Alla kommentarer avboije

Garden State2005-02-20
Seg, men samtidigt kul. Otroligt sjuk, skum och...konstigt nog - jäkligt bra. Sevärd!

Darkness2005-02-20
Otroligt seg film. Hade funderingar på betyget ett gällande denna, men det blev en tvåa tack vare att jag ryckte till ett par ggr. Inget jag rekommenderar.

Nattvakten2004-10-03
Rätt skön. Lite läskig sådär.

The Bourne Supremacy2004-10-03
Känns som en upprepning. Funkar, men inget jag rekommenderar. Inte speciellt spännande.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind2004-08-12
En bra idé, men tyvärr var filmen lite rörig. Det var svårt att skilja på nutid och dåtid i vissa sammanhang, vilket i och för sig inte behöver vara fel, men i detta fall blev det för mycket. Imponerande att se Jim Carrey i ändå en så pass allvarig roll. Ok film. Trea med ett litet plus.

I, Robot2004-08-09
Schysst rulle. Bra balans mellan den verkliga och den datagjorda miljön - Snyggt! En tämligen schysst handling gör att den film är värd en klockren 4:a! Väl sevärd - PÅ BIO!

S.W.A.T.2004-08-09
En stereotyp actionfilm. Funkar, men inget jag ser igen.

Dodgeball2004-08-09
Skitkul rulle! Okomplicerad skämt som kan få vem som helst att skratta. Ben Stiller är underbar....

Spider-Man 22004-07-19
Scenerna funkar "in i minsta detalj". Coola effekter, snyggt gjord etc. En film som gör sig på bio, men inte hemma. Väldigt mycket USA över denna film, men det är ju meningen. Denna film bör man ha sett!

A Hero Never Dies2004-07-19
Helt ok. Lite udda. Inte "Rejält bra", men funkar!

Kill Bill - Vol. 22004-07-19
Tarantino är en mästare, men detta är inte hans största mästerverk. Kill Bill vol.1 bjöd till exmepl på betydligt bättre fighting-scener och bättre musik. Filmen är dock klart sevärd.

Secret Window2004-07-19
Filmen var helt ok, men slutet var en besvikelse. Varför ska "alla nya filmer" sluta på detta sätt?

Walking Tall2004-07-19
Schysst actionrulle. Inget trams och inget tänk. Bara pang-på. Se den inte på bio- hyr den en kväll när du vill se en okomplicerad rulle istället.

One Missed Call2004-07-19
Schysst, lite läskig. Ingen film man behöver se på bio, men klart värd att hyra när man vill bli lite skrämd. Inte så orginellt koncept kanske, men vadå...det funkar..

Dawn of the Dead2004-07-12
En riktig hit enligt mig! Sköna monster trots produktionsåret. Lite kul och kult för den som söker en udda film!

Zombie Flesh-Eaters2004-07-12
Riktig skön gammal skräckrulle. Påminner lite om känslan i den gamla versionen av Dawn of the dead. Jag kan tänka mig att detta var en riktig hit att se på bio under tidpunkten för filmsläppet år 1979. Detta är en film som skiljer sig något från dagens utbud - med andra ord en rulle man minns.

Spider-Man 22004-07-11
En film man bör se på bio. Effekter etc. är en femma, men filmen fick endast betyg 4 av mig pga att den kändes SÅÅÅ typiskt amerikansk. Ganska förutsägbar, men klart sevärd.

You Got Served2004-07-11
Ganska risig handling, men skön musik och grymma sekvenser med breakdance. Klart sevärd för den som vill slippa tänka och bara slappa framför en film..

Deer Hunter2004-07-10
Sjukt lång, men väldigt bra. Lite tung i början men mycket bättre därefter. En film man minns och bör ha sett.

Never Die Alone2004-06-29
Ok film. Svag trea. Inget jag rekommenderar, men slutet var ju bättre än den övriga handlingen. Funkar när det inte finns något bättre på tv.

Taking Lives2004-06-26
Filmens handling kom igång ganska direkt och var därefter klart godkänd hela vägen ut. Varför denna stora debatt om slutet? Förutsägbart eller ej så var ju filmen spännande ända fram. En skön söndagsrulle att se med någon trevlig person - klar trea!

Honey2004-05-28
Musiken fungerar, ganska ok film i övrigt, men knappast något jag vill rekommendera...

Spartan2004-05-22
Skitbra film för den som vill ha något enkelt en vardagskväll....3++

The Butterfly Effect2004-04-14
En riktigt bra rulle. Fyran jag gett är med ett stort plus i kanten! Oförutsägbart och spännande från början till slut... Ashton Kutcher - seröst och schysst skådespel, åtminstone i denna film ;) Klart sevärd!

Experimentet2004-03-27
En av de absolut bäst filmerna jag sett. Jag fullkomligen vägrade att ta en kiss-paus mitt i filmen. Handlingen kom i gång direkt och det faktum att skådespelarna talar tyska störde mig inte alls. Obehaglig och tight film för den som söker en något udda film.

Dead End2004-03-16
Sevärd film för den som tycker om "moderna thrillers". Det går fort att komma in i handlingen och vidare flyter det på. Filmen är spännande och innehåller samtidigt lite lagom med humor. Lite läskig är den minsann också. Sammanfattningsvis - en bra film för den som vill se en lättsam rysare....

21 gram2004-03-15
En riktigt bra film för den som tycker om att tänka lite för att förstå filmens handling. Dåtid blandas med nutid - lite förvirrat i början, men allting faller på plats för den som har lite bakom pannbenet. Hade fått en femma om det inte vore för att den upplevdes, som lite seg ibland, vilket i och för sig är mycket typiskt i draman (jag har svårt för drama). Tokbra skådespeleri Sean Penn! Klart sevärd!

Suicide Club2004-03-09
Håller med tajfoon...fick inget riktigt svar till slut. - Cool idé, som kunde ha blivit mkt bättre!

Kill Bill - Vol. 12004-03-04
Vad jag kunde förstå så blev denna inte speciellt hyllad av filmkritikerna. Själv anser jag att filmen var stört-skön. En skön mix av kickande-action, oförutsägbara effekter och fyndiga, underhållande repliker. Shit..den var fasen riktigt bra.

Hotet2004-02-11
Förmodligen en av de sämsta svenska filmer jag sett. Klart påkostad, men resultatet är dock inte vad det borde vara. Rent generellt råder ett överdrivet skådespel från aktörernas sida. Tyvärr lyckas K.Sundvall inte lika bra med denna film som med Jägarna.

Nästa sida »