Alla kommentarer avcoastaltown

Weathering with You2020-08-31
shinkais filmer är fruktansvärt tråkiga och idiotiska. svåra och seriösa ämnen skämtas om. fantastiskt snygga är de dock alltid! tänk om han kunde göra film med ett riktigt bra manus någon gång. kanske en seriös scifi eller ett bra äventyr? det vore något

The Rental2020-08-22
extremt slöseri av alison brie, dan stevens och toby huss. och när jeremy allen white äntligen får en filmroll efter shameless så blir det denna? näää

Bad Times at the El Royale2020-08-22
ungefär 40 minutes för lång, och med vissa märkliga val. men annars okej underhållning när man är seg i huvudet :)

Hope2020-07-07
rekommenderas till den som vill gråta i två timmar

I Am Not Your Negro2020-07-02
himla tråkigt hur peck applicerat en hetero-personlighet på baldwin. kan man verkligen prata om en persons liv, samt personens anti-rasistiska aktivism och prosa, utan att nämna att personen är homosexuell?

One Child Nation2020-06-09
alldeles för västerländsk och vriden

Oss pojkar emellan2020-05-27
trodde den skulle vara bättre. synd att dialogen innehåller flera rasistiska ord, den har inte åldrats särskilt bra. blir spännande att se hur remaken blir.

The Assistant2020-05-17
varför är kontoret så hiskeligt mörkt? har de aldrig hört talas om lampor?

Ad Astra2020-05-11
hoyte van hoytema briljerar som vanligt, men karaktärerna är alldeles för religiösa för min smak

The Lodge2020-05-09
uselt skräp

Uncut Gems2020-05-07
bra uppföljare till good time, de vet vad de håller på med de där bröderna

Möte i Toscana2020-04-30
den svenska titeln är helt otroligt fånig och dum, och hela poängen med originaltiteln försvinner...

The Nightingale2020-04-28
mastig och brutal!

Underwater2020-04-05
Kristen Stewart briljerar som vanligt! Hon passar dock bättre i indiedrama och auteurfilmer än hon gör i actionskräck, men hon behöver väl pengar ibland hon med.

The Hunt2020-03-24
Betty Gilpin lika bra som vanligt!

Margot at the Wedding2020-02-09
Nästintill mumblecore bullshit.

Waves2020-01-26
Mer en Spotify-playlist än en film. Och den känns inspirerad av tumblr?

Us2019-04-02
Här finns så mycket att analysera och teoretisera kring att man skulle kunna skriva en hel bok. Det märks att Peele har tittat på en hel del skräckfilm.

Love, Simon2018-10-22
kände igen mig så extremt mycket i simon och hans vardag som tonårig bög. spot on!

Apostle2018-10-17
perfekt foto, färger och stämning. sheen och stevens gör bra ifrån sig som vanligt.

Hold the Dark2018-10-17
i princip alla skådisar är på en "career low" här. manuset är också riktigt uselt. synd efter att green room var så fantastisk.

Call Me by Your Name2018-02-28
Fantastisk! Så mycket igenkänning. Och fotot, musiken och färgerna är perfekta. Ett litet mästerverk.

What Happened to Monday2017-08-21
Känns ofta som en ripoff av Orphan Black, men okej...

Exposed2017-07-02
Stängde av efter halva. Riktigt usel.

Wonder Woman2017-07-02
Tog mig inte ens igenom 40 min tyvärr... :(

Ouija: Origin of Evil2016-11-05
bra stämning och fint skådespel, särskilt första timmen, men när det väl börjar balla ur så ballar det verkligen ur. jättekonstiga reaktioner all around. när en karaktär dör reagerar bara EN av samtliga som ser denne dö. mycket märkligt gjort.

The Wailing2016-10-02
Fuuuuuuuuuuuck

Room2016-02-18
det enda som drog ner den var frågorna i intervjun, de kändes inte alls äkta och långt från de frågor som verkliga offer fått.

Mad Max: Fury Road2015-05-29
And that folks, is how it's done.

Dear White People2015-04-26
The Rebirth of a Nation <3