Alla kommentarer avgarpa

Stasis2017-07-09
Nått fel med ljudet. Läpparnas rörelser stämmer inte med ljuden. Bland det sämsta jag sett i övrigt. Jag avråder starkt från att titta på denna.

School of Rock2016-10-20
Denna gillar jag verkligen. En feelgoodfilm när man är trött och vill ha nått lättsmält.

The Selfish Giant2016-10-01
Har sett för mycket sånt här. Allt är skit osv. Höjer inte mina ögonbryn direkt..

Mad Max: Fury Road2016-09-30
Som waterworld men tvärtom. Och dålig istället för bra. Ej sevärd.

ARQ2016-09-17
Instängd och tjatig. Själva relationen mellan huvudpersonerna är bara konstig och.. ja.. icke trovärdig. Rekommenderas ej.

The Lost Honour of Christopher Jefferies2016-08-17
Inte en film jag kommer se igen, men, den är sevärd. Mycket sevärd till och med. Skådespelandet är lika övertygande som i en dokumentär. Musiken, fotot och dialogerna är gjort med sådan känsla. Ja ett riktigt konstverk!

En oväntad vänskap2016-06-18
Klart sevärd. Jag lurades till att skratta, vilket överraskade mig på ett behagligt vis.

Palm Trees in the Snow2016-05-28
Spansk, nakna kroppar och spansk. Sa jag att den var spansk? Väldigt spansk.

Hotell Marigold2016-01-31
För er som är lite äldre är nog denna film kanon. Även till viss del tänkvärd för oss övriga. Knappt sevärd.

Hector and the Search for Happiness2016-01-27
Fruktansvärd.

Year One2016-01-25
Bakfyllefilm, och som sådan sevärd :)

Fargo2016-01-20
Helt klart sevärd.

LFO2016-01-12
Snyggt filmad. En scen var kul. I övrigt var filmen till stor del gubbsnuskfantasier. Tyvärr alldeles för förutsägbar. Jag hade låga förväntningar men blev ändå besviken.

Nymphomaniac2016-01-11
Ej sevärd. Vissa scener är snyggt gjorda men en svala gör inte en sommar. Storyn är trist och filmen i stort är ju rätt seg alltså. Skulle ha tjänat på att vara mer vulgär. Nu föll det bara platt.

The Scapegoat2016-01-02
Britisk överklass med överklassbekymmer. Storyn läcker som ett såll. Men i övrigt bra skådespeleri och genuina miljöer. Kan dock inte rekommendera den. Ej sevärd.

All That Matters Is Past2015-12-30
Sevärd, ett konstverk mer än actionrulle. För den tålmodige som njuter av bild, berättelse och kärlek.

Konsten att tänka negativt2015-12-29
Lättittad underhållning. Definitivt sevärd.

Mandomsprovet2015-12-22
Denna överraskade mig efter den något sega inledningen. Mycket sevärd.

Dark Skies2015-12-17
Helt ok. Lagom läskig

I Origins2015-12-16
Sevärd. Första delen av filmen är till och med mycket sevärd.

Fifflaren2015-12-15
Sevärd. Det är svårt att förstå hur denna film mottogs 1961, för världen vi lever i har förändrats. Jag som föddes 20 år senare kan uppskatta skådespeleriet och miljöerna, men glorifieringen av alkoholism, machokaraktärerna och de tråkiga cementerade könsrollerna och inte minst rasismen är svårtsmält. För mig blir det svårt att se skillnad på vad som var verkligt och vad som var fiktion. Måhända är jag för ung för att förstå.

Plutonen2015-12-14
Sevärd men inte episk.

Big Fish2015-12-13
Sevärd och inte minst tänkvärd! Rekommenderas.

Safety Not Guaranteed2015-12-05
Ej sevärd. Stereotypa tråkiga sidospår, ej övertygande känslor och vissa delar som såg ut som, ja, vill inte avslöja nått här för den som trots min avrådan ska se den.

Pojken i randig pyjamas2015-11-26
För den som inte känner till nazisternas gärningar är denna film kanske givande. I övrigt tråkig och förutsägbar. Den är inte lika mörk som den hade kunnat vara, mesig med andra ord. Rekommenderas inte.

Ronal the Barbarian2015-11-18
Sevärd för den som gillar sexistisk fjanthumor.

Polarexpressen2015-11-07
Sevärd men inte mer.

Lego-filmen2015-11-03
Ej sevärd helt enkelt. Barn gillar den dock säkert.

Edge of Tomorrow2015-11-03
Sevärd, snygg och finurlig.

Moon2015-11-01
Sevärd men förväntningarna är bäst att hålla lågt.

Nästa sida »