Alla kommentarer avblindfold

Upside Down2013-05-23
Från att absolut första ordet uttalades så visste jag att det skulle vara en dålig film.

Albert Nobbs2012-09-09
Som answai skrev nedan. Filmen hade alla möjligheter att berätta något, men istället blev det bara platt. Dessutom uppfattade jag Albert Nobbs som om hen hade något syndrom, vilket jag inte riktigt tror var meningen.

Barnhemmet2012-09-06
Hade det inte varit för slutet så hade den kunnat få en fyra.

The Art of Getting By2012-03-02
Om det inte hade varit för att manuset störtdök med jämna mellanrum så hade den kunnat vara okej.

Avatar2012-02-11
Ett pekoral är ett pekoral även med en enorm budget.

Something Borrowed2011-08-19
En mycket mycket dålig film som balanserar på gränsen till en etta.

Jag saknar dig2011-06-14
Jag håller i stort sett med Muzzic-Maria här nedanför. Tycker inte riktigt att delen med AiluCrash funkade heller. Men, jag känner mig generös så det blir en svag fyra eftersom det är en väldigt fin bok som behandlats med respekt i filmatiseringen. Jag tyckte förövrigt att det var rätt kul att hon sa ressigör. :)

WALL-E2011-06-09
Förstår verkligen inte hypen.

The Taqwacores2010-11-28
Ett väldigt intressant ämne som tyvärr slarvas bort lite.

The Runaways2010-11-15
Riktigt svag trea. Enda behållningen är Dakota Fanning, förvånande nog.

Ska vi slå vad?2010-11-06
hyfsat vidriga barn.

Mugabe och den vita afrikanen2010-06-10
Hade önskat att filmen tagit upp problematiken kring det koloniala arvet lite mer. I övrigt en intressant film.

The Greatest2010-05-10
Jag vill sätta ett högre betyg egentligen men Pierce kändes så totalt otrovärdig så det går bara inte. Tyvärr.

Red Road2010-03-22
Gillade den starkt och har tänkt på den mycket i efterhand. Långt bättre än Fish Tank som jag för all del också tyckte var en toppenbra film, men efter att ha sett Red Road förstår jag att Arnold kan bättre!

På smällen2010-02-28
summan av att samtliga karaktärer är otrevliga idioter och att de roliga skämten är tämligen sällsynta ger ett rätt dåligt betyg.

Seven Pounds2010-02-16
har väldigt svårt att förstå att någon kan tycka att den är oförutsägbar?! det skulle gå att göra något så oerhört mycket bättre och mer berörande av denna berättelse, men istället blir den bara övertydlig, förutsägbar och fantastiskt mycket hollywood. synd.

Eyes Wide Open2009-11-29
I can't quit you Aaron!

A Closer Walk2009-09-03
du kan tex gå in på filmens hemsida, http://www.acloserwalk.org/ och beställa ett ex!

Brick2009-03-30
efter att ha sett brothers bloom måste jag säga att jag blev VÄLDIGT besviken på denna.

The Bachelor2008-07-23
provocerande dåligt

Across the Universe2008-06-17
men nejj. det visade sig visst att jag hade alldeles för höga förväntningar på denna.

Brisby och NIMHs hemlighet2008-02-16
familjefilm? hade förmodligen blivit traumatiserad för livet om jag sett denna som barn..

Ten Minutes Older - The Cello2007-08-19
okej att undertexten i versionen jag såg var extremt kass("översättningen" av titeln var t.ex. ten years old!) så jag kan ha missat ett gäng dimensioner men... dethär var inte bra. den enda jag tyckte om lite mer var Menzels.

Livet leker!2007-07-07
ungefär hela mitt betyg bygger på samtalet mellan mamman och nicole i slutet. det var alldeles fantastiskt.

Jag drömde om Afrika2007-05-26
alltså den var ju verkligen seriöst dålig ur de flesta synvinklar. men sen blev jag visst lite fångad på slutet ändå..

Never kneel down2007-05-21
bästa filmen!

Arvet2007-05-06
övertydlig och tämligen förutsägbar tyvärr. blev besviken.

I krigets spår2007-02-25
juicehead, jo verkligen! fast i denna slipper man richard vilket är ett stort plus, heh.

Before Night Falls2007-02-11
tyvärr blev jag lite besviken. engelskan kunde jag väl kanske ha överseende med, men den kändes inte riktigt genomarbetad och alldeles för hoppig. blir högt betyg pga själva historien och bra skådespelarinsatser.

Proof2007-01-02
alltså scenen på begravningen när bandet kommer och syrran tar upp en tändare... rent olidligt pinsamt dåligt.

Nästa sida »