Alla kommentarer avfridenpaden

Rose Red2021-11-21
Otroligt hur dåligt vissa King-filmatiseringar åldras. Men ändå, intressant idé.

Love Hard2021-11-15
Typ första hon säger är att hon är allergisk mot kiwi. Sen säger hon det igen några minuter senare bara för att poängtera det självklara. Det självklara? Spoiler! Hon kommer att äta kiwi! Annars helt okej film.

The Harder They Fall2021-11-14
jag bryr mig inte om en enda människa i den här filmen.

Army of Thieves2021-11-09
Typisk hjärndöd Snyder-action med många logiska luckor. Och varför ska folk som har kommunikationssnäckor i örat ALLTID ta sig i örat när de pratar? Idén är ju att andra inte ska se. Urbota. Men! - och det finns ett "men" - som prequel är den riktigt bra. Får mig att vilja skumma igenom den dumma Army of the Dead igen bara för kassaskåpsknäckarens karaktär. Så det blir en trea för worldbuilding.

Justice League2021-11-09
Såååå mycket etta!

Sweet Girl2021-10-09
Urusel redan innan tvisten kommer. Ja, det kommer en tvist. Spoiler.

Kate2021-10-09
Vanligtvis så har jag inga problem med såna här action/hämndkopior som försöker rida på vågen av någon tillfällig trend. Det som irriterade mig mest var tjejens felfria engelska accent, inte ens en jäkla liten brytning på japanska. Skulle ju kunna vara någon "speciell uppväxt" som vi tittare inte känner till men i ärlighetens namn tror jag bara att regissören har nån crush på en typisk asienamerikans brat. Funkar i alla fall inte i denna kontext.

The Guilty2021-10-05
För mycket covid-jake.

En lugn stund2021-10-05
Fars. För de som gillar sånt.

A Cure for Wellness2021-10-04
Klassisk gotisk romantik när den är som bäst.

Aftermath2021-10-04
Överraskande bra - även om valet av Arnold är konstigt. Svag fyra. Hade varit medelfyra om man bytt ut Arnold mot en bättre dramatisk skådis. (Som actionhjälte är han bäst!)

Grey Gardens2021-10-03
Tänk att sitta fast i det där huset i 10 år med en tjatande morsa. Jag kan förstå hur intressant det var för människor på 70-talet att få insyn i misären hos en Onassis-familj, när familjen Onassis fortfarande var ett hett skvallernamn. Men nu? Edies liv är fullt av "missade möjligheter" och skyller allt på sin mor. Man skulle kunna se det här som den mörka sidan av high society. Väldigt deprimerande i alla fall. Vill INTE se om.

Wedlock2021-09-28
Inte så bra som jag kommer ihåg. Ganska standard rymningshistoria men med en tvist. Tobolowski passar verkligen inte som skurk. Musiken är i sämsta 80-talslaget - och INTE på ett bra sätt. Om det här var första gången jag såg filmen så skulle det bli en tvåa, kanske starkt. Nu, med nostalgin inberäknad, så får den ändå en svag trea.

The Killing of a Sacred Deer2021-09-19
Kunde ha klarat mig utan de hemska tjutljuden.

The A-Team2021-09-19
Den version jag såg var 134 minuter. Okej action, men har aldrig sett tv-serien så en del grejer flög väl över huvudet.

The Ward2021-09-18
En sån här vaniljfilm räknade jag inte med från Carpenter. Historien är ganska standard.

The Human Centipede2021-09-17
Trea är väl ett snällt betyg. Själva idén skulle jag ge högre betyg men en del ologiska ageranden från flertalet karaktärer drar ner på betyget. Råkade se lite av andra filmen först, innan jag insåg att det här är första delen. Kan säga att den här troligen ändå är bättre än uppföljaren.

Stand Up Guys2021-09-13
Stor positiv överraskning. En varm och omtänksam historia. På gränsen till fyra efter en första titt.

Why Don't You Play in Hell?2021-09-07
Ville se den här eftersom jag såg Cold Fish för länge sedan och har ett bra minne från filmen. Måste tyvärr säga att första timmen är så där japanskt larvig som bara japanska filmer kan vara. Och inte på ett bra sätt. Lyckligtvis är de sista 50 minuterna sådär japanskt larvigt bra ett bra sätt som bara japanska filmer kan vara. Så helt klart värd att se, men inte i samma nivå som Cold Fish.

Ninja: Shadow of a Tear2021-09-06
Såg ett avsnitt av youtubes Corridorcrew när Adkins pratade om barscenen i den här filmen. Lyckligtvis hade jag dvd:n i min "ska se"-hög. Imponerad av alla långa och koreograferade slagsmålsscener. Handlingen är av andrahandsbetydelse. Mäktig slutmusik i eftertexterna.

Run Hide Fight2021-09-04
Die Hard i skolskjutningsmiljö.

Love & Friendship2021-08-28
Rörig och klumpigt utförd. Sänker helt klart mitt medelbetyg på Whit Stillmans samlade verk.

Slottet i Cagliostro2021-08-25
Mycket charmig film. Vilken överraskning.

Åsa-Nisse - Wälkom to Knohult2021-08-15
Vissa skämt var så dåliga att jag faktiskt skrattade till av pinsamhet.

Wonder Woman 19842021-08-13
Jag önskar att filmen hade bättre manus. I take it back. Egentligen är jag totalt ointresserad, såg bara filmen för att den var gratis.

Tesla2021-08-09
Meningslös. Går inte ens att kalla film då det mer är en visuell högstadieuppsats full med felaktig fakta. Får Sofia Coppolas plumpa nutida referenser i Marie Antoinette att framstå som mästerliga.

The Marksman2021-08-03
En av de sämre, tråkigare "Neeson skjuter the bad guys"-filmerna.

Escape Room2021-07-24
Det här har man ju sett förut men det är väl okej.

En prins i New York 22021-07-22
Jag ger filmen 9 % rotten papayas.

The Water Man2021-07-22
Trodde att Water Man skulle vara skräckfilm för ungdomar. Så var det mest ett drama. Som inte engagerade så mycket.

Nästa sida »