Alla kommentarer avjoakimfischer

Homefront2014-05-25
Jag inser att jag är snäll med fyran men denna levererar precis vad jag förväntar mig och så en favorit i Statham tillsammans med riktigt snygga lousianna-miljöer som lyfter den

47 Ronin2014-04-12
Amerikaniserar samuraifilm, på gott och ont. Är stundtals riktigt snygg och handlingen och action fungerar, men utan att överraska.

Delivery Man2014-04-12
Skön historia men bra karaktärer men kanske lite glest mellan skratten

The Philosophers2014-04-08
Underhållande men mer och mer idiotisk ju längre filmen går

Victor och Josefine2014-04-06
Väldigt varm och mysig historia. Önskar bara jag kunde franska för att njuta fullt ut

About Time2014-04-05
Inte helt unik men mycket vål genomfört. Bill Nighy väger upp att McAdams är något svag.

Night Train to Lisbon2014-04-05
Intressant histooria i fina miljöer. Somnade inte trots hur sömnig jag var när jag satte på. Bra tcken :)

Hours2014-03-19
Gripande men förutsägbar

The Flu2014-03-16
Rejält seg i anda halvan som fick mig att slumra till. Annars rätt välgjord och intressant. Man har väl sätt det mesta förut dock, men roligt med koreanska miljöer

12 Years a Slave2014-03-14
Hade förväntat mig mer.. sätt mycket förut... men ändå en stark film.

The World's End2014-01-24
Gillar skådespelarna men helheten funkar inte. blir lite tramsigt.

Clear History2014-01-24
Gillar småstadsfilmer som denna men Larry kan bli lite för mycket och frågan är om inte nån mer sympatisk herre kunde fått rollen istället. Hur fick han alla vänner, de 10 åren som inte visas? :)

Alan Partridge: Alpha Papa2014-01-18
På gränsen till 4a. Charmiga karaktärer och brittiskt humor. Skrattade högt flera ggr.

Last Stop Fruitvale Station2014-01-18
Fastnade snabbt och släppte aldrig taget. Välspelat och riktigt bra regiserat.

Frances Ha2014-01-17
Rätt mysig film och Greta är bra... men räcker inte riktigt till för mig utan blir svag 3a

Elysium2014-01-12
Missad potential som jag ser det. Får aldrig chans att fastna i världarna. Kanske borde gjorts som en trilogi eller serie istället :) helt ok visuellt och tekniskt dock.

Machete Kills2014-01-07
Gränsen till 4a. Riktigt skön och rolig i bitar men tappar intresse mot slutet.

Percy Jackson och monsterhavet2013-12-30
Precis godkänd. Man för äventyret man förväntar sig men skurkarna var rätt trista och karaktärerna utvecklas inte från första filmen.

Kick-Ass 22013-12-30
Byte av regissör till en helt klart försämring. Obalanserat våld och onödigt flamsig humor... de delarna som var bra var snodda från första filmen

The Mortal Instruments: Stad av skuggor2013-12-28
Känns halvfärdig och ostrukturerad. I övrigt väldigt snygg stundtals så missad potential. Pendlar mellan 2 och 3 här

Freaky Deaky2013-12-27
Hade sina stunder men storyn kändes ihopslaffsad och ointressant.

Farväl till maffian2013-12-27
Mycket slrav ja, Men gillar ändå stilen så svagt godkänt

Hobbit: Smaugs ödemark2013-12-22
En del riktigt snygga scener och humorn är tillbaka igen. Över förväntan helt klart. 5:an kanske känns lite överdriven men jag älskar genren och speciellt denna världen.

The Wolverine2013-12-20
Kan hålla med om att den är stereotyp och förutsägbar... men det är en bra action och jag gillar verkligen att den utspelar sig i Japan.

2 Guns2013-12-19
Bra kemi mellan Denzel och Wahlberg. Bra tempo och rätt rolig med. Egentligen bra rakt över.. men samtidigt så är det ju ingenting nytt.

Turbo2013-12-18
Vinner på rösterna. Tyvärr saknar den magin som många andra animerade tar fram.

Prince Avalanche2013-12-18
Bra men ville ha mer.

I Declare War2013-12-17
Intressant att analysera i efterhand men gud vad tråkig att se på...

Dumma mej 22013-12-10
Värdig uppföljare. gillar kristen wiig med :)

Almost Friends2013-12-09
Bara att hålla med Mortis i förra posten. Kanske lite väl mörk som julfilm men på nått sätt vacker ändå. 3+

Nästa sida »