Alla kommentarer avkingknut

Vampire Hunters2008-06-17
ett par smålustiga repliker annars riktigt riktigt dålig.

Expedition Linné2007-09-08
Mycket svag tvåa. Visst, viktiga ämnen tas upp och fotot kan jag inte klaga på men såna jävla puckon som är med. Riktigt riktigt illa. Usch och fy.

The Wow-Choten Hotel2007-09-08
Nja, Roligare än Fawlty Towers? Skulle inte tro det.

Switchblade Romance2007-07-23
Frankrike och skräckfilm är ungefär som amerikaner och intelligens. Håller helt med doppelkorn. Den här filmen är bara löjlig. Visst, den är blodig och lite rå men det räddar faktiskt inte filmen. Andra har gjort det mycket bättre.

Hogfather2007-03-26
Smålustig och lite charmig men inte mer än så. Kändes ganska mycket Nightmare Before Christmas emellanåt.

Blowback 22007-03-15
Hårdkokt action med massor av vapen och sköna kommentarer. Svag fyra.

Natt på museet2007-03-12
Jag tror den riktar sig till åldersgruppen över 107 år. Kollin alltså, som varken kan klaga eller stänga av. Löjlig och meningslös. Mycket svag tvåa.

The Bird People in China2007-02-27
Skön film. Vackra miljöer, bra karaktärer, fin story, charmig humor. De Miike-fans som förväntar sig en Ichi the Killer eller Visitor Q blir nog besvikna dock.

Idiotrepubliken2007-02-20
jo, svag trea. bra början men tappar snabbt och är lite väl låg och billig.

Boy Eats Girl2007-02-16
en nypa underhållning men mest zzzzz... det mesta har man sett förut (och bättre) men så är det väl nästan alltid i zombiefilmer.

Rappabojou2007-02-15
Får väl hoppas att de hade kul under inspelningen i alla fall. Eller föresten... det förtjäner de inte...

The Locker2007-02-13
Typisk Japansk Skräckfilm i stil med Ringu och Ju-On. Trots att jag har sett allt förr så tycker jag att den är ganska spännande.

The Longest Summer2007-02-09
Håller delvis med Kiba. Filmen är seg och lyfter aldrig riktigt. Tycker ändå att den är väldigt charmig och ibland mycket rolig. En stark trea faktiskt.

Doing Time2007-02-08
Underbar film. På gränsen till en femma. Skön stämning i en knäpp atmosfär. Är fängelsena i Japan så som i filmen på riktigt vill jag nästan dit. Antagligen det bästa fängelsedramat jag någonsin sett.

The Eye 22007-01-18
bättre än väntat och bättre än ettan.

House2007-01-06
Jo, beskrivningen bredvid stämmer väldigt bra. Märklig film. Fånig men underhållande.

Naruto the Movie: The Great Clash! The Phantom Ruins in the Depths of the Earth2006-07-09
Bättre än ettan men inte i närheten av animen.

Blood and Bones2006-03-22
Takeshi Kitano är alltid bra men så här sega filmer borde man inte få göra. Utan Kitano hade det nog blivit en etta.

Pingvinresan2006-02-28
Inser att det var ett misstag att se den på svenska, fruktansvärt töntig berättarröst. Musiken var genomkass också. Och sälar och fåglar som ryter som lejon vet jag inte om jag riktigt tror på. fint foto men hade funkat bättre på 15 minuter som inslag i ett med naturen.

Apkungen2006-02-23
skaffa den utan hasse alfredssons dubbning. mycket roligare med engelsk(/annan) text så man förstår vad de små aporna och gudarna pratar om. mycket mycket kul. vad jag kommer ihåg av hasseversionen var det bara en trött berättarröst som hittade på själv hipp som happ. i och för sig hade han en del roliga kommentarer men mycket av handlingen och konversationerna försvann helt.

Hyeongsa2006-01-05
mycket snygg och charmig film men lite för seg för min smak.

Sakuya: The Slayer of Demons2006-01-04
kanske lite för barnvänlig men underhållande.

Naruto: The Movie - It's the Snow Princess Ninja Arts Book!2005-05-05
snyggare än animen men ganska trist handling. mycket tråkigt att inte fler av karaktärerna från animen var med. dock bättre än många av filler-avsnitten

Super Size Me2005-02-09
ok. jag gillar inte mcdonalds... normalt gillar jag allt som är anti mcdonalds... den här får väl en två:a just på grund av det.... annars var filmen bara tråkig och dum. mycket överdrivet nonsens och dåligt utförda *ALLT*. skräp.

Braveheart2005-01-28
det här är så dåligt att jag nästan börjar gråta. den får en mkt. svag tvåa för de ganska blodiga våldsscenerna.

Gladiatorerna2005-01-28
nån form av troma/fulci-historia vad jag har hört... både troma och fulci kan dock mycket bättre.

Den siste samurajen2005-01-07
zzzzzzzzzz

Black Hawk Down2004-06-16
haha, jojo men vilka började grina? och vadå humanitär inställning? inveckla!

Hard Ticket to Hawaii2004-06-16
mycket stark fyra.... helt suverän.

Benny & Joon2004-06-15
haha strykjärns toast och potatismos med tennisracket.

Nästa sida »