Alla kommentarer avgothgod

30 Days of Night2008-02-18
Man förväntar ju sig inte mycket när man ser en vampyrfilm. (Egentligen älskar jag vampyrfilmer...) Senast såg jag "låt den rätte komma in" som måste vara vampyrfilmernas sämsta bottenskrap, Ed wood släng dig i väggen. Det behövs en tiogradig minusskala för att täcka in vampyrgenren, denna är ju klart bättre av de två (skådespelarna läser inte innantill, regissören tillåter omtagningar) men ändå usel utan gräns. För att markera skillnaden blir jag tvingad att ge den en tvåa.

Cloverfield2008-02-18
Enbart bio för denna, annars kan du skita i det. Sällan man ser en actionfilm man faktiskt tycker är actionfylld. Kunde nästan inte ens gjort det bättre själv.

American Gangster2008-02-18
Inte mycket originellt men ändå trevlig gangsterfilm.

Svarta nejlikan2008-02-12
Fantastisk film, språket får man ju acceptera. Talet är ju värre i vanliga svenska filmer.

Control2008-02-08
Hade ioförsig gjort det bättre själv, men det är en otroligt bra film. Bästa musikfilmen genom tiderna och den bästa filmen på mycket, mycket länge.

I Am Legend2008-01-10
Tråkigt med de religiösa undertonerna men annars en schysst undergångs rulle. Zombierna är snygga, välkammade fotomodeller och arga som är obligatoriskt nuförtiden. Den som gillade dawn of the dead gillar denna också. Zombiefilmer är ju per automatik sjukt bra, men denna handlar inte så mycket om zombier egentligen.

14082007-11-24
Aningen enkel o förutsägbar, annars väldigt trevlig.

Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer2007-08-26
Svag etta.

Billy Elliot2007-08-26
Förutom allt dansande o "musiken" så är den riktigt bra.

Stranger Than Fiction2007-07-07
Verkligen INTE i samma anda som Adaption! men det försöks en hel del. Tyvärr funkar det väldigt dåligt.

Little Miss Sunshine2007-01-11
Världens deppigaste må-bra film. Så värst rolig är den kanske inte. Men man skrattar ibland, och inte är det därför som den är så bra.

Unknown2007-01-06
Gillar verkligen sådanahär filmer. Bättre än cube o liknande.

Sånger från andra våningen2007-01-01
Härdar du ut denna film, härdar du ut vad som hellst.

Scary Movie 42006-10-17
den alra sista scenen är riktigt rolig. Spola fram till den, men se inget annat.

Elementarpartiklarna2006-10-17
Fantastiskt bra, väldigt deppig men ruskigt bra.

(O)organiserad kriminalitet2006-06-26
Fantastiskt skön.

A History of Violence2006-04-22
Mycket svag tvåa. Kunde vara så ruskigt bra, men misslyckas på samtliga punkter. Förutom Viggo som räddar filmen från en 1.

V för Vendetta2006-03-31
Verkligen hur bra som hellst. Hade enorma förväntningar och de infriades. Måste ses genast.

Hostel2006-03-29
"There are no men in slovakia... becouse of the war". Vilket då undrar man. Sedan undrar man varför man inte stängt av.

Dune2006-03-29
HAHA!

Rosa Pantern2006-03-29
Faktiskt ganska rolig. Mot alla odds.

Easy Rider2006-03-29
Som jag väntat på att se denna "kult"-rulle. Fy - fan. Folk gillar den för att de ska, ingen annan anledning.

Baise-Moi2006-03-29
Thelma o louise fast bra. Dock rätt grov (minst sagt).

The Machinist2005-12-29
Hur bra som hellst.

Demonernas port2005-11-23
Kul idé, kunde göras mycket bättre. Inga auktoritets-poäng här inte.

Funny Games2005-11-02
kanske världens bästa film. Ett måste för alla. Ingår i din allmänbildning.

Almost Famous2005-10-13
Man vill verkligen att huvudpersonen skall dö, villket nog inte är tanken. Riktigt dålig. Jag hatar den nästan lika mycket som musikjournalister i allmänhet.

Almost Famous2005-10-13

Visitor Q2005-08-31
Sjuk och störd.

Blodshunger2005-08-28
Riktigt dåligt slut men annars en vacker film.

Nästa sida »