Alla kommentarer avamam

The Post2024-04-10
Välspelat, speciellt med Tom Hanks men det finns så många mycket bättre filmer om grävande journalistik.

Nightmare2024-04-09
Nja. Tyckte mest den var hyfsat seg och med lågt produktionsvärde.

The Cleansing Hour2024-03-24
Svag tvåa, verkar inte ha mycket till manus eller regi. En del specialeffekter var bra.

Hundra2024-03-21
Hopplöst tråkigt sword and fantasy äventyr där stridsscenerna är långsamma och amatörmässiga, ingen riktig story eller roliga karaktärer. Landon som spelar huvudrollen gör också ett jobb som är under all kritik.

Looker2024-03-18
En film där de vill ta över världen med AI prompts precis som i verkliga livet nu, så det är lite småkul. Annars är det en stendum thriller.

Battle Over Britain2024-03-11
Kändes verkligen som en tv-film. Man hinner inte direkt bry sig om någon av karaktärerna men den är hyfsat välspelad och specialeffekterna är för det mesta inget att klaga på.

The Marvels2024-03-10
De har verkligen plockat ihop de sämsta bitarna från superhjältegenren, svag tvåa.

Double Blind2024-03-10
Helt okej dussinthriller fast med ett väldigt svagt slut. Bra skådisar.

Monolith2024-02-18
Betydligt bättre än väntat. Bra regi, bra manus och bra skådis. Tappar lite i sista akten men ändå helt klart välgjord hela filmen igenom. Stark trea.

Attack of the Meth Gator2024-02-14
En typisk Asylum film där de snabbt slänger ihop något för att tjäna pengar på en liknande films framgång (i det här fallet Cocaine Bear). En taskig CGI-alligator, dåliga skådisar och ännu sämre dialog.

Only God Forgives2024-02-08
Väldigt bra skådisar men det kändes som de konstnärliga bitarna var överdrivna, lite väl friskt lånade från annan konst och överpretentiösa.

Dödens andedräkt2024-02-06
Stark tvåa. Bättre än den förtjänar att vara, Robert Patrick är egentligen en för bra skådis för den här filmen och den amatörmässiga regin lyser igenom i flera scener.

Vincent van Gogh - Vid evighetens port2024-01-29
Tyckte de experimentella greppen inte fungerade speciellt bra och drar ner mer på betyget än något annat.

Worth2024-01-29
Intressant grundkoncept och bra skådisar men blir alldeles för melodram mot den andra halvan.

Napoleon2024-01-11
Lite väl hoppig, där man skyndar sig genom kapitel efter kapital för att hinna med allt. Men storslaget, välproducerat och med bra skådisar.

Bird Box Barcelona2024-01-08
Lyckades bra med den övergivna ruinversionen av Barcelona, annars är det mest förutsägbart och lite småtrist.

The Creator2024-01-07
Töntigt och med så många ologiska saker. Snygga effekter, det är väl det enda egentliga positiva jag kan säga om den här filmen.

Leave the World Behind2024-01-05
Svag trea. Kul liten film med bra skådisar om det Amerikanska samhället och systems sönderfall. Verkar vara på modet nu med Garlands Civil War film som kommmer ut och så.

When Evil Lurks2024-01-03
Svag trea. Fungerar rätt så ok, bättre än väntat av en lågbudgetrulle som den här.

Fog City2023-12-23
Tunt och ologiskt manus, skådisarna var okej som bäst och det känns som Steve Wolsh har filmat Kill Her Goats igen fast med lite ändringar av manus.

Retroactive2023-12-23
Svag tvåa. Ologisk röra där alla karaktärer är sjukt osympatiska.

It's a Wonderful Knife2023-12-20
Kul film. Bra skådisar, karaktärer man bryr sig om och Justin Long är ju alltid skoj att se. De lyckas inte direkt spika slutet men underhållande jul-slasher ändå.

Thanksgiving2023-12-20
Kul, lätt överdriven och självmedveten slasher. Märks att Eli Roth gillar genren.

Chef2023-12-09
Ingen egentlig charm och inget djup. Förväntar sig lite mer från en film där samma person har skrivit, regisserat och spelar huvudrollen. Typ lite mer passion som glöder igenom i filmen.

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves2023-12-04
Stark trea. Rätt så konstant underhållande.

Oppenheimer2023-12-04
Stark trea. Välproducerat och välspelat historiskt drama. Cillian Murphy gör ett väldigt bra jobb tillsammans med resten av ensemblen. Kommer nog att vinna några Oscar-statyetter.

The F**k-It List2023-12-03
Tråkig och med ett helt groteskt slut. Intressant att huvudpersonen verkligen tycker synd om sig själv och gör uppror när precis varenda person i hans liv böjer sig baklänges och slår knut på sig själva enbart för att göra honom lycklig och ge honom ett bra liv.

No One Will Save You2023-12-01
Gillar att de försöker göra något annorlunda. Hotet är helt ologiskt och slutet är rätt så fucked up men den bygger stämning, har bra skådisar, helt okej produktionsvärde och är framförallt något som har ambitioner.

Five Nights at Freddy's2023-12-01
Gillar Josh Hutcherson men de har verkligen försökt att få filmen anpassad för en yngre publik så att det inte blir speciellt bra i slutändan. Alldeles för tamt och pratigt.

Captain Phillips2023-11-28
Tom Hanks gör ett bra jobb men jag kände nog att filmen var lite väl Hollywoodiserad för att gripa tag på riktigt.

Nästa sida »