Alla kommentarer avjcoke88

Den tatuerade änkan2021-05-13
Övertydlig rakt igenom. Rätt många kul scener ändå.

Gräshopporna2021-02-24
Rejäl avklädning av en äckelindustri och äckelvärld.

Playtime2021-02-03
Måste nog ses på biograf.

Stormvarning utfärdad2021-01-16
Nä, detta höll inte. Trots Bacall och Bogart.

Vad kvinnor vill ha2021-01-14
Helt förkastlig.

Kamrater förvisade till Australien2021-01-13
Unikt bildspråk.

Milano Calibro 92021-01-10
Vilket skräp. Tvåa för musiken.

BMX-gänget slår till2020-12-15
En väldigt lång BMX-reklam riktad till barn.

Vinna eller försvinna2020-12-10
Väldigt klichéartat. Ändå blir det ganska bra.

Occult2020-12-09
Puttrar på. Tyvärr inte alls läskig.

Grannarna2020-12-03
Oj vad tråkig.

Köttets lust2020-11-25
Bra om misogyni.

Vikarien2020-11-24
Svårt för så här pass regisserade dokumentärfilmer. Vissa scener blir genuina trots det.

Japón2020-11-15
Definitivt en av de mer legitima nu aktiva auteurerna. Han besitter ett särdeles direkt, tillika raffinerat, tilltal. Denna film är bedövande skön och bärs dessutom upp av mening. En sällan skådad kombination. Sågs på bio.

Chick Fight2020-11-15
Usch, vad dålig.

Patrioter2020-11-12
Trist, litet pajig. Känns rätt tomt.

Fateful Findings2020-08-26
Breens magnum opus, helt klart.

The End of the Tour2020-08-26
Alltid bra när det skrivna materialet har verklig grund. Men fan vad Eisenberg var dålig.

The House That Jack Built2020-08-24
Hyfsat trolljobb.

Italienska för nybörjare2020-08-19
Har för mig den var jävligt kul.

Handelsresande2020-08-16
En sådan här film kommer aldrig kunna göras igen då det nu regerar en misstänksamhet mot att låta sig fångas på rörlig bild vilket är intressant att reflektera över. Totalt frapperande innehåll där utfattiga stackare luras att köpa luxuösa biblar. Fantastisk som konstverk men verkar också som intressant tidsdokument och avstamp för kritiska tankar om samhället i stort. Undrar om kameran i detta fallet inte skapar en sned maktsituation då männen med kameror säkerligen uppfattades som en auktoritet. Med detta i åtanke blir filmen möjligen ett etiskt klavertramp. Detta är så autentiskt som något filmat någonsin kan bli.

9 millimeter2020-08-16
Jävligt rolig, speciellt första halvan. Scener som gör mig bestört avlöser varandra. Manuset är helt otroligt dåligt. Det är som att en 7-åring försöker beskriva den undre världen. Man kan t.ex. inte skapa autenticiteten som denna film är ute efter genom att låta karaktärerna använda uttrycket "byn" om och om igen; det krävs tyvärr mer än så.

Malibu Express2020-07-30
Hard Ticket to Hawaii var rolig att se. Denna var det inte.

Not Another Teen Movie2020-07-07
Ja, jävlar.

Mannen i svart2020-06-19
Definitivt den sämsta giallo jag någonsin sett eller kommer att se. Så otroligt torftig och överjävligt seg. Det enda sevärda i filmen är frisyrerna, men det räcker tyvärr inte.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri2020-06-19
Man blir skriven på näsan i varje scen.

Ex Libris: The New York Public Library2020-06-19
För många byråkrater, för få människor.

Public Enemies2020-06-15
Ett digitalt missfoster. Kunde inte se klart.

Änglarnas stad – Los Angeles2020-06-15
Överraskande bra gore.

Ungkarlslyan2020-06-12
Det enda som finns att klaga på är slutet när Jack Lemmon säger de förbjudna orden, helt i onödan. Vi vet redan, och det vet hon med.

Nästa sida »