Alla kommentarer avZingostar

Reine & Mimmi i fjällen!2024-02-15
En komedi med hjärta som funkar. Som förstår sin publik och vad man vill se. Den är rolig och underhållande. Men man måste ha sett serien Tre Kronor för att hänga med tänker jag.

Feed2024-01-29
Inom genren skräck är detta en bra film. Och speciellt sista 20 minuterna binder ihop hela storyn bra. Även om man kanske kunde ha varit fläskat på med mer skräck när man ändå hade chansen.

Karusell2024-01-29
Inom genren skräck är detta en bra film. Spännande story och överlag bra skådespeleri. Filmen håller intresset uppe, och nöjesfältet är en bra kuliss.

Oppenheimer2024-01-29
Detta är en pretentiös pratfilm där det pratas, pratas, pratas och pratas. 20-30 karaktärer introduceras. Denna film griper aldrig tag, och slutet som ändå gör filmen gott räddar inte upp för en väldigt torr och intetsägande film.

Canceled2023-09-14
Tyvärr blir det en etta. Totalt oinspirerad tråkig film, hade den gjorts i amerika hade den aldrig gått upp på bio ens. Om Lundell lyckades få till ett bra slut för Feed så misslyckas det helt här. Vi lämnas med bara frågor och inga svar. Vad är detta monster? Vem är Polly? Och varför är hon med gänget här? Varför utmålas Polly som en viktig karaktär hela filmen igenom till det märkliga slutet? Varför startades stiftelsen? Vilka är stiftelsen? Varför kunde monstret helt plötsligt lämna huset? Vad hände med familjen på videobanden? Varför sköts personerna på banden? Bara några av mina frågor. Känns som att det finns många intressanta vinklingar som man hade kunnat ta med. Istället får vi följa med i mörka korridorer med dörrar som öppnas och stängs i en och en halv timme. Slutet är så oinspirerat och tråkigt att jag blir förbannad. Nej tyvärr Lundell här har du ett riktigt bottennapp.

Night Hunter2022-11-15
En film som vill mycket, men som inte funkar. Konstig klippning, konstig regi. Skådespelarna är det inget fel på. Men hjälper inte när manuset och regin är uselt.

Mrs. Harris Goes to Paris2022-10-22
En riktig feelgood film. Välspelad rakt igenom. Feelgood med extra allt. Såklart smörig så det räcker och blir över. Men överlag en fyra från mig.

Halloween Ends2022-10-17
Måste börja med att nämna att jag tycker det är skumt att man introducerar en helt ny karaktär i sista filmen. Som också tar större delen av filmens handling, istället för att fokusera på Laurie och hennes dotter. Också märkligt att Myers helt plötsligt är en trött pensionär som gömmer sig. Men förövrigt måste jag säga att detta är bästa filmen i denna trilogin, bra regi, ganska rakt igenom tydlig handling. När de andra två filmerna kändes som väldigt plottriga i handlingen, så har denna film åtminstone en klar handling. Alla inblandade höjer filmen till en klar och stark trea.

I samlarens spår2022-10-10
En riktigt bra rysar-thriller. Bra rakt igenom. Ryslig handling som får en att undra vem mördaren är enda till slutet.

Ticket to Paradise2022-10-10
Härlig feelgood-film. Clooney och Roberts verkligen skiner i sina roller, och dom riktigt höjer denna film. En härlig stund att titta på denna film. Men finns bättre filmer i genren. Överlag en trea för den är sevärd.

Bodies Bodies Bodies2022-09-16
Vill så gärna verkligen gilla denna film. Är en intressant grundhistoria. Tyvärr är manuset och regi ganska tunt, filmen vet heller inte om den ska vara en komedi eller rysare. Och blir tyvärr varken eller, några skratt här och där. Och rysaren lyfter inte heller utan man lämnas ganska oberörd. Lyfter dock lite i sista delen av filmen. Tråkigt också att man ännu en gång ska få Woke-budskapet nedtryckt i halsen. Överlag en tvåa för att skådespelarna gör det bästa de kan med vad de har.

Elvis2022-07-18
Vill så gärna gilla detta, men lämnar biostolen ganska tom. Filmens format förstör allt, snabba ryck hit och dit, extremt irriterande med dessa snabba panorama växlingar mellan händelser med stora namnskyltar. Filmen stressar igenom allt, känns som att vi får en liten glimt av mycket. Detta gör att man lämnas oberörd av allt, trots att Elvis liv var intressant. Översten är ju bara trist och filmen fokuserar alldeles för mycket på honom, utan att återigen ge någon djupare insyn i karaktärens historia. Enda gången filmen lugnar ner tempot är på slutet med bra musiknummer. Austin Butler är bra som Elvis, tyvärr är han fast i en totalt förvirrad film. Den får en tvåa trots allt för Butlers insats och många visuellt snygga scener, som Elvis framträdanden.

Jurassic World: Fallen Kingdom2022-06-15
Himla mycket prat. Nästan hela första delen av filmen är prat prat.., vi vill se dinosaurier och action. Helt ok handling och andra delen av filmen tar sig rejält ändå. Slutet är bara märkligt.

Jurassic World2022-06-15
Absolut bäst av dom tre filmerna i nya trilogin. Bra handling, bra action. Väl värd att se.

Jurassic World: Dominion2022-06-15
Filmens handling får en tvåa men en total trea pågrund av snygga actionscener. Konstigt nog har regissören valt att kopiera handlingen från andra filmen, elak vetenskapsman/businessman med laboratorium vill skapa ett super-djur dock denna gång en super-insekt i igenom kloning etc. Ännu större budget mer action men tyvärr så är filmen extremt spretig. Gamla gängets återkomst används inte på rätt sätt. I början av filmen introduceras några skurkar som känns intressanta men som efter 30 minuter försvinner från handlingen och byts ut mot en färglös man som vill skapa superinsekter. När det också introduceras den numera obligatoriska mörka lesbiska kvinnan blir det tröttsamt PK. Känns som en stabil tvåa, som får trea för dom fina actionscenerna trots allt.

The Lost City2022-06-01
Väldigt effektiv komedi-actionfilm. Jag tycker att Channing Tatum och Sandra Bullock höjer denna filmen oerhört. Många roliga scener. Visst finns en och annan scen som känns felplacerad men överlag en riktigt rolig och spännande film. Väl värd att se.

The Northman2022-05-18
Är en klassiskt trea egentligen. Underhåller och engarerar i biostolen. Men när man är klar lämnar man ganska oberörd. Dock bra roller av samtliga, dock vet inte filmen vad den ska vara, historia, fornnordisk övernaturlig sci fi, brutal action, romantik. Känns som att filmen skulle ha haft en längre första del, och dragit ner rejält på Islands delen av filmen. Min summerade bedömning blir ändå en fyra!

Memory2022-05-16
Inte ens värd en etta egentligen. Alla huvudrollerna går runt i ett obegripligt manus och handling. Neesons karaktär är totalt meningslös och känns som man ser två olika filmer där hans karaktär är en bifigur och utredarna spelar i sin egen film. Nej, se inte detta.

Marry Me2022-02-15
En härlig romantisk komedi, som inte går för mycket åt varken romantik eller komedi. Och resultatet är en härlig och faktiskt bra film. Såklart en riktig bagatell,’ men väl värd att se.

Scream2022-01-14
En riktig förbättring från Scream 4. En bra handling rakt igenom. Dock trist att karaktärerna tjatar om ”reglerna i filmer” lite omotiverat rakt igenom hela filmen. Drar ner helhetsintrycket. Men dock en bra skräck-thriller film. Som jag verkligen rekommenderar för alla Scream-fans.

Se upp för Jönssonligan2022-01-03
En helt obegriplig film. Skådespelarna bara vandrar omkring i ett obegripligt manus. Ingenting håller samman historien, scener radas upp som bara är märkliga. Efter dryga timmen har ingenting hänt.

En man som heter Ove2021-12-12
Utan tvekan en av svensk films bästa filmer någonsin. Totalt underbar rakt igenom, sorglig, rolig, historiskt! Lassgård äger varje scen!

Wind River2021-12-05
En bra film! Välspelad. Men alldeles för hackig i regi. Långa scener som sen inte fyller någon funktion för resten av filmen. Helt klart sevärd, och en klar trea. Dock synd att man man hade kunnat göra filmen intressantare med enkla medel.

Escape Plan2021-11-28
Vill ge denna film ett jättebra betyg för historien i sig är spännande. Men sättet filmen görs på och de två träbockarna i huvudrollen gör att betyget inte kan bli mer än en stark 2:a.

Mumien2021-11-28
Spännande och underhållande rakt igenom. En av tidernas bästa äventyr och skräckfilmer. är en perfekt mix av spänning och skräck.

En gång i Phuket2021-11-28
Skådespelarna vandrar runt i ett obegripligt manus. Men filmen har en helt ok feelgood känsla som ändå tar den till en tvåa

Heartbreak Hotel2021-11-28
Kan inget annat än älska denna härliga feelgood film. Lundvist och Bergström har bra kemi och historien håller hela vägen. Är en film som är gjord med glimten i ögat, vilket hjälper. Är en klar fyra inom sin genre, komedi.

Angel2021-11-28
Finns en bra historia där inne bland dålig regi och halvkassa insatser av skådespelarna. Däremot är Bergström bra i huvudrollen. Jag ger denna en snäll 2:a. Funkar som lite slötittar film en tisdagkväll.

Ghostbusters: Afterlife2021-11-27
En oväntat bra film. Med bra dialog, bra karaktärer och handling rakt igenom. Tyvärr drar ett löjligt och märkligt slut ner betyget från en femma.

Polisskolan 5 - Uppdrag Miami Beach2021-11-27
En av de roligare Polisskolan filmera enligt mig. Väldigt många roliga scener. Och filmen tar sig inte på något större allvar. En solklar fyra.

Nästa sida »