Alla kommentarer avconnya

The Blind Side2010-02-18
"då storyn knappast är trovärdig och karaktärerna beter sig tämligen schablonartat." Ja, det är ju lite dumt sagt av dig då den bygger på en sann historia då. Men man kan ju inte veta allt ;) Fantastiskt bra film, för övrigt.

Last of the Living2009-09-26
Sicken jävla skit.

Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna2009-08-03
Såg den i 3D så upplevelsen blev lite fræckare. Men gillade filmen mycket också!

Lords of Dogtown2008-09-21
Tar sig en 15-20 min in. Bra skådespel!

The Dark Knight2008-07-31
Fantastisk bra superhjälte film som har det mesta. Bra skådespel, en riktigt lysnade skurk i Jokern och grymma scener. Lite för lång och ofokuserad för högsta betyg men på det mesta fantastiskt bra,

The Happening2008-07-30
Spännande att naturen är fienden, bra idé men lite ojämnt skådespel och fotot når inte alls upp till Shyamalanstandard. Men det är nervpirrande och underhållande!

The Postman - Budbäraren2008-07-09
Riiiide postman Riiiide!!

Bee Movie2008-06-25
Småcharmig och smårolig.

Mallrats2008-06-08
Gillade denna, sköna karaktärer, skön atmosfär.

Indiana Jones och kristalldödskallens rike2008-05-23
Mycket bra äventyrsfilm med bra skådespelare och roliga scener MEN ibland tar de i så de spricker, och vissa scener är rent ut sagt löjliga. Andra scener är däremot strålande och kemin mellan Mutt och Indy funkar riktigt bra. En stark trea.

Darjeeling Limited2008-05-12
Stundtals fascinerande historia med annorlunda känsla, men samtidigt rätt tråkig och banal.

3002008-05-09
Fantastiskt maffig. Snygg, actionfylld och blodig.

Beowulf2008-04-20
Lite lång, men en väldigt underhållande film. Fina actionscener och bitvis otroligt medryckande.

Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford2008-04-17
Alldeles för lång och ofokuserad film. Bra skådespel och dock hela tiden intressant, även om det drar ut på tiden. En mer fokuserad film hade gjort mycket.

Lejon och lamm2008-04-01
Fantastiskt välspelad och bra dialog, kul att den är så central kring få platser. Mycket bra!

Michael Clayton2008-03-31
Bra skådespel och intressant story räddar inte en slarvigt utförd film.

D-War2008-03-30
Stundtals riktigt underhållande, men med ett par bitar och karaktärer som drar ner det hela.

Flood2008-03-30
Svag svag tvåa. Skådespelarna är bland det mest träiga jag sett (Specielt pappan till huvudpersonen) och det är fantasilöst, tamt och tråkigt. Några snygga vattenscener men förvånansvärt oengagerande.

Natt på museet2008-03-26
Välgjord och underhållande, men lite tam.

Wild Hogs2008-03-26
Smårolig komedi som slutar på svag trea.

Flags of Our Fathers2008-03-16
Fint foto och stundtals engagerande, men lite platta personporträtt - där främst den största besvikelen ligger.

Råttatouille2008-03-08
Underbar charmig och fantastisk mysig och varm komedi. Inte mycket att störa sig på alls faktiskt.

Rambo2008-03-07
Man ser många "helt sjukt bra Action rulle .. exakt vad fan förväntar du dig när du sätter dig framför en film som rambo??"-kommentarer här, inte så konstigt direkt. Men grejen är ju att inte ens det vi förväntar ossav en Rambo-film är bra här heller.

Rambo2008-03-07
När inte ens actionbiten är särskilt bra blir det inte mycket att hänga i granen alls. Jag förstår faktiskt inte varför folk som påstår sig älska action tycker att det är bra här, för det är det verkligen inte - och det kändes som det ena skälet till att jag skulle se den. Mycket splatter och blod gör det automatiskt inte till häftiga scener när det är så dåligt regiserat, och den sista scenen känns riktigt tam. Att handligen skulle vara kass visste jag från början, men att man inte ens gör det till en underhållande röjig film är riktigt förvånande.

14082008-02-29
Välspelad och effektiv, men inte fullt så skrämmande jag hoppades på. Cusack gör det bra, men man hade kunnat utnyttja rummet mycket mer.

Juno2008-02-24
Finfint skådespel, bra manus och en rolig rörande historia. Mycket bra!

The Fountain2008-02-24
Fin lågmäld historia som engagerar efter ett tag, men jag tycker inte den känns träffande i allt och ibland lite för konstig bara för sakens skull.

The Invasion2008-02-24
Mycket av det som finns här är allt jag söker i en "virusfilm". Mycket bra manus som kanske inte framförs perfekt men spännande och med bra substans till det som sker.

Stardust2008-02-17
Mycket bra och fin fantasyfilm som hamnar på en stabil 4. Finfina miljöer, bra skådespeleri och okej handling som framförs bra. Har mycket av det jag söker i en fantasyfilm.

Disturbia2008-02-10
Riktigt spännande, komiskt, nervpirrande och bra. En stor överaskning.

Nästa sida »