Alla kommentarer avcedmoy

No One Will Save You2023-09-26
å jäklar vad irriterande! jag tyckte denna var helt fantastisk i sin minimalism loja surrealistiska skräck. otroligt fina scener och härliga fajter med aliens och antydningar till djupare innehåll och traumabearbetning. Cool ljudläggning, allt funkade bra till slutet, en billig ogenomtänkt totalt meningslös standard skräckval som, för mig helt totalt sänkte hela filmen från en klar 4 till, ja egentligen 1! men i och med att ändå blev fast och uppskattade en hel del så får det väl bli två då.

Prey2022-08-07
hade dom tagit den mesta dialogen, och särklilt ideen kring att det måste bevisas, och att kvinnor inte kan jag etc så hade det blivit en fyra. Att göra något för att " ni inte tror jag kan" blir ganska ihålig truimf när det i slutändan handlar om överlevnad och alla kompisar är döda. Kanske bara lyfta fram vilja att göra det man vill? Ignorera allt sånt så ändå spännande och trevlig att titta på. Smakfull ljudläggning.

Everything Everywhere All at Once2022-05-20
Helt rimligt.

The Batman2022-05-03
Älskar tonen stämningen, miljöerna, de något klumpiga action-scenerna där batman känns mänsklig och gillar bild berättandet - men innehåll saknas. Det vardagliga som ska bygga filmen saknas, mer bruce, och varför inte ett par scener där Robert inte bara ser ut att ta till lipen? (inte hans fel), då hade vissa scener som finns blivit otroligt laddade som kontrast - bara vara som dom är. Nu ska liksom alla scener vara laddade och blir istället utspätt - som ett eftersökt grepp som används om och om igen.... Hade gärna sett lite meck med gadgets också... Men ok är det väl ändå. Men man blir lite ledsen med tanke på potentialen...

Belle2022-02-19
Om tittar på handling så är det inget mästerverk direkt - en svag trea kanske. Tittar man på de otroligt detaljerade kärleksfullt gjorda scenerna, varje scen innehåller en egen målning, ett eget miljömässigt berättande, ljudläggning, och väljer att köpa det smöriga temat rakt av, ignorerar det icke rationella i den virtuella världen, accepterar det japanskt sentimentala, kan känna in riktig sorgebearbetning, ser det som teater, stämningar bilder och musik och bara följer med så är det ren poesi. Länge sen jag grät så mkt till en film. Pinsamt nä varför det. Därför 5. Jo den får 5.

Eternals2022-01-26
Jag brukar gilla superhjältefilm litegrand oavsett hur bra dom är. Brukar vara underhållande ändå. Men en halvtimme in så var jag tvungen stänga av. Jag försökte till och med fortsätta ett par ggr till. Men det gick inte. Finns ju inget som kan hända som rimligtvis kan rädda upp filmen - såvida den tex inte byter genre mitt i - men det brukar ju aldrig västerländsk film göra.

The Last Duel2021-12-15
Det fanns nån slags trevlig ide med de olika perspektiven - men det var bara en liten stund in det första återberättandet dom det kändes som olika perspektiv - senare var det som att lite grovt se om samma scen 2 ggr till. Och de olika perspektiven vände ju inte på något, ökade inte förståelsen för de olika parterna - blev bara ganska meningslöst berättartekniskt. Fattar inte vad den vill säga. Deprimerande och tråkig film.

Finch2021-11-22
Har man aldrig sett en film innan så är det nog en trea. Eventuellt,

No Time to Die2021-11-11
jag bryr mig inte så mycket

Monster Hunter2021-03-03
Alltså monster skalbaggar och slem - vad kan gå fel? eh, nä, ja... detta är, utan att vara alltför negativ, imponerande dåligt.

Ex Machina2020-09-20
Änteligen tog jag mig igenom denhär filmen. Jag började titta på denna första gången för åratal sen, trodde den skulle vara bra. Jag ansträngde mig verkligen. Den försöker ställa frågor på nåt sätt och vara smart, men är mest bara tråkig (med inslag av snyggt och halvspänning). Man måste liksom känna något för någon karaktär och i slutändan uppleva liksom att filmen ger en något - på nåt sätt. Tyvärr, det går inte - jag har försökt. Känner mig lite lurad men det är ju inte filmens fel. Kanske det är jag som är dum i huvet.

Mulan2020-09-19
På ett objektivt plan så är den tämligen värdelös, 1 eller möjligen 2 är rimligt betyg. Är man på rätt humör dock så tycker jag den ändå har en hel del charm som lätt puttar upp den över 3 strecket.

Terminator: Dark Fate2020-01-16
Några riktigt bra actionscener, och jag gillar dendära augmenterade långe - men tyvärr är det svårt att känna nån särskild spänning då premissen är slapp, manus och nån form av uppbyggnad, trovärdighet är icke-existerande. I slutändan en riktigt dålig film - synd för där finns några bra element. Men ändå lite småkul att kolla på. Pendlar mellan en 1 och en svag 3a beroende på hur man ser det och vilket humör man är på. Ok 2 får det bli.

Ad Astra2020-01-04
Det ser riktigt trevligt ut, vissa scener är hänförande och det finns nåt slags försök till nåt, som man liksom verkligen vill gilla, men i slutändan måste man erkänna att det är ett totalpladask.

Den blomstertid nu kommer2019-12-11
Jag förstår faktiskt inte den här filmen. Är den spännande? Nej. Har den intressanta karaktärer? Nej. Känner jag något för någon karaktär? Nej, alla är osympatiska och beteer sig märkligt och irriterande. Är den tankeväckande? Nej. Fascinerande att dom som har gjort så många geniala kortfilmer kan göra en så dålig långfilm. Jag vill verkligen gilla något med den här filmen, särkilt som en kompis till mig tyckte den var fantastisk, men jag kan inte hjälpa det - ok vissa action-scener är lite coolt gjorda helt klart! - men som helhet är den helt värdelös. jag känner mig lurad på nåt sätt

Anna2019-11-01
Jag borde kanske inte sätta betyg på denhär filmen för jag orkade inte se klart den. Jag försökte flera gånger faktiskt - kom väl lite mer än halvvägs. Men trots bra skådisar som Mirren så funkar ingenting. Inte ens action scenerna har något slags underhållsvärde. Bara ett frossande i meningslöst orealistiskt våld, som känns lite sådär halv-b koreograferat. Totalt ointressant - iallafall drygt halva filmen, slutet har jag inte sett - kanske är skitbra?

Black Mirror - Shut Up and Dance2019-09-28
"Wow, Slag i solarplexus, Nålar..." ? Helt ok, men säger mig egentligen ingenting. En trea för försöket att göra nånting samt genomförandet men i slutet av veckan kommer jag glömt det.

Godzilla II: King of the Monsters2019-09-22
Om man hade tagit bort alla scener med människorna i och all form av dramatisk musik så hade detta kunna bli riktigt riktigt bra.

The Dead Don't Die2019-09-20
Mycket trevlig men egentligen inte jättebra. Men några scener är helt genialiska och fastnar.

X-Men: Dark Phoenix2019-09-17
rätt bra filmat. trevliga bilder. bra skådisar. häpnadsväckande dålig story. varför dör *****? jo därför att det är en reboot med en annan timeline. - Jaha va bra. - Skulle det vara ok och bra på nåt sätt? Finns det ingen poäng i att göra nån slags sammanhängande verklighet - jag menar dom första filmer var väl ändå rätt bra? Synd.

Parasit2019-08-20
En film med mycket kvalitet som ballar ur (på ett kasst sätt) och slutar i ett magplask. Jag har iallafall svårt att se poängen med "vändningarna" mot slutet. Finns liksom inget att greppa tag i, och förstör charmen som finns i filmens första hälft... Synd tycker jag.

Dead or Alive2019-08-09
Det är klart att den är "kass". Vad förväntar man sig? Men jag tycker den helt klart har en stor portion b-charm. En stabil 3a!

Destroyer2019-04-13
Nicole är kanon och den är välregisserad, schysst stämning, bra musik - bra på det stora hela men jag fattar liksom inte poängen - inte för att en film måste har ett djupt budskap eller så men jag fattar inte vad det är den vill förmedla. Under filmens gång kan jag inte låta bli å tänka vad som fick Nicole att vilja göra den här filmen (förutom utmaningen i hantverket kanske) Nej i slutändan mer eller mindre meningslös film som inte ger mig någonting....

Black Mirror - USS Callister2019-01-29
Gud vad jag önskar dom gjorde en fortsättning - helst som en egen serie. Kommer aldrig hända dock.

Mortal Engines2019-01-28
Allting är perfekt. Coola kläder, fina miljöer, vackra maskiner, ja till och med en del skådisar är ganska bra. Därför är det ju extra trist att filmen i övrigt är så himla kass.

Peter och draken Elliott2019-01-20
Slutet är helt orimligt. Valet som pojken gör är obegripligt ur filmens synvikel. De sista 10 min tillsammans med den extremt klichéaktiga dramaturgiska vändningen i mitten sänker filmen från en trea till solklar 1a. Sensmoralen om den "uppdelade världen" är vidrig. (jag känner inte till denna berättelse - det är säkert så den är skriven men det spelar ingen roll ur min synvinkel.) Annars är pojken och draken fint gjorda och filmen har en del mycket trevliga scener.

Drömmarnas värld2019-01-16
Jag måste dock erkänna att denna filmen påverkade mig. En tankeirriterande film som inte vill släppa och faktiskt tänkte jag litegrand på "de stora frågorna också" - eller snarare de olika kulturella förestälningarna om olika myter, bilder och himlen osv... Vad har de för världsbild dehär människorna? Så man kan ju inte säga att den är värdelös. Men i slutändan är det ändå dekor och skådelspelare som lyfter detta från en bottenlös 1a till en svag men ändå stabil 2a.

Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott2019-01-13
Jag fattar ingenting. Vad människor vill och vad dom gör och varför är en gåta. Men det händer grejer, saker flyger omkring (tråkigt) - och vissa saker ser gulliga ut. (inte så tråkigt)

The Meg2018-09-20
Om badstrandsscenen hade varat en halvitmme till - och musiken hade byts ut till något lite gladare så hade det här verkligen kunna bli en stark 2a.

Occupation2018-08-04
finns någon slags potential till B-charm som skulle kunna får filmen att nå upp till en tvåa eventuellt en svag trea. men nu blir det en oövertygande 1a.

Nästa sida »