Alla kommentarer avcliffrocker

Tropic Thunder2008-09-22
Ja, den var ju faktiskt riktigt rolig emellanåt. Tom Cruise var lysande i sin biroll.

Poirot: Cat Among the Pigeons2008-09-11
Zzzz... ett riktigt sömnpiller.

Varg2008-04-25
Kände mig tvungen att kommentera föregående inlägg. Faktum är att det är en riktig varg. Jag läste nån artikel om hur de fick muta den med mat. Den var nämligen inte ens tam.

Juno2008-02-03
Oväntat bra. Sevärd!

Du levande2008-01-25
Nja, den var allt lite överskattad. Att den fick en guldbagge för bästa manus känns underligt. Det tyckte ju t.o.m. Roy Andersson själv.

Råttatouille2007-12-29
Småtrevlig men inte så bra som alla säger.

Vid himlens utkant2007-11-13
Riktigt bra! Har funderat mycket över den de senaste dagarna. En film med många intressanta karaktärer och människoöden.

Den innersta kretsen2007-09-30
Seeeeg! Den är på tok för lång.

Berätta inte för någon2007-09-02
Lustigt att många påpekar hur fransk filmen är. Harlan Coben som skrivit boken är ju amerikan och filmen följer romanen nästan helt och hållet. Vi som läst boken vet ständigt vad som ska hända. Men det ska ändå erkännas; det är en bra film.

Rovdjuret2007-07-16
Ha ha! If it bleeds we can kill it...

Hämnaren från Alcatraz2007-07-08
Nej, jag blev faktiskt riktigt besviken. Lee Marvin var inte alls särskilt cool. Han var bara stel och tråkig.

Sleepwalker2007-07-06
Jag såg denna på bio. Det var en förhandsvisning. Halva publiken gick och vi andra satt kvar och skrattade åt eländet.

Mucka inte med Jerry Lee Lewis syrra!2007-07-06
Skön film om det lugna fridfulla livet i den amerikanska södern...

Undergången – Hitler och Tredje rikets fall2007-07-06
Ja, den är riktigt bra. Bruno Ganz spelar Hitler så väl att man knappt tror det är sant. På en av DVD utgåvorna finns det även en dokumentär om hur filmen gjordes. Den kan jag också varmt rekommendera.

Derailed2007-05-19
Klart bättre än förväntat.

Easy Riders, Raging Bulls2007-05-18
Mycket sevärd! Intressant fakta om några av de bästa filmerna som gjorts.

Bobby2007-05-14
Överraskande bra film! Kolla in rollistan. Imponerande att samla så många bra skådisar i en och samma film.

Hon är min2007-05-02
Inget vidare men filmmusiken av Tom Petty är mkt bra.

Repo Man2007-05-02
En riktig kultrulle! Härlig skön stämning hela filmen igenom.

Spinal Tap2007-04-27
En klassiker. Otroligt träffsäker! Jämför med Some Kind of Monster...

Moulin Rouge2007-04-26
Jag gillar inte musikaler...

Anderssons älskarinna2007-04-23
Skön stämning, bra skådespelare och sjuk humor emellenåt. Rekommenderas.

Efter bröllopet2007-04-17
Tänk om vi kunde göra sådan här film i Sverige. En av 2006 års bästa!

Fiket2007-04-17
Överskattad. Hoppades mycket på denna, men den var faktiskt ganska seg. Rourke är dock cool som vanligt.

Allt om min pappa2007-04-17
Mycket bra! Man känner verkligen med Tomasso. Pappan spelas av Kim Rossi Stuart som även regisserat filmen. Kan varmt rekommendera den.