Alla kommentarer avevil_ape

Buried2010-12-31
Väldigr stark trea, nästan en fyra. Jag är lite kluven över ifall slutet var bra eller dåligt, dock var det i min smak. Några scener drog ner filmen, men mycket drog upp. Spännande och sevärd.

Saw2010-12-30
En film helt i min smak. Skapligt invecklad story och den enda av Saw-filmerna som har ett filmvärde.

Saw 3D2010-12-30
Den är bara rolig att se för folk som gillar tortyr och dödsmekanismer. Dock, trots att jag gör det, så är filmen ett skämt. Den spänning som fanns i tidigare filmer, speciellt ovissheten, är som bortblåst. Det finns ingen röd tråd. De enda som gillar den här filmen är Saw-entusiaster, men tyvärr kissar den här filmen på de övriga Saw-filmerna, så inte ens de kan gilla den. Stark etta.

Hot Tub Time Machine2010-12-29
Det här är sådana skådespelare som kommer titta bakåt på sina liv när de blivit äldre och gå ut och blåsa skalla av sig i vedboden.

Get Him to the Greek2010-12-29
Skojfriska repliker och några bra skådespelarinsatser drar upp, men jag borde sänka den till en tvåa för allt flams och trams, samt det gråtmilda slutet.

Harmonica – En hämnare2010-12-28
Jag gillade den här mer än The Good, the Bad and the Ugly. Gillade att det inte fanns några töntiga skjuta-av-hatten-scener, utan var mer realistiskt och seriöst. Störtsköna karaktärer. Man listar inte heller ut vad som ska hända, utan sitter frågande filmen igenom.

[Rec]2010-12-27
Spring runt med en kamera som halvdör så fort den nuddar något, men ändå är oförstörbar, samtidigt som du slåss mot zombies.

[Rec] 22010-12-27
Hejsan hoppsan, det här gick ju inte så bra.

Blackout2010-12-27
Om man är bakfull, hög på metadon, dement och lobotomerad så lyckas man ändå skriva ett bättre manus än det här. Trötta skådespelare, trött story och man önskar bara att alla kunde dö någon gång.

Piranha 3D2010-12-27
Bröst, blod och kött. Lite fisk också.

Street Fighter: The Legend of Chun-Li2010-12-20
Oj, nu blev det visst lite tokigt.

Inception2010-12-20
Bara för att Nolan har gjort bra film tidigare och filmen har en massa specialeffekter så blir folk helt jävla kåta över den här smörjan. Jag tror att forskarna kallar det för Avatar-effekten.

Devil2010-12-20
Underhållande, dåligt filmad och platt manus. Skådespelarna skulle lätt kunna bytas ut mot Syster Yster och Lillstrumpa.

Mr. Nobody2010-12-20
Mindfuck som för tankarna till Michel Gondry. Snygg kamera och bra skådespelare, samt en intressant och gripande story gör att man vill se mer.

Schindler's List2010-12-20
Stark film som verkligen lyckas ta med en tillbaka i tiden. En av de hemskare och mer gripande filmatiseringarna om förintelsen. Enastående insatser från skådespelarna.

After.Life2010-12-20
Mycket bättre än förväntat. Relativt intelligent, men man ville ha lite mer. Sevärd, helt enkelt. Neeson är mysig farbror.

Terror på Elm Street2010-12-20
Underbart välgjord film med suveräna skådespelare och originell story. Kreuger är en av mina favoritkaraktärer och är i ett helt annat fack än Voorhees och Myers.

Terror på Elm Street2010-12-20
I originalet är Kreuger en suverän skurk som mördade barn, blev uppbränd av föräldrarna och kommer tillbaka för att terrorisera ungdomar i deras drömmar som en riktig mardrömsgestalt. Stundom sadistisk, stundom komisk. Mördar ingen förrän de är skrämda från vettet och har alltid glimten i ögat. I denna remake har de gjort om barnamördaren till en sadistisk pedofil som efter sin död blir till en karaktärslös slasher. De har tagit en av tidernas största skräckikoner och gjort honom till en pajas. Filmen är ungefär som att få en näve salt i ögonen. Jag är upprörd.

Anthony Zimmer2010-12-17
Underhållande och helt klart sevärd - en gång. Bra arbete från skådespelarna.

Salt2010-12-16
Den som inte suger på att skjuta är en rysk dubbelagent. Som upplagt för en ännu mer actionpackad uppföljare som kommer få en präktig etta.

Casablanca2010-12-16
Bogart och Rains har bland de skönaste rollerna jag någonsin sett. Bra filmat och en ytterst välskriven dialog.

12 edsvurna män2010-12-16
Från första början fångar filmens ens intresse och håller en hela filmen. Perfekt manus, utmärkta skådespelarinsatser och utomordentligt kamerajobb gör det här till en av de bästa filmerna jag sett.

Rain Man2010-11-22
Tom Cruise lyckas med det han är bäst på, nämligen att vara så jävla irriterande, jobbig och otrevlig som det bara går. Hade det inte varit för Hoffmans lysande insats så hade jag stängt av skiten.

Trollkarlens lärling2010-11-22
När filmen startar tänker jag "Åh, Disney" och när kvastarna och mopparna kommer så tänker jag "Åh, Disney" - och börjar hata. Dravel, Cage och en råjobbig ungjävel som ska trolla det blir mer "Hej, kom och hjälp mig". Cage säger "Du måste träna, eftersom du är den enda som kan rädda världen från undergång". Ungen säger "Men jag träffade en tjej jag var kär i när jag var liten, och eftersom det här är en jävla Disneyfilm så måste vi ha med något romantiskt dravel".

I taket lyser stjärnorna2010-11-22
Som en illaluktande kräftskiva.

Inception2010-11-16
Som eXistenZ utan kött. Om jag ser den en gång till kommer den få en tvåa.

Eclipse2010-11-15
Kanske den bästa filmen 2010. Den spännande, genomtänkta historien om att inte ha sex före äktenskapet får mig verkligen att se världen med nya ögon. De fräscha, adrenalinpumpade scenerna där glittrande töntar slåss mot varandra tillsammans med några stora hundar gör denna film till en solid etta! Jag längtar redan till att få se fortsättningen.

Aliens vs. Predator: Requiem2010-11-08
En spännande film med en gripande story som håller en på helspänn filmen igenom. Inslag av skräck, action och snillrik drama gör denna film till kanske en av 2000-talets bästa filmer. En svag etta!

Omen2010-11-04
När ungen lägger på sitt doom-face så vitnar publiken.

Alien vs. Predator2010-11-03
Är det inte väldigt roligt att de båda skottarna blir avskiljda från gruppen? Och att Bishop ser ut som Bishop från Aliens. Helfestligt. Eller inte. Helt urusel film, det enda den är bra som är som ögongodis.

Nästa sida »