. Fransk film med liknande tema, i alla fall känsla.

Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans2010-06-03
Skön, men lite tarvlig.

Appleseed2010-05-26
Sjukt fin känsla i animationen av vapen och fordon.. väldigt bra hantverk.. rätt intressant story också.

Blood and Bone2010-05-10
Öh? Kanske sämsta filmen jag sett.

Vägen2010-04-17
Ähmen asså va? Skitfånig och irrationell domedags-story, och en massa bibliska metaforer på det? Super-amerikansk film när den är som sämst.

In the Loop2010-04-05
Suck.

Funny Games U.S.2010-04-02
Nääää alltså.. ingen trovärdighet. Antihjältarna beter sig varken som rationella friska människor, eller mentalsjuka. Det blir lite som en fjantig monsterfilm, fast i "psykologisk thriller"-tappning - inte äkta, inte läskigt. Finns liksom ingen chans i världen att råka ut för en situation som denna, så det är irrelevant och ointressant på något sätt. Känns som om regissören missförstått mänskligt betéende. Om antihjältarna hade varit urspårade robotar hade det varit mer intressant.

Upp2010-02-28
Tråkigt, förutsägbart, barnsligt.. proppat med vanliga arketyper. Handligen drivs framåt av det det vanliga tilltaget "olyckligt missförstånd". Det värsta med Pixars filmer är att de inte väcker några större känslor hos en. Dramat är lika milt som välling blandat med vatten och vatten, och karaktärerna är lika trovärdiga som plastdockor. Önskar att Pixar, med sin tekniska kompetens, vågade göra något provocerande och kontroversiellt. Tills dess blir det nog mest japanskt animerat, som behandlar sina tittare med mer respekt. Barn leds in i en alldeles för enkel människosyn av den här typen av filmer.

Lilja 4-ever2009-03-11
Tycker det är tråkigt att folk sätter låga betyg för att filmen är deprimerande. Ungefär som om Bridget Jones skulle förtjäna högre betyg för att den är en "feel good"-film, eller?

Cloverfield2009-03-11
Meeh.. nje.

Rambo2009-03-11
Fräckt! Sätter 5:a bara för att retas.

Sunshine2009-03-11
LOL

Starship Troopers2009-03-11
Ett mästerverk!

Swordfish2009-03-11
Hur i hela världen har den här fått 3 i snitt?

Eden Lake2009-03-01
Men absolut! Inte mycket att klaga på.. rått, fängslande och tillräckligt trovärdigt.

The Duchess2009-02-24
Zzzzzzz.

Lady Vengeance2006-10-11
Cool.. men.. man anar ett större djup i Geum-jas person än vad som framkommer under filmens gång. Sidostoryn med konditori-gossen känns liksom för kort för att vara motiverad och förvirrar snarare och gör det hela mer tarvligt. Det vackra i det hela IMO är huvudpersonen som slits mellan sin svarta, cyniska och iskalla sida och den varma, ärliga och kärleksfulla sida som hon vill visa sin dotter.

Good Night, and Good Luck.2006-08-13
Tråkig.

Silent Hill2006-08-13
Intressant. Radha är så jäkla bra.

Psycho2006-08-13
Nä. Förutsägbart.

Brokeback Mountain2006-08-13
Saknar något.. tror det är något med trovärdigheten. Väldigt bra film i övrigt.

Garden State2006-08-13
Bra skit.

Hotel Rwanda2006-08-13
Tycker dramat är dåligt.. ämnet är starkt men känslorna kommer inte.

Amelie från Montmartre2006-08-13
Hmm lite för mycket fjomperi och franskt lallande.. svårt att identifiera mig med karaktärerna.

A History of Violence2006-08-13
Viggo är tyvärr ingen bra skådespelare tycker jag.

Pitch Black2006-08-13
Hade blivit en 4:a om inte inledningen hade varit så sjukt jävla ball. Radha Mitchell är är grym i sin starka roll.

North Country2006-04-09
Nja.

Black Hawk Down2006-03-24
Man bör se bortom politik för att uppskatta den här filmen. Om man kan lägga undan sina kvasi-intellektuella kommentarer och sitt stereotypa USA-hat så kan man uppskatta detta för vad det är - en fantastisk krigsfilm. Den skildrar det bisarra i modern krigsföring där den ena sidan nästan alltid är extremt underlägsen.

München2006-03-24
Eric Bana är trovärdig, gripande och mycket bra, som vanligt. Bana är nog de senaste årens mest underskattade skådespelare.

Nästa sida »