Alla kommentarer avZingostar

Elvis2022-07-18
Vill så gärna gilla detta, men lämnar biostolen ganska tom. Filmens format förstör allt, snabba ryck hit och dit, extremt irriterande med dessa snabba panorama växlingar mellan händelser med stora namnskyltar. Filmen stressar igenom allt, känns som att vi får en liten glimt av mycket. Detta gör att man lämnas oberörd av allt, trots att Elvis liv var intressant. Översten är ju bara trist och filmen fokuserar alldeles för mycket på honom, utan att återigen ge någon djupare insyn i karaktärens historia. Enda gången filmen lugnar ner tempot är på slutet med bra musiknummer. Austin Butler är bra som Elvis, tyvärr är han fast i en totalt förvirrad film. Den får en tvåa trots allt för Butlers insats och många visuellt snygga scener, som Elvis framträdanden.

Jurassic World: Fallen Kingdom2022-06-15
Himla mycket prat. Nästan hela första delen av filmen är prat prat.., vi vill se dinosaurier och action. Helt ok handling och andra delen av filmen tar sig rejält ändå. Slutet är bara märkligt.

Jurassic World2022-06-15
Absolut bäst av dom tre filmerna i nya trilogin. Bra handling, bra action. Väl värd att se.

Jurassic World: Dominion2022-06-15
Filmens handling får en tvåa men en total trea pågrund av snygga actionscener. Konstigt nog har regissören valt att kopiera handlingen från andra filmen, elak vetenskapsman/businessman med laboratorium vill skapa ett super-djur dock denna gång en super-insekt i igenom kloning etc. Ännu större budget mer action men tyvärr så är filmen extremt spretig. Gamla gängets återkomst används inte på rätt sätt. I början av filmen introduceras några skurkar som känns intressanta men som efter 30 minuter försvinner från handlingen och byts ut mot en färglös man som vill skapa superinsekter. När det också introduceras den numera obligatoriska mörka lesbiska kvinnan blir det tröttsamt PK. Känns som en stabil tvåa, som får trea för dom fina actionscenerna trots allt.

The Lost City2022-06-01
Väldigt effektiv komedi-actionfilm. Jag tycker att Channing Tatum och Sandra Bullock höjer denna filmen oerhört. Många roliga scener. Visst finns en och annan scen som känns felplacerad men överlag en riktigt rolig och spännande film. Väl värd att se.

The Northman2022-05-18
Är en klassiskt trea egentligen. Underhåller och engarerar i biostolen. Men när man är klar lämnar man ganska oberörd. Dock bra roller av samtliga, dock vet inte filmen vad den ska vara, historia, fornnordisk övernaturlig sci fi, brutal action, romantik. Känns som att filmen skulle ha haft en längre första del, och dragit ner rejält på Islands delen av filmen. Min summerade bedömning blir ändå en fyra!

Memory2022-05-16
Inte ens värd en etta egentligen. Alla huvudrollerna går runt i ett obegripligt manus och handling. Neesons karaktär är totalt meningslös och känns som man ser två olika filmer där hans karaktär är en bifigur och utredarna spelar i sin egen film. Nej, se inte detta.

Marry Me2022-02-15
En härlig romantisk komedi, som inte går för mycket åt varken romantik eller komedi. Och resultatet är en härlig och faktiskt bra film. Såklart en riktig bagatell,’ men väl värd att se.

Scream2022-01-14
En riktig förbättring från Scream 4. En bra handling rakt igenom. Dock trist att karaktärerna tjatar om ”reglerna i filmer” lite omotiverat rakt igenom hela filmen. Drar ner helhetsintrycket. Men dock en bra skräck-thriller film. Som jag verkligen rekommenderar för alla Scream-fans.

Se upp för Jönssonligan2022-01-03
En helt obegriplig film. Skådespelarna bara vandrar omkring i ett obegripligt manus. Ingenting håller samman historien, scener radas upp som bara är märkliga. Efter dryga timmen har ingenting hänt.

En man som heter Ove2021-12-12
Utan tvekan en av svensk films bästa filmer någonsin. Totalt underbar rakt igenom, sorglig, rolig, historiskt! Lassgård äger varje scen!

Wind River2021-12-05
En bra film! Välspelad. Men alldeles för hackig i regi. Långa scener som sen inte fyller någon funktion för resten av filmen. Helt klart sevärd, och en klar trea. Dock synd att man man hade kunnat göra filmen intressantare med enkla medel.

Escape Plan2021-11-28
Vill ge denna film ett jättebra betyg för historien i sig är spännande. Men sättet filmen görs på och de två träbockarna i huvudrollen gör att betyget inte kan bli mer än en stark 2:a.

Mumien2021-11-28
Spännande och underhållande rakt igenom. En av tidernas bästa äventyr och skräckfilmer. är en perfekt mix av spänning och skräck.

En gång i Phuket2021-11-28
Skådespelarna vandrar runt i ett obegripligt manus. Men filmen har en helt ok feelgood känsla som ändå tar den till en tvåa

Heartbreak Hotel2021-11-28
Kan inget annat än älska denna härliga feelgood film. Lundvist och Bergström har bra kemi och historien håller hela vägen. Är en film som är gjord med glimten i ögat, vilket hjälper. Är en klar fyra inom sin genre, komedi.

Angel2021-11-28
Finns en bra historia där inne bland dålig regi och halvkassa insatser av skådespelarna. Däremot är Bergström bra i huvudrollen. Jag ger denna en snäll 2:a. Funkar som lite slötittar film en tisdagkväll.

Ghostbusters: Afterlife2021-11-27
En oväntat bra film. Med bra dialog, bra karaktärer och handling rakt igenom. Tyvärr drar ett löjligt och märkligt slut ner betyget från en femma.

Polisskolan 5 - Uppdrag Miami Beach2021-11-27
En av de roligare Polisskolan filmera enligt mig. Väldigt många roliga scener. Och filmen tar sig inte på något större allvar. En solklar fyra.

Vinterviken2021-11-23
En lyckad tonårs-film från Sverige, inte illa. Bra skådespel, bra regi. Och håller hela vägen.

Beck - Spår i mörker2021-11-23
En av de bästa Beckfilmerna. Tät intrig och spännande rakt igenom. Om inte så får man åtminstone mycket härlig 90 tals känslor med datorer från forntiden.

Stockholm Marathon2021-11-23
Jämfört med flertalet av de moderna Beckfilmerna är denna helt genialisk. En otäck och spännande stämning rakt igenom. Rekommenderas

Jägarna2021-11-23
En av svensk films bästa filmer igenom tiderna. Spänning, action och bra skådespeleri.

The Craft: Legacy2021-11-23
Tänk dig första Craft filmen utan allt som gjorde den bra, där har du denna filmen! Den är så PK att den slår knut på sig själv. Fast på ett riktigt uselt sätt. Känns som att regissören har något bra på gång men efter öppningscenen havererar allt till en PK smörja av sällan skådat slag!

When a Stranger Calls2021-11-10
En bra thriller skräckis. Som kräver lite av den som tittar. Bygger successivt upp spänningen. Är bra rakt igenom!

Dune2021-11-09
En stark tvåa. Men inte mer. Jättefin visuell film. En femma för varje bildruta som är så starka! Dock räcker inte det när handlingen i stora delar är obegriplig. Och scener radar upp sig med drömscener och sen andra scener som inte hänger ihop med historien i stort. Nä detta är tyvärr en film som borde ha varit 1 timme 50 minuter. Resten är fluff med obegripliga scener.

Hot Pursuit2021-10-24
Helt klart en fyra! Mycket underhållande road trip komedi, det som är bra är att båda huvudrollerna inte tar sina roller för seriöst. Vergara och Witherspoon är orsaken till att filmen är så underhållande. Kan rekommenderas till filmkvällen!

Halloween Kills2021-10-16
Denna är en klar fyra. Och en total uppryckning ifrån första filmen. Högre tempo. Bra handling. Måste säga att jag är väldigt positivt överraskad! lite scener i slutet drar ner helhetsintrycket, men klart mycket bättre än första filmen.

Fredagen den 13:e2021-09-08
Vad ska man säga. En klassiker. Märks att skådespelarna inte fattade vilken succe de spelade in. Vilket också förhöjer känslan av att de är lägerledare. Filmningen höjer hela känslan av att de är övervakade. Visst märks det att filmen har många år på nacken, men det förhöjer också känslan.

Fredagen den 13:e del 22021-09-08
En bra uppföljare till första filmen. Bra handling, och mycket spänning. Dock drar första halvan av filmen med för mycket dialog, och för lite som händer. Men set vägs upp av andra halvan.

Nästa sida »