Alla kommentarer avlucas

Apocalypto2017-12-05
Jag tror att jag blev påverkad av hatet mot Mel Gibson och råkade sätta en fyra på detta mästerverk för 10 år sen. Om folk stör sig på historiska felaktigheter i kanske den snyggaste och samtidigt mest spännande film detta årtusende...se någon dokumentär istället. Den är brutalt ångestladdad, gripande, våldsam och sagolikt vacker. Jag satt på nålar i två timmar igen även fast jag visste vad som skulle hända denna gång. /Hatten av Mel fortsätt gör film och håll snattran

Eye in the Sky2016-06-23
Med risk att låta som en vänsternisse som avskyr allt som har med Amerikansk militärpolik att göra... Så är detta en så fruktansvärt smörig och usel propagandafilm. Jag var sinnesjukt uttråkad från minut 4. Almost 2,500 now killed by covert US drone strikes since Obama inauguration six years ago: The Bureau’s report for January 2015... Dom bryr sig inte så här mycket. När tårarna kom från dronenissarna ville jag pungsparka regissören, inte på grund av politiska andemeningen om svåra beslut.. The joke is on me..Jag valde att se filmen. Jag har blivit en bitter internethatare

Du gör mig galen!2016-01-10
Jag köpte inte Coopers karaktär för fem öre. Vet inte om det var regin eller skådisen. Jennifer Lawrence funkade betydligt bättre, och kanske hade jag gillat filmen om hon hade haft ett bättre bollplank. Dessutom lägger sig rullen i berget av filmer med extremt förutsägbar handling, but hey om det alltid funkar så....

The Martian2015-10-27
Kvalitets science fiction från Hollywood med mycket djup och trovärdiga skådespelarinsatser hade jag hört.. Jag tycker detta är så fruktansvärt uselt, det kändes som en tolvåring hade skrivit manus och en hipp 9 åring dialogen. Skulle passat bättre som en tecknad barnfilm. Jag vill tillbaka till Alien och 80-talet. Jag förvandlas till en bitter internethatare...varför tycker inte fler än jag att sånt här är skit.

Terminator: Genisys2015-07-04
Första 2 min gör en rejält taggad. Därefter ..brutalt dåligt skådespeleri, snubben som spelar Kyle Reese måste vara den sämsta castingen i en Terminator film nånsin. Återanvändandet av samma skämt typ 10ggr genom filmen. Effekter som var nyskapande och häftiga i tvåan återanvänds här tills man helt tröttnat på franchiset. Den dystopiska känslan som fanns i ettan är totalt borta för en daterad actionfilm som tar död på serien en gång för alla. Århundradets besvikelse för nu kan man inte längre ignorera tidigare film i serien.

Interstellar2015-06-28
Detta var alldeles för smörigt och pretentiöst för min smak. Jag tyckte filmen var urtöntig....Kändes som en barnfilm med miljardbudget. Men jag verkar rätt ensam om dom åsikterna.

Hobbit: Femhäraslaget2015-05-21
Jag gillade den inte alls...Förmodligen för att boken Bilbo är betydligt svagare en "sagan om ringen" trilogin. Man är så bortskämd med godis för ögonen...måste finnas en bra story också. Första sagan om ringen filmen tyckte jag var helt fantastisk. Detta är en väldigt svag tvåa....

My Lucky Stars 22015-04-18
Filmen med 100 namn. Japp solstollarna goes Hongkong.. Menlösa scener med obegripligt tafsande på tjejer staplas på varandra ... Jackie och störtsköna fightingscener lyckas dock rädda den från en etta. Som vanligt lämnas man med känslan vad fan såg jag just sett... Avnjuts bäst efter ett par öl!

New Police Story2015-04-17
För in i helvete ungdomar Jackie försöker göra Hongkong-Hollywood och bölar sig igenom första halvan. Det här är riktigt dåligt jämfört med Jackies 80-talsrullar. Se Operation Condor istället.

Gentlemen2015-04-16
Ursnyggt filmad och riktigt bra skädespeleri till skillnad från andra svenska filmer. Känns lång och ändå så stablas intrigerna på varandra i rasande fart....Det går inte att trycka in den här boken i en film. Jämfört med boken betyg 1. Som fristående film 3.

The Descendants2015-04-12
Gick fullkomligt över mitt huvud....Kändes extremt amerikanskt...Väldigt dåligt skådespeleri eller regi vet ej vilket...Slätstruken... vill vara djup men failar totalt nära etta..

Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott2015-02-14
Känns riktigt buskis som tidigare personer påpekat...man får nog inte ha så höga förväntningar. Väldig seg början.. den tar sig lite med några halvroliga buskis scener. Men jag kan inte rekomendera denna...

Child of God2015-01-23
Mycket obehaglig att titta på.... Johan Elmander är uppenbarligen en mycket lovande skådespelare, passar ju bra när han är helt slut som fotbollsspelare.

Pojken med cykeln2014-12-05
0 feelgood. Vill egentligen inte se sådana här filmer. Men det blir absurt att lägga den i bunten av tvåor. Väldigt bra och välspelad och inget jag nånsin kommer att se om.

The Talented Mr. Ripley2014-10-15
Gav den en fyra för nästan 15 år sen. Såg om den nu. Och kom fram till att den är brutalt mycket bättre en jag kom ihåg. Även om ingen tycker den är dålig tycker jag den nästan är kriminellt underskattad.

The Raid - Uppgörelsen2014-09-11
Börjar bra... men sen slängs all rim och reson i papperskorgen. Jag ser hellre en gammal Jackie Chan film. Fjantig

Dredd2014-09-11
Förväntningen var brutalt låg (kanske pga stallone) varav mitt kanske för höga betyg. Störtskön Science fiction....Men icke PG och total flopp i kassakistan vad jag förstår. Ett utdöende släkte. Endast PG avatar i fortsättningen. The Raid är inte bättre....

Upstream Color2014-07-16
Jag är för dum för sånt här... Efter att ha läst på imdb fick jag förklarat för mig vad jag just hade sett, och det verkade rätt bra.

Hassel - Privatspanarna2014-03-01
Om man är besatt av palmemordet (som min pappa 70+) och hoppas få se en hårdkokt Hasselfilm så är denna film som ett slag i magen. Om man som föregående kommenterare Moonlightning ser denna film för var den egentligen är ....en fullkomligt tragisk film om åldrande ensamhet och besatthet så är den ett mästerverk. Jag började på en etta efter en stund en två nu en trea... och jag funderar fan på fyran. Jag har inte sett någonting liknande och hade ingen aning om vad jag skulle få se. Hade förväntat mig en typ Rolf Lassgård film runt betyg svag tvåa stark etta. Man får helt enkelt tänka till och återkomma.

Side Effects2013-07-31
Utförandet är riktigt snyggt. Men precis som några andra här tycker jag twisten och storyn helt enkelt är för tråkig. Hade varit roligare om man kört på, på den inslagna vägen...

Hunter Prey2013-07-31
Riktigt gullig film...Håller mer sathariel att dagens sci-fi regissörer borde satsa mer på story istället för effekter. Jag är absolut inget star-trek fan men gillar den här ändå. Fyran kanske är lite överdriven men sånt här bör lyftas fram.

The Expendables2012-04-03
Vissa oneliners är så obegripliga att det faktiskt blir rätt kul emellanåt. Man får vad man förväntar sig. Dolphan droppar den skönast kommentaren, synd bara att det är precis i början av filmen. Men jag tog in budskapet om hur viktigt det är att rädda en kvinnas liv....eller nått sånt..kanske..djupt

Irreversible2011-07-07
Mer ont i magen film än särskilt bra. Jag skulle inte rekommendera den. Om man vill se en film man mår psykiskt dåligt av skulle jag förmodligen rekommendera Ken Park istället.

Law Abiding Citizen2010-12-24
noll logik whatsoever genom hela filmen. Som ett riktigt uselt avsnitt av 24. Jag tror att budskapet med filmen är att det är okej att döda... men inte för många snälla människor. PS: Sista scenen med söta dottern på cellon fick mig att vilja pungsparka regissören eftersom han faktiskt verkade tro att han gjort en berörande och bra film. The joke is on me... jag kunde stängt av efter 10minuter

Aguirre – Guds vrede2010-09-18
Ska nog ses med låga förväntningar och utan att veta nånting om den, jag blev så sjukt impad...Såg den tydligen oxå med tysk dubbning utan att tänka på det.

The Ghost Writer2010-09-08
Fantastiskt bra thriller av Polanski. Jag tillhör minoriteten som verkligen gillar Ninth Gate också, denna har liknande stämning. Har inget att klaga på och med tanke på hur många usla thrillers som görs är väl denna lätt den bästa i år . Borde vara manus för regissörer hur man steg för steg gör en bygger upp en stegrand spänning. Stark fyra (men borde vara mer mainstream). PS: James Belushi snor verkligen den enda scenen han är med i.

Cocaine Cowboys II: Hustlin' with the Godmother2010-04-15
Var fullkomligt tokladdad inför den här efter den första fantastiska dokumentären. Men detta är en riktig besvikelse kändes som Charles Cosby fick sitta där och skryta bäst han ville, fjantigt.

District 92009-10-24
Bästa sci-fi filmen på evigheter. När sci-fi är dåligt är det riktigt dåligt, när det är bra är det riktigt bra.

Threads2009-07-24
Instämmer i hyllningskören, det här är riktigt riktigt bra.

Slaget om Alger2008-08-22
5++ Makalöst mästerverk. Kan ingen köpa ett par hundra miljoner exemplar av denna och skicka den till Usa:s alla invånare så dom förstår vad okupation innebär.

Nästa sida »