Alla kommentarer avelibaaba

Greenland2020-12-08
Kommer inte med något nytt och är ganska platt.

Mother!2020-11-15
Otroligt missförstådd briljans till film. Jennifer Lawrence och Javier Bardem spelar sina roller till perfektion. Filmen får en att fundera på Väldigt intressanta perspektiv och symbolism gällande gud/mänskligheten/moder jord. Jag förstår att filmen är en vattendelare, men tror främst att de som dömer den som dravel inte riktigt har tolkat symbolismen till fullo. En sak som kan vara bra att minnas är att Darren Aronofsky är ateist.

Love and Monsters2020-11-05
Det överraskar mig att filmens sensmoral är så genomtänkt som den ändå är. Kasta dig ut i det okända och lev! Sitt inte fast i din falska känsla av trygghet, livet går dig förbi.

Doctor Sleep2020-10-30
Väldigt usel fram tills att de kommer fram till huset som utgör platsen för den första filmen. Då höjs filmens kvalitet en aning med snyggt foto och aningen kusligare stämning. Det är synd att filmen slarvas bort för storyn har massiv potential. Men ingen inblandad gör det jobb som krävs, ffa inte i researchen eller karaktärsutveklingen. Rebecca Ferguson överspelar, eller spelar plattityd och saknar djup i sin framställning av en, i grunden, otroligt intressant karaktär. Hon är inte läskig utan mer skrattretande i sin framställning. Hela hennes anhang känns plumpt framarbetat i stil, kläder och karaktärsdrag. Ewan McGregor känns som att han går på tomgång. Också en karaktär med massiv potential som slarvas bort. Och varför ha en B-kopia på Jack Nicholsons karaktär? Ifrågasätter starkt lösningen att ha en helt ny skådis som ska ge ansikte till den historiska karaktären och framställning som Jack gjorde. CGI tekniken är så långt gången att man hade kunnat få fram en föryngrad Nicholson men antar att produktionen saknade tillräcklig budget för att kunna göra en sådan lösning. Hade varit bättre att kapa den rollen och skriva om manuset. Underregisserad, överspelad och saknar all form av stämning som fanns i första filmen.

Project Power2020-09-23
Uselt skriven.

If Beale Street Could Talk2020-07-16
Tycker huvudrollsinnehavaren gör det otroligt bra med sitt återhållsamma skådespel. 'Jag ser tyngden hon bär. Sorgen i hennes uppenbarelse. Gillar att den är lågmäld och långsam. Fint foto med högklassig ljussättning som sätter ton och atmosfär tillsammans med ljudläggningen. Klippning också fint.

Spider-Man: Far From Home2020-07-06
Homecoming var charmig, den här är corny.

Honungspojken2020-07-01
Modigt av Shia LaBeouf att skriva och släppa ut den här. Otroligt utelämnande. Stark film. Lyaande skådespel från unge Otis och Shia.

Do the Right Thing2020-07-01
Teatralisk på sina ställen men Spike Lee lyckas sätta tonen med träffsäkra kommentarer om sin samtid och sitt närområde. Håller än idag.

Dazed and Confused2020-06-23
Linklater ger kommentarer om ungdomen med träffsäker skicklighet. Scenen där det diskuteras huruvida en ska leva i nuet eller ständigt sträva efter en bättre framtid är mycket fin. Det finns djup i filmen som verkar ha missats att döma av kommentarerna nedan. Fantastisk film!

Da 5 Bloods2020-06-17
Tyvärr övertygar inte storyn och vissa av skådespelarna. Spike Lee kan bättre men lyckas med några fina guldkorn i filmen. Gillar klippningen, det är brukligt med Spike Lee, och även musiken. Ofta finns det en ödesmättad tyngd i musiken i Spike Lees filmer som jag tycker om.

Wild Tales2020-04-25
Den inledande episoden är helt briljant.

Okja2020-04-24
Fantastisk potential men den uppnås inte.

Another Earth2020-04-24
Spretig och långsam.

Searching2020-04-24
Interessant koncept som tyvärr lir lite tröttsamt hela vägen in i mål.

Detroit2020-04-24
Nervkittlande motellscen.