Alla kommentarer avabercrombie

Den store Gatsby2013-06-30
Snyggt och välspelat men Luhrman hade väl kunnat förnya sig lite sedan moulin rouge..? Tycker även filmen sålde ut Gatsbys avsikter med festerna lite tidigt, hade varit mer intressant om man som tittare hade fått behålla mystiken lite längre än så.

Från himmel till helvete2013-06-30
Det moraliska dilemmat engagerar men punkteras på slutet när det framstår som att han gjorde det rätta för att få ligga och inte för att det var rätt... Mer verklighetstroget så kanske men hade känts mer om protagonisten var tvungen att fatta ett beslut baserat på det initiala dilemmat.

Man of Steel2013-06-30
En väldigt stark kille håller en annan väldigt stark kille i kragen och flyger väldigt snabbt frammåt plöjandes djupa fåror i marken. Byt roller några gånger. Upprepa i två timmar. Slut på synopsis. Därtill ytliga karaktärer som inte utvecklas och ovanligt velig klippning sänker filmen. Det fanns initialt en strimma av hopp om att få se lite moraliska dilemman och filosoferande kring detta men sen tog specialeffekterna över. Suck.

A Liar's Autobiography: The Untrue Story of Monty Python's Graham Chapman2013-02-03
Jag var inte tillräckligt full för att uppskatta den fullt ut, men kan se en fantastisk potential..!

Masquerade2013-02-03
Spännande kombination av seriöst och slapstick...

Future My Love2013-01-28
Naiv och pretentiös om ni frågar mig. Visst hade världen varit fin om folk inte hade varit egoistiska och giriga? Tyvärr är vi det och det leder oss också mot vår undergång. Synd.

A Letter to Momo2013-01-28
Mysanime, visst mår man bra när man ser den men gör inga bestående intryck.

Trollkarlen från Oz2013-01-01
Inte åldrats helt väl, men charmig

The Dark Knight Rises2012-08-13
Fortfarande otroligt snygg men i den något ofördelaktiga skuggan av The Dark Knight så når den här inte lika långt. Framförallt så är antagonisterna ganska platta, och befintliga karaktärer utvecklas föga.

A World Without Thieves2012-08-13
Väldigt överdrivna karaktärer, lite som en tecknad film i det avseendet. Dock snyggt filmad och hyfsat manus. Bra tidsfördriv men förvänta dig inget underverk.

Naruto: The Movie - It's the Snow Princess Ninja Arts Book!2012-08-13
Generisk anime, säkert mer engagerande om man sett serien. Det har inte jag...

Harry Potter och dödsrelikerna - Del II2011-12-19
Logiska luckor i storformat.

The Next Three Days2011-09-05
Så totalt hollywoodmässigt. Förutsägbar och konstlad.

Hana-bi2010-10-23
Lite svårgreppbar initialt men sen utvecklar den sig till en osedvanligt hårdkokt och ömsint film. Märklig kombination...

För alltid patriot2010-10-23
Försöker väcka en debatt men faller platt på att enbart mysnationalister skildras.

En erotisk affär2010-10-14
Välspelad och härlig dokumentär känsla, men den saknade finess.

The Yes Men Fix the World 2010-09-28
Alla borde sen denna film och sedan krama en kapitalist! De behöver det.

Armadillo2010-09-22
Så det är så här det går till... Tyvärr inser man att västvärldens "civiliserade" soldater är lika odiciplinerade som vår bild av hur alla tallibander är.

Inception2010-07-30
Fick förvarningar om att detta skulle vara svårbegripligt, men det är inte något jag riktigt kan hålla med om. Visst krävde filmen en viss eftertanke men varken så att det störde eller imponerade. Mer kreativ än medel men samtidigt inte helt logiskt vattentät. Regi och skådespel var klanderfritt, dock något lång. Den stora, lätt retoriska, filosofiska fråga känns lite gammal. Svårt att inte jämföra med The Matrix. I den jämförelsen står sig Inception bra tack vare bättre skådespel samt mer välbalanserade karaktärer och inte fullt lika överdriven machoism, matrix var dock mer nyskapande på sin tid. Så slutsatsen blir mycket sevärd film, men inte så man trillar ur biostolen.

Tolken2010-07-23
Bra skådespelare, generiskt manus. Skänkte fredagskvällen lite spänning i alla fall.

Brokeback Mountain2010-07-18
Välspelad och välfilmad, men saknade manus...

För kärleken2010-07-17
plus för budskap men minus för plagiat

Dead or Alive2010-06-30
Riktigt kass. En sån film som enbart kan appellera till inbitna fantaster av spelet. Även där misslyckas dock filmskaparna helt, för karaktärerna känns inte alls igen, vilket får de inbitna fantasterna att bara bli allmänt besvikna.

Uppdraget2010-06-30
Något som både jag och Al Pacino fördrev en onsdagkväll med, förefaller det.

Short Cuts2010-06-05
Började bygga upp något intressant men tappar tempot till den milda grad att publiken somnar. Godnatt.

Flickan från ovan2010-05-12
Visuellt spännande men det skänkte inget större djup än en genomsnittlig MTV-produktion.

Shortbus2010-05-02
Imponerande hur avtändadne man kan göra sexscener, är det första som slår mig. Aldrig sett så mycket hud utan att reagera. Svagheten i filmen ligger just i att en reaktion över huvud taget borde dessa metoder kunna frammana, men de kommer inte. Karaktärerna och deras problem känns högst realistiska, men filmen faller platt på att den inte lyckas sy ihop handlingen på slutet. Lösa trådar och stora luckor saboterar ett annars väldig intressant upplägg.

Passionernas rike2010-05-02
Det blir en brun etta pga undermåligt skådespel, lövtunn handling och antika värderingar. En viss behållning går att finna i det stundtals vackra fotot, men det nöjet smutsas snabbt ner till den grad att du inte orkar se klart filmen.

Exils 2010-04-26
Medryckande roadmovie i början, men tyvärr tappar den på slutet. Ställer en del retoriska frågor men ger inga svar. Vilket förvisso inte är ett krav men som någon skrev här tidigare blir den tämligen ofokuserad på slutet. Handlingen sys aldrig ihop. Annars imponerande foto och bra musik.

Gainsbourg - ett legendariskt liv2010-04-08
Fina animationer och masker, serieinfluenserna är riktigt trevliga. Även goda skådespelarinsatser. Det som drar ner intrycket är det föga engagerande manuset. Filmen saknar mening och budskap och karaktärerna saknar djup. Trisk. Kunde ju blivit så bra.

Nästa sida »