Alla kommentarer avemore

Crouching Tiger, Hidden Dragon2004-12-07
Makalös. Bättre än Hero imho. Spec pga av den vackra handlingen. Slutet är så vackert att man vill gråta. Älskar denna film, ett mästerverk

Vägen hem2004-12-07
Den i särklass vackraste kärleksfilm jag någonsin sett. En kärlekshistoria som vid första anblick tycks banal blir i geniet Zhang Yimou's händer den film som berört mitt hjärta mest. Någonsin. Finner inga ord för detta mästerverk

Den siste samurajen2004-11-09
Hollywood eller inte, jag tycker denna film är mkt bra! Älskar atmosfären i samuraibyn. Tycker även att Tom Cruise gör en bra rollprestation

Kill Bill - Vol. 22004-11-09
En annorlunda "fortsättning" på ettan. Men inte sämre för det. Inte riktigt lika vass som ettan, men grymt bra. Väldigt cool och en klar favorit!

Kill Bill - Vol. 12004-11-09
Så cool, så bra musik, så härlig hyllning till japan! En absolut favoritfilm! Bättre än tvåen enligt mig

Sagan om ringen - härskarringen2004-11-09
Behöver ingen motivering. Makalöst bra, spännande, välgjort så det förslår. Dock den svagaste i trilogin, men ändå värd sin femma med råge!

Sagan om de två tornen2004-11-09
Bättre än ettan, snäppet under trean. Ändå en favorit, utan minsta tvekan. Helt makalös filmserie denna!

Sagan om konungens återkomst2004-11-09
Bäst i trilogin. En självklar top 5 film, egentligen hela trilogin. Behöver ingen motivering

Black Hawk Down2004-11-09
En recensent sa: "Amerikanerna dör med familjefotot i hand i slowmotion till snyftmusik medans somalierna mejas ner som hundar med rabies" Hur fan kan man gilla en sådan film? Bojkotta amerikanska propagandafilmer! Spyr över skiten...

Hero2004-11-09
En top 5 film hos mig. Så obeskrivligt vacker, breathtaking scenes, bra story... Den har allt. Plus ett slut som nästan fick mig att gråta...

Matrix2004-11-09
Detta är utan tvekan en top 5 film hos mig. Maken till nytänkande, banbrytande effekter, gripande, klurig och högst tankeställande story - allt i en film, får man leta efter! En klassiker!

Cubic2004-11-09
Riktigt, riktigt underskattad. Vill nästintill jämnställa denna med The Matrix, men bara nästan. Grytm sevärd, och grymt bra!

Donnie Darko2004-11-09
I mitt tycke kanske världens bästa film. Ingen film har fått mig att tänka så mkt, klura så mkt, fatta så lite och medröras så mkt. Dock har jag nu, efter 4 visningar, förstått den helt och hållet (tror jag)

Collateral2004-11-09
Grymt thriller. Innovativ, härlig atmosfär i filmen, spännande. Borde vara rena Hollywoodsmörjan, men Michael Mann gör en riktigt bra film av det!

Flying Daggers2004-11-09
Obeskrivligt unerbar film. Bländande vacker, medryckande story... Totalt underbar helt enkelt!