Alla kommentarer avduvet

Bagdad Cafe2013-12-09
7 /10

Oriental Harem2013-01-23
Stefan och Christer humor från Hong Kong, inget vidare.

Martial Monks of Shaolin Temple2013-01-22
Även känd som "Dragon Fights Again" när svenska GEBE Film släppte den på vhs

The Future2012-09-18
Ligger på 4 länge men tappar mot slutet.

Melancholia2012-07-29
Hade varit schysst att se den på bio, man är ju så försvarslös och medryckt på bio. I två soffan blir det lättare att fly genom en pausning när det blir riktigt obehagligt

Striking Distance2012-03-22
Den första 15års film jag såg på bio, tror jag fyllde år samma dag jag såg den :) hade inget falsklag ännu och såg rätt ung ut så fick snällt vänta tills man fyllde på riktigt :)

Expiration Date2012-02-04
Svag trea, börjar starkt men tappar och blir lite ointressant ju längre det går. Rätt skön överlag ändå.

Drive2011-11-17
Riktigt najs, stark fyra!

Crazy Heart2010-12-28
Mycket som talar för fyra i betyg, men tyckte tex The Wrestler hade det som saknades i Crazy och blir därför en stark trea. Grymt alkoholistporträtt och bra skådespelarinsatser.

Soul Kitchen2010-12-28
Feelgood å slapstick, rätt gött men med en del löjliga grejer. Egentligen en trea i betyg men passade mig bra just nu därför ett högre betyg.

En enda man2010-11-16
Citerar Tennis inlägg här ovan då jag kände precis samma sak: "skådespeleriet på topp, musiken på topp, lekfullheten med kamerafærger var intressant, men men storyn grepp inte riktigt tag i mig.."

Morden i Midsomer - Rovfåglar2010-11-15
Ett rätt lätt bisarrt avsnitt vilken gör det lite kul och annorlunda

Roman Polanski: Efterlyst och eftertraktad2010-10-12
Väldigt intressant, har aldrig satt mig in i den här historien tidigare trots att man hört om själva grejen hur länge som helst. Känns som jag till skillnad från amerikanska rättsväsendet fått nån form av closure.

The Book of Eli2010-09-08
Jävligt snygg, postapokalyptiskt vacker! Väldigt medioker postapstory dock, men helt ok.

Snabba cash2010-04-23
Väldigt bra realistiskt anspråk! Känns trovärdigt. Enda tills JW blir så där grubblande och velig. Där hade bokens JW gjort sig mycket bättre, bok-JW psykar inte ut på samma sätt. Även anledningen till JW's flipp i det absoluta slutet sabbar väldigt mycket. I boken är hans handlingar i slutet helt logiska, här blir det väldigt icke trovärdigt och bygger på att man lagt upp film-JW som utpsykad vilket är mycket svårare att köpa. Men förutom det så funkar alla de ändringar man gjort, vilka är rätt många, i processen bok till film väldigt bra.

Bus Stop2010-03-28
Va fan?!

Gomorra2010-03-14
Lysande! Gillar känslan av att man bara är på besök i vardagen. Oromantiserat, enkelt, det bara är! Snyggt med att man inte får all information skrivet rakt i fejset, bilderna talar för sig själv och man har inga problem med att hänga med. Fick samma känsla av It's a Free World och Fish Tank. Inget löser sig, inga pekpinnar. Man är bara på besök. Någon karaktär gör ett mikroskopiskt litet personligt framsteg och det är fullt tillräckligt och framförallt trovärdigt.

La Vida Loca2010-02-01
http://www.timesonline.co.uk/tol/ne ws/world/us_and_americas/ article6819865.ece Intressant info, regissören Christian Poveda blev mördad i El Salvador i höstas, läs ovan. Obs länken bryts på två ställen när man kopierar den, bara sätta ihop så funkar det.

Inte här för att bli älskad2010-01-24
Väldigt förutsägbar, flera klassiska relationsproblem o personliga problem, tror vi förutsåg hur karaktärerna skulle handla och agera i varenda scen av vikt. Men bra skådisar och "småmysig".

Ghost Ship2010-01-17
Briljant inledning, en av de bästa ta livet av scenerna på film! Men sen inte. Försökte komma fram till vilka logikregler som gäller i just denna spökvärld, tror jag fann svaret =)

Google Me2009-12-31
Rätt schyst ändå- http://www.snagfilms.com/films/title/google_me/

New Moon2009-12-21
Protect mee protect hit protect dit! Måste va den film ordet Protect förkommer flest gånger i filmhistorien. Gör något själv istället för att stå och skaka av kärleksfrossa! Väldigt ointressant, första filmen va bättre. Enda man fastnar för en aning är "rådslaget" Frankrike eller Italien eller va det nu va. Seg och såpaaktig.

(500) Days of Summer2009-10-21
Såg precis på bio. Riktigt bra, måste se om den. Skrattade inte mycket alls men filmen har ju nått mycket mer än humorn. Funkar som vanlig "skratta på rätt ställen" film om man vill oxå. Grymma låtar, kan inte slita mig från soundtracket!

Tillsammans är man mindre ensam2009-10-04
Börjar ok, vänskapsbiten funkar men sen går det utför, förutsägbart och rent av löjligt. Man känner verkligen hur boken måste tagit upp innehållet i andra hälften av filmen på ett bättre sätt, får vi hoppas i alla fall, annars inte mycket till bok heller.

The Ugly Truth2009-09-25
Gillar Voddos kommentar ovan, "sjukt förnedrande stereotyper", håller med. Det bästa med filmen var att ett gäng kids på ca 10-11 år rester sig upp och lämnade biosalongen efter ca 70% av filmen. Blev alldeles varm inombords och tänkte att det finns ändå hopp för framtiden. Alla 20+are satt snällt kvar (inklusive mig själv) och småfnittrade precis där man ska småfnittra...

Christmas Evil2009-08-10
Det är nått skumt som ändå gör att man fastnar. Frankensteinjakten och "måndfärden" på slutet är ju briljant i alla fall =) Någon som vet vilka som gör låten när eftertexterna rullar? Skön jazzversion av jingle bells?

A Street Arab2009-07-18
Schyst med headspin 1898!

Jorden runt på 80 dagar2009-07-15
Det enda som händer är att en massa schablonbilder av världens olika hörn visas upp i utdragna scener. Trodde på mer...

Terminator Salvation2009-06-26
Att det var ens största önskan som kid att det skulle komma en terminator i postapokalyptisk miljö är tyvärr inte lika YO när man är 30, men fortfarande fint på bio, så en svag 4.

Lidingöligan2009-06-13
Grym! Gillar animeringen. Trivia om Lidingöligan: http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9903/13/ligan.html http://www.sr.se/sida/artikel.aspx? programid=2519&artikel=1770495 https://www.flashback.info/showpost .php?p=4884885&postcount=527

Nästa sida »