Alla kommentarer avcookiebee

Dallas Buyers Club2014-03-01
Fantastiskt levererat av de två Oscarsnominerade männen. Jared Leto ger en trovärdig och fantastisk karaktär, och trots min stora kärlek för Leto, glömmer jag bort att det är han. McConaughey växer i mina ögon, och nu nådde han toppen. Han har nått toppen i filmbranschen, och vad han förtjänar det. Känslor, stilfullt och genomtänkt. Som en film ska vara!

American Hustle2014-03-01
Bra. Snygg. Välgjord. Men, för mycket. För mycket stil. Jag hinner inte bry mig, och trots att jag sett den två gånger hänger jag inte med hundra procent. Den är bra och väldigt snygg. Men på ett personligt plan kommer den inte upp. Den stannar på stilrenhet och fantastisk ur ett filmskapare perspektiv. Men den behövde andrum och djup, och därför kommer den inte högre.

The Wolf of Wall Street2014-03-01
STARK FYRA. Di Caprio visar varför han är en av de bästa, och gör sig välförtjänt sin Oscarsnominering, och jag hoppas även på en vinst. Filmen är grov, ocensurerad och grotesk. Men den är även stilfull, vackra bilder, fantastiskt skådespel från massor av håll, visar verkligheten och fyller duken på ett utomordentligt sätt. Bra jobbat. Även om McConaughey levererade en av de bästa scenerna, genom alla tider, och öppnade filmen och mina ögon för den direkt.

Captain Phillips2014-03-01
Älskade denna. Tom Hanks, kära Tom Hanks. Dock möjligt att jag inte får samla känsla när jag får allt textat, då inte somalierna heller var textade och jag tror det gav en annan känsla än den hade gjort annars. Så kanske ångrar jag mig. Men som jag har sett den och upplevt den, fantastisk.

Her2014-03-01
Absolut värd all sin goda kritik, nytänkande, bra skådespel och vacker. Dock.. alltså.. jag vet inte vad det är. Men något stör mig. Något stör mig oerhört. Jag vet inte om det är själva grejen, tekniskt, stilmässigt eller nått annat. Kanske att det som den får så mycket beröm för, att den visar att man bara blir kär i en personlighet, är ren bullshit (inte det faktumet kanske, men den visar inte det och förtjänar inte det berömet). Men den är mig varm om hjärtat ändå. För den var fin, och annat. Inte fantastisk. Inte revolutionerande och visade ingen annan syn på kärlek, förutom raderar skönhetsideal, fysisk, som många andra tidigare filmer. Men underbar, och helt klart bland de bästa i sin sort.

Delivery Man2014-01-07
Gjorde det den ska, men ah. Nä alltså.

The Secret Life of Walter Mitty2014-01-07
Oj, inga höga förväntningar men denna film blev en stark överraskning. Längtar tills jag ser den nästa gång, Ben Stiller höjdes i mina ögon!

Sherlock - The Empty Hearse2014-01-07
Bara fantastisk start efter två års väntan! Annorlunda från tidigare med ändå fick man den härliga Sherlock känslan man saknat.

Gökboet2013-11-25
Jack Nicholson är magisk och historien är svart men underbar. Djupa relationer och en välgjord och välgenomförd historia. Castingen är klockren.

Sinister2013-11-25
Absolut en av de bättre i sitt slag. Bra skräck!

I Love You Phillip Morris2013-11-25
Underbar och jag är förvånad över att den inte är mer känd. Svart komedi med fantastiska karaktärer och oerhört klipsk och oförutsägbar.

Bang, Bang... You're Dead2013-11-25
Film magi när den är som störts. Lidande, men aldrig genomlidande. Ett mästerverk. Wow. Titta, all världens befolkning, titta!

Warm Bodies2013-11-25
Detta fungerade över förväntan. Den sticker ut i sin gener och jag är nöjd. Långt ifrån ett mästerverk, men underbar och nytänkande.

(500) Days of Summer2013-11-25
Helt underbar. Ett mästerverk i sitt slag. Zooey Deschanel och Joseph Gordon-Levitt gör två helt underbara personligheter med övertygelse och skapar ett band till tittaren.

The Host2013-11-25
Jag gillade detta. Långt ifrån magisk eller perfekt, men jag har en liten crush på boken blev nöjd med det mesta. Absolut!

World War Z2013-11-25
Riktigt bra. Blev helt förvånad då detta verkligen inte är min typ av film. Men jag blev fångad och övertygad och satt spänd i stolen.

Hotell Transylvanien2013-11-25
Söt och underhållande. Men ah.

Tangled Ever After2013-11-25
Åh, helt underbar. Magi genom disney, som jag längtat efter sådana filmer.

Gravity2013-11-25
Absolut! Den gav det den skulle och Bullock gör detta fantastiskt. Däremot så måste jag säga att den gör nog sig bäst på bio. Vacker och fantastiska effekter, underbara bilder. Men inte så mycket mer. Förutsägbar, men egen i sitt slag på något vis.

The Hunger Games: Catching Fire2013-11-25
Jag vet inte vad, men den är bara så fulländad. Några dagar har gått och jag har fortfarande den där känslan i magen efter att man har sett en klockren film. Jag älskade dess föregångare, men den här är snäppet starkare, vilket jag inte förväntade mig alls. Karaktärernas utveckling och en mer inblick på hur världen egentligen går till och meningen med spelet gör mig helt paff. Skådespelarna levererar magi och jag kan bara ta av mig hatten och vänta med spänning på nästa. Detta blir ett återbesök.

Blue Jasmine2013-08-21
Cate tar mig med storm i denna fantastiska film. Filmen är vacker, snygg och jag älskar berättar sättet. Den är inte så förutsebar som man kunde tro och den står ut bland sin genre. Det enda som jag irriterar mig på är att en karaktär kändes helt onödig och kunde ha slagits ihop med en annan och andra små detaljer. Jag tror att vi har en stor chans att se dessa bland Oscars nominerade i år, och jag tror Cate kan få årets kvinnliga huvudroll. Åtminstone hoppas jag på det just nu, för det förtjänar hon.

Just Like Heaven2013-06-22
Fin idé, en bra början. Sedan sprack den och den är slarvigt gjord.

Den store Gatsby2013-06-14
det saknas så mycket i den här filmen. Vackra bilder och Leo är fantastisk, men jag blev aldrig insjunken och jag köpte inte riktigt budskapet och karaktärerna. Jag gillar inte vad den förmedlar och jag tänkte ofta tanken, "är den inte slut snart?". Det känns som ett försök till en ny Moulin Rouge, ett magplask med andra ord. Jag hade så stora förhoppningar, och den bara föll.

Station Agent2013-06-14
underbart. Enkelheten, humorn och lågmäldheten fick mig bara att må bra.

Föräldrafällan2013-03-18
barndom barndom barndom. Kan se den om och om igen och jag fullständigt älskar det här.

Beautiful Creatures2013-03-18
jag tyckte jättemycket om den här. Att jämföra den med Twilight, jag kan förstå varför, men man ska inte göra det. Karaktärerna är så mycket bättre i den här och jag tycker faktiskt väldigt mycket om detta. Jag ska absolut läsa böckerna, även om jag hört att dem är skiljer sig åt en heldel, och jag hoppas verkligen på en fortsättning på detta. Jag tror att det kan bli ännu bättre om det får tid att utvecklas. Och om jag nu ska jämföra det med twilight, hoppas jag verkligen att det blir bättre och inte går utför som den serien gjorde. En stadig fyra!

Prinsen av Egypten2013-03-11
En av de hemskaste "barnfilmerna" jag har sett. Den är rå, men ändå ner lugnad, men jag gillar det.

Röjar-Ralf2013-03-11
Jag tyckte om den här. En fantastisk ide, fina karaktärer och härlig animation. Man kan tro att det bara ska handla om Röjar Ralf, men det är flera karaktärer och historier som bygger upp det och det är nog det jag gillar mest. En svag men ändå välförtjänst fyra.

Chronicle2013-03-10
en cool ide. Men.. ja, en trea helt enkelt.

The Amazing Spider-Man2013-03-07
jag är nästan arg på mig själv, men jag gillar det här. Jag älskar de tidigare filmerna, men den här är bara bra, och t.o.m. bättre på många vis. Mer seriös och jag blev kär i spiderman all-over-again. Snygg, bra story (trots en lame skurk som jag inte ens kom ihåg), jag hoppas de kommande filmerna är lika välgjorda med lite mer spännande manus, för då kan det bli riktigt riktigt, riktigt bra.

Nästa sida »