Alla kommentarer avkboman

Ready Player One2019-02-13
Rörig, jobbig att titta på, ytlig, "referenserna" tillför ingenting. Se bara i nödfall.

I Kill Giants2019-01-10
Konsten att totalt schabbla bort ett intressant upplägg och göra en trött dussinfilm istället. Det enda överraskande på slutet var att karaktärerna inte gick omkring med plakat där det stod "SENSMORALEN ÄR: ".

John Wick: Chapter Two2018-12-15
Inte lika chockerande effektfull som den första - svårt att upprepa - men fortfarande otroligt skickligt actionös. Intressant att se lite världsbyggeri även om det kanske inte är det mest innovativa som gjorts. I slutändan blir man dock lite trött på det ändlösa mördandet...

Ant-Man and the Wasp2018-12-09
Stabil underhållning!

Jurassic World: Fallen Kingdom2018-12-03
Nu får de väl för tusan lägga av.

Transformers: The Last Knight2018-12-03
Naturligtvis stendum, osammanhängande dynga, men det är åtminstone underhållande!

Ghost in the Shell2018-02-04
Fantastisk visuell prestation. Dessvärre ganska standardmässig historia (tack och lov slapp vi någon framkrystad romantik) och för det mesta ytterligt banal dialog.

Wonder Woman2017-10-10
Förutsägbar och konventionell - men mkt välgjord och Gadot är som gjord för rollen.

Dolda tillgångar2017-09-26
Bra skådisar och historia som inte matchas av en bra nog film.

Independence Day: Återkomsten2017-07-12
Herregud så dåligt. Total kollaps.

Alien: Covenant2017-07-09
För att vara en regissör som gjort så många fantastiska filmer verkar Scott inte ha den blekaste aning om vad som gör en film bra. Pensionsdags! Suck.

Logan: The Wolverine2017-07-06
<3 Patrick Stewart!

Kong: Skull Island2017-07-05
Schysst matinéunderhållning!

Suicide Squad2017-06-01
Herregud vilken skitfilm...

Doctor Strange2017-04-03
Åh så bra Tilda Swinton är. Herregud. Scenen med åskvädret... Annars en helt ok Marvel-film, lite överförenklad i handlingen och onödigt mycket action - det fanns bra grund för en annan typ av film här. Klart underhållande och sevärd men tänk så bra det hade kunnat vara!

Silent Hill2016-11-08
Borde inte skräckfilmer vara skrämmande? Väldigt snygg produktion överlag dock.

The Adjustment Bureau2016-09-18
De hade lika gärna kunna använda ett foto av Blunt, snacka om slöseri av potential! Hon fattar typ ett beslut i hela filmen och det bara händer utan att man får se hur eller varför. SUCK.

10 Cloverfield Lane2016-09-17
Stark trea! Trodde inte den skulle vara så bra.

The Angry Birds Movie2016-09-11
Varför tror amerikaner alltid att det blir roligare om folk skriker?

X-Men: Apocalypse2016-09-11
Positivt överraskad: bra mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara. Fortfarande mkt som känns ostigt men det är ju Hollywood.

Hail, Caesar!2016-07-28
Rolig och svinsnygg, men tyvärr nöjer de sig med att ha ett upplägg snarare än en fullödig handling.

Batman v Superman: Dawn of Justice2016-07-04
Herregud vilken jävla dynga...

The Hunger Games2015-11-08
Mycket bättre än förväntat. Papperstunn handling såklart eftersom det är en Hollywood-produktion, men det hela hade kunnat vara sååå mycket sämre.

San Andreas2015-10-31
Börjar som en gedigen trea men sen blir det kärnfamiljs- och amerikarunk för hela baletten på slutet och då är det inte längre en trea.

Jurassic World2015-10-27
Suck. Vad hände med charmen?

Natt på museet: Gravkammarens hemlighet2015-10-16
Harmlös men rätt rolig ändå!

Mad Max: Fury Road2015-10-12
Schysst action, några schyssta oneliners, ser asbra ut, totalt förutsägbar men med några fina detailjer. Vad mer kan man begära av en actionfilm från Hollywood?

Avengers: Age of Ultron2015-09-21
Hahahaha! Ojoj vilken butthurt det var här då. Om man inte gillar serietidningsadaptioner kanske man skall lägga tid och pengar på annat så att vi andra slipper gnället?! Själv tyckte jag den underhöll väl - som vanligt mkt välskriven karaktärsdriven dialog - trots lite väl tunna premisser kanske.

Ant-Man2015-07-26
Solid underhållning! Kul att de höll hotet om världsapokalyps lite mer på mattan i den här filmen.

Bröllopskaos2015-06-25
Inte direkt djuplodande men skitrolig dialog - skrattade högt många gånger!

Nästa sida »