Alla kommentarer avkarion

Mamma Mia!2008-10-23
Den får en 3a för att den är så skruvad, och är medveten om sina klichéer. Hade inte ironin funnits där så hade det blivit en 1a. Men nu kan man faktiskt slappna av och låta sig underhållas istället för att skämmas.

Once2008-04-13
inte en död sekund trots sin lågmäldhet. fantastiskt bra musik, speciellt glen's röst. samspelet är perfekt, känslan av äkthet går igen om hela filmen. håller med SVTrecensionen - fulländad!

Fargo2004-10-19
borde se om den, var fasligt trött när den sändes på tv... kanske blir den bättre då...

Fahrenheit 9/112004-09-23
den får fyra mest för att den verkligen behövs, även om den är väldigt populistisk o så. hoppas att den kan ha en inverkan på valresultatet också!

Better Than Chocolate2004-05-18
ruskigt stereotyp film. som om alla ickeheterosexuellas tankar enbart togs upp av sex. heteronormen och objektifieringen genomsyrar filmen, vilket förstör den totalt.

Uppdrag mord - filmen2004-05-05
absoult inte en värdig avslutning på en så bra serie!

School of Rock2004-03-22
trean förtjänar den endast tack vare jack black!

Gabbeh2004-03-17
förtjänar en fyra tack vare det väldigt vackra fotot. annars rätt medioker berättelse.

Guds stad2004-03-01
satans bra och fruktansvärt snygg!

Gå och se...2004-02-05
instämmer med michael. man blir helt lamslagen av den här filmupplevelsen. så ruskigt vackert och så ruskigt fruktansvärt!

Fear and Loathing in Las Vegas2004-01-17
go reptil! totalt galet :]

BlackJack2003-11-23
det är ju gävle!

Jules och Jim2003-11-18
det kanske helt enkelt inte går att förstå deras handlingar på det sätt du menar. du kanske måste tänka på annat sätt än det "psykologiska". läs sartre och camus och se filmen igen, så kanske du fattar bättre.