Alla kommentarer avcelec

Hands of Stone2019-08-20
Svag trea. Egentligen en dussinfilm, men Edgar Ramírez och Roberto De Niro lyfter filmen.

Ocean's Eight2019-08-13
Det märks att Hollywood har slut på idéer. Det enda som görs är uppföljare i olika slag och Oceans Eight är inget undantag. Här har man valt att byta ut männen mot kvinnor i tron om att det skulle rädda ett manus som är fruktansvärt dåligt. Karatärerna är osympatiska och berättelsen är fylld med plotholes.

Fasanjägarna2019-07-21
Filmen bygger upp en historia som den inte lyckas knyta ihop i slutet.

The Greatest Game Ever Played2019-02-01
Tycker att de lyckas fånga golfen dåligt, ofta vet man inte hur många slag spelarna har slagit och det blir därför inte spännade. Att de gjort avsteg från verklighen även fast de säger att det är en sann historia drar också ner betyget.

The Lost World: Jurassic Park2019-01-02
Underhållande men alla logiska hål drar ner betyget

Felony2018-12-29
tyvärr var filmens slut ganska tunt

Taxi 52018-12-07
Se den inte om du gillar de andra taxifilmerna.

Manic2018-10-25
Don Cheadle och Zooey briljerar, JGL gör en helt okej roll. Filmen är helt okej men tunt manus och hade gärna sett att filmet gått lite mer på djupet på en eller ett par karaktärer.

Skyscraper2018-10-12
Jag tyckte Rampage var riktigt dålig men det är sju resor värre. Klarade inte ens se klart. Brukar kunna se filmer med några plotholes men här är nästan varenda scen korkad. Gillar egentligen the Rock men han borde börja läsa manuset till filmerna han gör.

He Never Died2018-09-26
Skön action utan cgi. Rollins är bra på att spela empatilös.

Surviving Christmas2018-08-30
börjar riktigt dåligt men tar sig mycket tack vare James Gandolfini och Catherine O'Hara. Scenen med Udo Kier var rätt rolig.

Kingsman: The Golden Circle2018-04-01
Filmen är för lång, skämten är för dåliga och alldeles för overklig även för en actionfilm. Det enda positiva är väl att den har en hel del bra skådespelare som inte inte gör bort sig men inte det känns inte som det anstränger sig heller.

Husdjurens hemliga liv2018-03-05
Känns som det var för många kockar som gjorde den här soppan. Filmen är rolig emellan åt men storyn spretar hemskt. Tempo är väldigt stressigt och kan tänka mig att barn blir väldigt uppstressade av filmen.

Warcraft: The Beginning2018-02-24
Filmen börjar svagt för att faktiskt bli bättre men den är på tok för lång. Storyn känns föga originell och det snos hejvilt, mosesscenen känns fruktansvärt löjlig.

The Founder2018-01-14
Gedigen film med fina 50 och 60 tals miljöer. Keaton är bra i rollen som Kroc. Storyn är intressant och inte någon solskenshistoria för någon part. Anledningen till att filmen inte får ett högre betyg är att filmen inte sticker ut på något sätt. Detta får mig att tro att jag snart har glömt den. Kanske blir en revidering av mitt betyg om ett halvår om jag minns den.

Star Wars: The Last Jedi2017-12-22
Vilken jävla dynga. Storyn tar knappt hänsyn till förra filmen. Berättelsen är dessutom fylld med plotholes. Kycklingpingvinerna känns som filmen ewoks. Känns som en mängd karaktärer bara är med för att kunna bli merchandise. Nä Disney har totalt förstört SW.

French Connection – Lagens våldsamma män2017-11-12
Filmens tempo kan idag verka en aning lågt men jag tycker det gestaltar polisen arbete väl. De skitiga 60-tals miljöerna gör att filmen känns verklig. däremot är karaktärerna lite dåligt uppbyggda man känner egentligen inget för någon då man vet väldigt lite om dem.

Børning 2 - On Ice2017-10-29
kändes väldigt mycket som buskis.

Catch and Release2017-10-21
Kevin Smith och Juliette Lewis är helt klart behållningen i den här filmen. känner ingen kemi mellan kärleksparet.

King Arthur: Legend of the Sword2017-10-04
Känns mer som ett tv-spel än en film. Gow

Fast & Furious 82017-10-03
Filmen är hemsk ur nästa alla perspektiv. Det som gör att den ändå klarar sig från en etta är Statham och the Rock som är underhållande när de är med.

Dumma mej 32017-10-02
nja idéerna var slut

Nine Lives2017-09-23
alltid gillat den här typen av film av någon konstig anledning. Den är ingen speciellt men ändå lite feelgood.

Mike & Dave Need Wedding Dates2017-09-23
Om man tycker att American Pie är för subtil humor då är det här filmen för dig.

Livsfara!2017-09-21
Biljakter och pang pang

Kalle Anka vid Nordpolen2017-08-13
valrossar finns inte på sydpolen annars skön film

Saints & Strangers2017-05-13
tyckte den var ganska intressant. Börjar sådär men tar sig eftersom, andra delen är bättre än den första och hade gärna sett en fortsättning. Det jag kände till om Mayflower var att det förde över de första pilgrimerna och att de att nåt med Thanksgiving att göra. Filmen fick mig att läsa på om pilgrimernas historia något som säkert varenda amerikan kan.

Mina jag & Irene2017-04-15
Gillade filmen för tio år sen, men vid en omtitt blev jag besviken antingen har jag åldrats eller filmen. Kanske en kombination av de två.

Äntligen söndag!2017-04-15
Bra skådespel men tyvärr håller inte manuset hela vägen. Framförallt beror det på vissa logiska luckor.

Music and Lyrics2017-04-10
Bra skådespel som lyfter filmen. Tyvärr är storyn ganska dålig, då den mallen för romantiska komedier helt och hållet utan överraskningar.

Nästa sida »