Alla kommentarer avZingostar

Scream2022-01-14
En riktig förbättring från Scream 4. En bra handling rakt igenom. Dock trist att karaktärerna tjatar om ”reglerna i filmer” lite omotiverat rakt igenom hela filmen. Drar ner helhetsintrycket. Men dock en bra skräck-thriller film. Som jag verkligen rekommenderar för alla Scream-fans.

Se upp för Jönssonligan2022-01-03
En helt obegriplig film. Skådespelarna bara vandrar omkring i ett obegripligt manus. Ingenting håller samman historien, scener radas upp som bara är märkliga. Efter dryga timmen har ingenting hänt.

En man som heter Ove2021-12-12
Utan tvekan en av svensk films bästa filmer någonsin. Totalt underbar rakt igenom, sorglig, rolig, historiskt! Lassgård äger varje scen!

Wind River2021-12-05
En bra film! Välspelad. Men alldeles för hackig i regi. Långa scener som sen inte fyller någon funktion för resten av filmen. Helt klart sevärd, och en klar trea. Dock synd att man man hade kunnat göra filmen intressantare med enkla medel.

Escape Plan2021-11-28
Vill ge denna film ett jättebra betyg för historien i sig är spännande. Men sättet filmen görs på och de två träbockarna i huvudrollen gör att betyget inte kan bli mer än en stark 2:a.

Mumien2021-11-28
Spännande och underhållande rakt igenom. En av tidernas bästa äventyr och skräckfilmer. är en perfekt mix av spänning och skräck.

En gång i Phuket2021-11-28
Skådespelarna vandrar runt i ett obegripligt manus. Men filmen har en helt ok feelgood känsla som ändå tar den till en tvåa

Heartbreak Hotel2021-11-28
Kan inget annat än älska denna härliga feelgood film. Lundvist och Bergström har bra kemi och historien håller hela vägen. Är en film som är gjord med glimten i ögat, vilket hjälper. Är en klar fyra inom sin genre, komedi.

Angel2021-11-28
Finns en bra historia där inne bland dålig regi och halvkassa insatser av skådespelarna. Däremot är Bergström bra i huvudrollen. Jag ger denna en snäll 2:a. Funkar som lite slötittar film en tisdagkväll.

Ghostbusters: Afterlife2021-11-27
En oväntat bra film. Med bra dialog, bra karaktärer och handling rakt igenom. Tyvärr drar ett löjligt och märkligt slut ner betyget från en femma.

Polisskolan 5 - Uppdrag Miami Beach2021-11-27
En av de roligare Polisskolan filmera enligt mig. Väldigt många roliga scener. Och filmen tar sig inte på något större allvar. En solklar fyra.

Vinterviken2021-11-23
En lyckad tonårs-film från Sverige, inte illa. Bra skådespel, bra regi. Och håller hela vägen.

Beck - Spår i mörker2021-11-23
En av de bästa Beckfilmerna. Tät intrig och spännande rakt igenom. Om inte så får man åtminstone mycket härlig 90 tals känslor med datorer från forntiden.

Stockholm Marathon2021-11-23
Jämfört med flertalet av de moderna Beckfilmerna är denna helt genialisk. En otäck och spännande stämning rakt igenom. Rekommenderas

Jägarna2021-11-23
En av svensk films bästa filmer igenom tiderna. Spänning, action och bra skådespeleri.

The Craft: Legacy2021-11-23
Tänk dig första Craft filmen utan allt som gjorde den bra, där har du denna filmen! Den är så PK att den slår knut på sig själv. Fast på ett riktigt uselt sätt. Känns som att regissören har något bra på gång men efter öppningscenen havererar allt till en PK smörja av sällan skådat slag!

When a Stranger Calls2021-11-10
En bra thriller skräckis. Som kräver lite av den som tittar. Bygger successivt upp spänningen. Är bra rakt igenom!

Dune2021-11-09
En stark tvåa. Men inte mer. Jättefin visuell film. En femma för varje bildruta som är så starka! Dock räcker inte det när handlingen i stora delar är obegriplig. Och scener radar upp sig med drömscener och sen andra scener som inte hänger ihop med historien i stort. Nä detta är tyvärr en film som borde ha varit 1 timme 50 minuter. Resten är fluff med obegripliga scener.

Hot Pursuit2021-10-24
Helt klart en fyra! Mycket underhållande road trip komedi, det som är bra är att båda huvudrollerna inte tar sina roller för seriöst. Vergara och Witherspoon är orsaken till att filmen är så underhållande. Kan rekommenderas till filmkvällen!

Halloween Kills2021-10-16
Denna är en klar fyra. Och en total uppryckning ifrån första filmen. Högre tempo. Bra handling. Måste säga att jag är väldigt positivt överraskad! lite scener i slutet drar ner helhetsintrycket, men klart mycket bättre än första filmen.

Fredagen den 13:e2021-09-08
Vad ska man säga. En klassiker. Märks att skådespelarna inte fattade vilken succe de spelade in. Vilket också förhöjer känslan av att de är lägerledare. Filmningen höjer hela känslan av att de är övervakade. Visst märks det att filmen har många år på nacken, men det förhöjer också känslan.

Fredagen den 13:e del 22021-09-08
En bra uppföljare till första filmen. Bra handling, och mycket spänning. Dock drar första halvan av filmen med för mycket dialog, och för lite som händer. Men set vägs upp av andra halvan.

Fredagen den 13:e del 92021-09-08
Tyvärr ett riktigt magplask. Inte en film i Fredagen den 13:de serien enligt mig. Nästan ingen Jason. Bara tråkig och platt handling. Nej. Dåligt

Fredagen den 13:e del 82021-09-08
En av de sämre filmerna i denna serie. Men ändå godkänt. En helt ok film.

Fredagen den 13:e del 72021-09-08
Tycker det är kul att man vågade gå in på det övernaturliga även med andra än Jason. En helt ok film i serien. Tycker om denna.

Fredagen den 13:e del 52021-09-08
Tycker denna håller. Ungefär lika bra som övriga filmer i serien. Tycker den är väl värd att se.

Scream 32021-09-08
Den sämre av de tre original Scream-filmerna. Men fortfarande en skräck/thrillerfilm som är bättre än mycket annat i samma kategori.

Breakfast Club2021-09-08
En tidlös film som är lika bra idag som när den släpptes. Lysande rakt igenom. Finns inte en dålig scen i denna film. Den beskriver hur det är att vara tonåring och gå i högstadiet bättre än någon annan teen film.

Karate Kid - Sanningens ögonblick2021-09-08
En riktig klassiker. Med action, romantik. Är en av 1980 talets största tonårs-films succeer av en anledning

Joker2021-09-08
Handling byts ut mot känslor. Pseudo psykologi. Och långa scener med ansiktsuttryck. Finns ingenting kvar av serietidnings-känslan bara grått och trist. 2:an är ett snällt betyg för denna gråa film

Nästa sida »